Χώρες Ανατολικής Ευρώπης και Ιταλία διεκδικούν τη Harley

Πέμπτη, 05 Ιουλίου 2018 10:15
UPD:10:16
REUTERS/ATHIT PERAWONGMETHA

«Δεν χρειαζόμαστε πια τις υπηρεσίες σας εδώ». Αυτό ήταν το μήνυμα, που έστειλε ο Αμερικανός πρόεδρος στην Harley Davidson, την οποία κατηγορεί για αχαριστία, μετά την ανακοίνωσή της ότι θα μεταφέρει μέρος της παραγωγής της εκτός ΗΠΑ, προκειμένου να αποφύγει τους ευρωπαϊκούς δασμούς. Και κάπως έτσι ευρωπαϊκές οικονομίες προσπαθούν να την πείσουν ότι σε εκείνες είναι άκρως καλοδεχούμενη.

Η εταιρεία- σύμβολο της αμερικανικής κουλτούρας υποτίθεται ότι θα ήταν μεταξύ των μεγάλων κερδισμένων από την πολιτική του Αμερικανού προέδρου. Τουλάχιστον αυτό υποστήριζε ο ίδιος, ο οποίος μετά τους δασμούς σε χάλυβα και αλουμίνιο, ετοιμάζεται να βάλει στο στόχαστρο και τα αυτοκίνητα. Η ίδια η Harley, αλλά και οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες απαντούν ότι οι μονομερείς κινήσεις όχι μόνο δεν τις προστατεύουν, αλλά τις εκθέτουν στον κίνδυνο των αντιποίνων. 

Η υπόθεση της Harley Davidson είναι ενδεικτική για το πώς γυρίζει ο προστατευτισμός μπούμερανγκ.Η Harley δεν έχει ακόμη αποφασίσει πού ακριβώς θα μεταφέρει την παραγωγή της. Φαίνεται να κοιτάζει στην Ανατολική Ευρώπη, όπου το εργατικό κόστος παραμένει σχετικά φθηνό, ενώ σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο την διεκδικεί με αξιώσεις και η Ιταλία. Και τούτο γιατί η τρίτη  μεγαλύτερη οικονομία του ευρώ έχει μακρά ιστορία συνεργασίας με την αμερικανική εταιρεία και φυσικά μεγάλη παράδοση στη μοτοκίνηση. 

Ήδη από τη δεκαετία του 70 η Harley είχε συνάψει στρατηγική συνεργασία με το τμήμα μηχανών της Aermacchi, προκειμένου να κατασκευάσει σπορ μηχανές μεσαίου κυβισμού. Κατόπιν μάλιστα αγόρασε και ένα μέρος του μετοχικού κεφαλαίου της ιταλικής εταιρείας. Στο πιο πρόσφατο παρελθόν, το 2008 η Harley αγόρασε έναν θρύλο της ιταλικής βιομηχανίας κατασκευής μηχανών, τη MV Augusta. Τσεχία, Σλοβακία και Πολωνία φαίνεται πάντως να έχου ελαφρύ προβάδισμα έναντι της Ιταλίας. 

Σημειώνεται ότι ηHarley βρίσκει περί τους 40.000 νέους πελάτες στην Ευρώπη ετησίως. Η αύξηση των δασμών από το 6% στο 31%, αυξάνει κατά 1.880 ευρώ το μέσο κόστος παραγωγής των μηχανών της, σύμφωνα με όσα κατέθεσε η εταιρεία στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ (SEC).

naftemporiki.gr με πληροφορίες από Reuters, Washington Post, ΑΜΠΕ, IL Sole 24 Ore



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα