Στο 57,7% αυξήθηκε την τριετία 2014-2016 το ποσοστό των καινοτόμων ελληνικών επιχειρήσεων, όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) και της ΕΛΣΤΑΤ.
Το συγκεκριμένο ποσοστό είναι σημαντικά αυξημένο σε σχέση με τις περιόδους 2012-2014 (51%) και 2010-2012 (52,3%). Σημειώνεται ότι η έρευνα αφορά 11.000 επιχειρήσεις, με 10 εργαζόμενους και άνω.
Οι συγκεκριμένες εταιρείες εφάρμοσαν τουλάχιστον έναν από τους ακόλουθους τύπους καινοτομίας:
- νέα ή σημαντικά βελτιωμένα προϊόντα (καινοτομία προϊόντος)
- νέες ή σημαντικά βελτιωμένες διαδικασίες (καινοτομία διαδικασίας)
- νέες οργανωσιακές μεθόδους (οργανωσιακή καινοτομία)
- νέες μεθόδους μάρκετινγκ (καινοτομία μάρκετινγκ)
Από τους επιμέρους δείκτες ξεχώρισε η αύξηση στην καινοτομία προϊόντος ή/και διαδικασίας, καθώς το 47,1% των ελληνικών επιχειρήσεων καινοτόμησαν σε προϊόντα και διαδικασίες, καταγράφοντας άνοδο κατά 8,4% σε σχέση με την τριετία 2012-2014.
Την ίδια ώρα, οι επενδύσεις των συγκεκριμένων επιχειρήσεων σε προϊόντα ή/και διαδικασίες υπερέβησαν τα 2 δισ. ευρώ το 2016, ποσό μεγαλύτερο κατά 432,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2014 και κατά 141,6 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2012.
Καινοτομίες σε οργάνωση ή/και μάρκετινγκ υλοποίησε, επιπλέον, το 46,7% των επιχειρήσεων, σημειώνοντας άνοδο κατά 6,1% σε σχέση με την τριετία 2012-2014 και κατά 1,4% σε σχέση με την τριετία 2010-2012.
Στον τομέα της βιομηχανίας, τέλος, το ποσοστό καινοτομίας άγγιξε το 59,5% έναντι 54,5% και 52,8% τις προηγούμενες τριετίες αντίστοιχα, ενώ παρεμφερούς μεγέθους βελτίωση καταγράφηκε και στον τομέα των υπηρεσιών (56,5% το 2014-2016 από 48% το 2012-2014).
naftemporiki.gr