Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Με γνώμονα την περαιτέρω βελτίωση των αποτελεσμάτων της - θέτοντας τον πήχη στα 47,25 εκατ. ευρώ για τις πωλήσεις του 2018 - η Shop & Trade στοχεύει στην ενδυνάμωση της νέας πλατφόρμας B2C, στην εισαγωγή νέων σημάτων στην ελληνική αγορά (lifestyle, active και οργάνων γυμναστικής), καθώς και στην αναζήτηση νέων σημείων πώλησης σε στρατηγικά σημεία Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Ήδη το 2017 κρίθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένη χρονιά από τη διοίκηση της εταιρείας, με επικεφαλής τη Μαριάννα Φούντα, όχι μόνο γιατί αυξήθηκαν τα οικονομικά μεγέθη, τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και καθαρού αποτελέσματος, αλλά και επειδή ολοκληρώθηκε με επιτυχία η συγχώνευση με απορρόφηση της εταιρείας εμπορίας και διανομής Sat Com.
Ας σημειωθεί ότι ο κύκλος εργασιών της Shop & Trade το 2017 ανήλθε σε 44,239 εκατ. ευρώ, έναντι 41,390 εκατ. ευρώ το 2016, σημειώνοντας αύξηση κατά 6,9%.
Τα κέρδη μετά από φόρους σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση, καθώς διαμορφώθηκαν σε 6,795 εκατ. ευρώ, έναντι 0,716 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, και τα αναθεωρημένα αποτελέσματα προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA adj.) ανήλθαν σε 4,93 εκατ. ευρώ, έναντι 4,767 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 3,4%. Στις 31.12.2017 οι εμπορικές απαιτήσεις της εταιρείας ήταν 38,232 εκατ. ευρώ, από 37,458 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν, και το σύνολο του κυκλοφορούντος ενεργητικού έφθασε τα 65,783 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων ανήλθε σε 53,719 εκατ. ευρώ.
Επίσης το 2017 η εταιρεία πέτυχε να ενδυναμώσει τα σήματά της με την αποκλειστική εισαγωγή και διανομή high-end brands (όπως Lumberjack, Fracomina, Diadora Sports, Elesse, Electric, Goosecraft, Bering watches, Project Garments κ.ά.), με τη βελτίωση του B2B portal και την εγκατάσταση πλατφόρμας e-shop B2C με στόχο την αύξηση των πωλήσεων.
Έχοντας εδραιώσει τη θέση της στο λιανεμπόριο, με την εισαγωγή και διάθεση στην ελληνική αγορά μιας μεγάλης γκάμας εμπορικών σημάτων από τον χώρο της γυναικείας/ανδρικής/παιδικής ένδυσης, καθώς και των υποδημάτων και των αξεσουάρ, η Shop & Trade στοχεύει σε περαιτέρω ενδυνάμωση του χαρτοφυλακίου της, που μετρά ήδη πάνω από 40 brands και σε επέκταση του δικτύου της είτε με ιδιόκτητα καταστήματα, είτε με corners και shop in shops με τους leading retailers της αγοράς.
Το δίκτυο
Σε αυτή τη βάση η εταιρεία μεταξύ άλλων έχει ήδη προχωρήσει στο άνοιγμα flag store Superdry στο The Mall Athens και νέου καταστήματος Desigual στην Κηφισιά.
Επίσης έχει υιοθετήσει νέες υπηρεσίες πωλήσεων και marketing κι έχει ενισχύσει περαιτέρω συνεργασίες με υφιστάμενους εταίρους, όπως αυτή με την αλυσίδα πολυκαταστημάτων attica.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η Shop and Trade ιδρύθηκε το 1994 ως εταιρεία εισαγωγών και διανομής ενδυμάτων και υποδημάτων κι έκτοτε έχει αναπτύξει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων σε ένα εκτεταμένο εμπορικό δίκτυο, με ισχυρή παρουσία στη χονδρική αγορά, όπου διαθέτει πάνω από 1.170 πελάτες σε Ελλάδα, Κύπρο και Νοτιοανατολική Ευρώπη κι ένα εκτενές δίκτυο 65 σημείων λιανικής πώλησης, με πάνω από 30 καταστήματα να λειτουργούν στην Ελλάδα και τα υπόλοιπα σε Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο.