Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Είμαι αισιόδοξος για την Ελλάδα, οι μεγάλοι εγχώριοι όμιλοι θα πρέπει να επενδύουν στη χώρα γιατί δίνουν και σήμα στους ξένους επενδυτές για τις θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας. Το Ελληνικό δεν θα έχει μόνο άμεσα οφέλη όπως οι νέες θέσεις εργασίας αλλά θα συμβάλλει και στην εμπέδωση μια θετικής ψυχολογίας για την οικονομία.
Τα παραπάνω τόνισε μεταξύ άλλων ο Πάρις Κασιδόκωστας Λάτσης, μιλώντας σε δημοσιογράφους με την ευκαιρία της διεθνούς έκθεσης Ποσειδώνα 2018. Ειδικότερα απαντώντας σε ερώτηση της «Ν» αναφορικά με τις δραστηριότητες του Ομίλου και σε άλλους επιχειρηματικούς τομείς εκτός της ναυτιλίας και το πώς βλέπει το μέλλον της ελληνικής οικονομίας, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ενέργεια (όμιλος ΕΛΠΕ) στο real estate (Lamda Development) και στον τομέα της παραγωγής (κινηματογράφος και μουσική) και υπογράμμισε ότι ως έλληνας είναι αισιόδοξος για το μέλλον της χώρας. Μάλιστα πρόσθεσε ότι οι ελληνικοί επιχειρηματικοί όμιλοι θα πρέπει πρώτα από όλα να επενδύουν στην Ελλάδα. Με τον τρόπο αυτό δίνουν σήμα και στους ξένους επενδυτές, ότι μπορούν να εμπιστεύονται την χώρα μας, τόνισε ο Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης.
Ειδικά για την επένδυση στο Ελληνικό εκτίμησε ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν το 2019 και θα συμβάλλει στην δημιουργία θετικής ψυχολογίας για την οικονομία. Το πιο σημαντικό άλλωστε για το ίδιο δεν είναι τόσο η άμεση συνεισφορά της επένδυσης στην οικονομίας καις τις θέσεις εργασίας όσο στην αλλαγή κλίματος που θα επιφέρει και στη δημιουργία μιας θετικής ψυχολογίας.
Αναφορικά με την ναυτιλία απαντώντας σε άλλη ερώτηση «Ν» σημείωσε το επόμενο μεγάλο επενδυτικό βήμα της Latsco Shipping της ναυτιλιακής εταιρείας του Ομίλου Λάτση θα είναι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers).
Πρόσφατα ολοκληρώσαμε είπε ένα 5ετες ναυπηγικό πρόγραμμα που περιελάμβανε 24 νεότευκτα πλοία μεταφοράς προϊόντων αργού (product tankers) και μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers). Είμαστε συνέχισε ένα όμιλος που ιδιαίτερη ευαισθησία στο περιβάλλον και στη ναυτιλία εστιάζει στη μεταφορά «καθαρών» ενεργειακών προϊόντων. Πιστεύω τόνισε ότι είναι χρέος της δικιάς μας γενιάς να προωθήσει την περαιτέρω ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων και στο τομέα αυτό η Latsco θα πρωταγωνιστήσει. Ήδη ο στόλος της Latsco από το 2012 έχει τριπλασιασθεί και φτάνει τώρα τα 27 πλοία που είναι product tankers (18 πλοία) και LPG Carriers (εννέα πλοία) , όλα δηλαδή πλοία που αφορούν μεταφορά «καθαρών» καυσίμων. Αν και προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο ωστόσο το επόμενο βήμα της Latsco θα είναι σίγουρα στα LNG Carriers, συμπλήρωσε o Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης.
Για τον ίδιο ωστόσο ιδιαίτερη σημασία έχουν και οι καθαρά επενδυτικές κινήσεις (asset play) στη ναυτιλία μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού. Στο πλαίσιο αυτό δημιουργήθηκε η κοινοπραξία Ivy Shipping LLC, από τον ίδιο και άλλους επενδυτές, που εστιάζει στον κλάδο των φορτηγών πλοίων, ενώ πριν δυο μήνες δημιουργήθηκε μία νέα κοινοπραξία στο τομέα των δεξαμενοπλοίων, η οποία έχει στόχο την αγορά των crude tankers. Η πρώτη κίνηση της συγκεκριμένης κοινοπραξίας αφορούσε την απόκτηση δυο δεξαμενοπλοίων aframax από την Chandris Hellas, σε μια συμφωνία συνολικού ύψους περίπου 50 εκατ. δολαρίων. Όπως είπε ο κ. Λάτσης θα υπάρξουν και άλλες κινήσεις στο τομέα των δεξαμενοπλοίων καθώς θα αξιοποιηθεί το σημερνό momentum της αγοράς.
Σημειώνεται ότι στο Όμιλο της Latsco ανήκει και η Consolitaded Marine Management , εταιρεία διαχείρισης του στόλου της Latsco. Η CMM είναι η πρώτη εταιρεία με πλοία LPG που πιστοποιήθηκε με το Green Award.
Η πρώτη επενδυτική κίνηση του Πάρι Λάτση –Κασιδόκωστα ως asset player σημειώθηκε τον Αύγουστο του 2017 όταν συνέστησε την κοινοπραξία Ivy Shipping LLC, η οποία αγόρασε τέσσερα supramax, 6ετίας, κατασκευασμένα σε γιαπωνέζικο ναυπηγείο.