Κοντά σε συμφωνία για να περάσουν τα ναυπηγεία του Νεωρίου της Σύρου στον έλεγχο του ελληνοαμερικανικό όμιλου ONEX Shipyards, φαίνεται ότι βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο εξυγίανσης για την επιχείρηση αναμένεται να κατατεθεί στο Πρωτοδικείου της Σύρου μέσα στις επόμενες μέρες.
Σύμφωνα με πληροφορίες από πηγές που μετέχουν στη διαπραγμάτευση, το σχέδιο εξυγίανσης προβλέπει διαγραφή τόκων, προσαυξήσεων και προστίμων, καταβολή του ενός τετάρτου των οφειλών άμεσα και ρύθμιση του υπολοίπου ποσού σε πάνω από 200 δόσεις. Δηλαδή, από τα 40 εκατ. ευρώ, που είναι το «άνοιγμα» της Νεώριον Σύρου, 10 εκατ. ευρώ θα δοθούν άμεσα για κάλυψη μέρους των οφειλών, ενώ τα υπόλοιπα 30 εκατ. ευρώ θα ρυθμιστούν σε βάθος χρόνου.
Για να προχωρήσει η συμφωνία έπρεπε το 60% των πιστωτών, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και προμηθευτές και εργαζόμενοι, να συναινέσουν στο πώς θα γίνει η ρύθμιση των οφειλών, σε τι βάθος χρόνου θα εξοφληθεί το τίμημα, πόσα κεφάλαια θα διαθέσει ο επενδυτής άμεσα και τι σε βάθος χρόνου, όμως η διαπραγμάτευση που πραγματοποιείται μεταξύ της ONEX, των τραπεζών και του Δημοσίου, είχε εστιαστεί το τελευταίο διάστημα, στο κατά πόσο οι βασικοί πιστωτές, που είναι το Δημόσιο και ο ΕΦΚΑ, θα αποδεχθούν τη ρύθμιση των οφειλών της επιχειρήσεις σε περισσότερες από 120 δόσεις, όπως έγινε στην περίπτωση της Μαρινόπουλος με 250 δόσεις και η λύση που φαίνεται να επιλέγεται για να προχωρήσει ταχύτερα η διαδικασία είναι να υπάρξει απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΕΦΚΑ σχετικά με το θέμα.
Όπως είχε γράψει πριν από λίγο καιρό η «N» αρχικά ο όμιλος ONEX κατέθεσε ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης που έφτανε τα 60 εκατ. ευρώ. Στην πορεία όμως και αφού με ενδιεση συμφωνία όλων των μερών το ναυπηγείο επαναλειτούργησε, η μια από τις δύο δεξαμενές υπέστη βλάβη. Δημιουργήθηκαν ερωτηματικά, ωστόσο η πλευρά της ONEX ξεκαθάρισε ότι θα επιδιορθώσει τη δεξαμενή.
Έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες επισκευής της πλωτής δεξαμενής «Βιολαντώ Γουλανδρή» (75.000 τόνων με μήκος 230 μέτρα) του Νεωρίου μετά το πρόβλημα που παρουσίασε στη λειτουργία των αντλιών της, με αποτέλεσμα τα ναυπηγεία να αποφασίσουν να την αφήσουν να επικαθίσει στον αμμώδη πυθμένα της θάλασσας, σε μικρό βάθος.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ