Γκάζι πάτησε στη χθεσινοβραδινή συνεδρίαση στη Wall Street η μετοχή της Tesla. H αμερικανική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε διεύρυνση των ζημιών της. Ωστόσο βλέπει τα έσοδά της να αυξάνονται, πετυχαίνει τους στόχους παραγωγής και «καίει» πλέον λιγότερο ρευστό, γεγονός που γεννά ελπίδες για κέρδη. Πέρα όμως από τον... εαυτό της, έχει να νικήσει και τους παραδοσιακούς παίχτες της αγοράς, με πρώτη τη Volkswagen, που μπαίνει δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση.
Οι ελεύθερες ταμειακές ροές της Tesla ήταν αρνητικές κατά 739 εκατ. δολάρια το τρίμηνο, που έληξε τον Ιούνιο. Ωστόσο η επίδοση αυτή ήταν καλύτερη των προβλέψεων, που έκαναν λόγο για αρνητικές ροές 900 εκατ. δολαρίων. Τα τέσσερα προηγούμενα τρίμηνα η εταιρεία «έκαιε» περισσότερο από 1 τρισ. δολ. ανά τρίμηνο.
Ο ιδρυτής της εταιρείας, Ίλον Μασκ, διαβεβαίωσε επίσης ότι το πιο προσιτό οικονομικά μοντέλο, το Model 3, ανεβάζει συνεχώς ταχύτητα στους ρυθμούς παραγωγής. Μέσα στο τρέχον τρίμηνο αναμένεται να κατασκευαστούν 55.000 Model 3.
Tην ίδια ώρα η γερμανική VW ανακοίνωσε ότι έως το 2023 θα αρχίσει δοκιμαστική παραγωγή μπαταριών, σε συνεργασία με την QuantumScape Corp. Οι δύο εταιρείες μάλιστα εκτιμούν ότι μπορούν να αρχίσουν μαζική παραγωγή από το 2024.
Η μεγαλύτερη, βάσει πωλήσεων, αυτοκινητοβιομηχανία του πλανήτη, σχεδιάζει να επενδύσει 34 δισ. ευρώ έως το 2022 για την ανάπτυξη τεχνολογίας οχημάτων νέας γενιάς. Στόχος της εταιρείας είναι να υπάρξει ηλεκτρική εκδοχή και των 300 μοντέλων της, που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά.
Σε αντίθεση με την Tesla, η VW δεν έχει κανένα πρόβλημα να χρηματοδοτήσει τα σχέδιά της. Οι ταμειακές ροές της όχι μόνο είναι θετικές, αλλά ανήλθαν στα 4,75 δισ. ευρώ το δεύτερο τρίμηνο, την ώρα που οι δαπάνες της για έρευνα και ανάπτυξη ήταν 3,39 δισ. ευρώ.
naftemporiki.gr