Οι τουρίστες άνω των 65 ετών που επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2016 δαπάνησαν περίπου 2 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τη μελέτη που εκπόνησε το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με θέμα «Προφίλ εισερχόμενου τουρισμού 3ης ηλικίας για διακοπές στην Ευρώπη».
Η Ελλάδα για τους τουρίστες 3ης ηλικίας αποτέλεσε τον 7ο δημοφιλέστερο προορισμό για τις ευρωπαϊκές αγορές και τον 10ο δημοφιλέστερο για τις μη ευρωπαϊκές, με μερίδια αγοράς 5% και 4% αντίστοιχα.
Στη μελέτη αναφέρεται ότι οι τουρίστες 3ης ηλικίας με προορισμό την Ελλάδα πραγματοποίησαν 1,7 εκατ. ταξίδια (ποσοστό 6,1% επί του συνόλου των ταξιδιών στη χώρα με τη κρουαζιέρα) και 16,5 εκατ. διανυκτερεύσεις (ποσοστό 8,5% επί του συνόλου των διανυκτερεύσεων στη χώρα με τη κρουαζιέρα).
Το 93% των επισκεπτών, το 93% των διανυκτερεύσεων και το 76% της δαπάνης προέρχονταν από ευρωπαϊκές αγορές, ενώ το 7% των διανυκτερεύσεων και το 24% της δαπάνης από μη ευρωπαϊκές αγορές.
Οι κυριότερες ευρωπαϊκές αγορές της Ελλάδας ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο (404 χιλ.) η Γερμανία (336 χιλ.) και η Γαλλία (238 χιλ.). Στις εκτός Ευρώπης αγορές, οι ΗΠΑ καλύπτουν το 49% των μη ευρωπαϊκών ταξιδιών, το 58% των διανυκτερεύσεων και το 43% της δαπάνης.
Οι τουρίστες τρίτης ηλικίας που επισκέφθηκαν ευρωπαϊκούς προορισμούς για διακοπές το 2016, ανήλθαν σε 35,9 εκατ. Πραγματοποίησαν 344,8 εκατ. διανυκτερεύσεις και δαπάνησαν περίπου 41 δισ. ευρώ. Η μέση δαπάνη ανά ταξίδι, ανήλθε σε 1.142 ευρώ και η μέση δαπάνη ανά ημέρα σε 119 ευρώ.
«Η αγορά τουριστών 3ης ηλικίας είναι και μεγάλη και εύπορη αλλά, με δεδομένες τις δημογραφικές τάσεις, και πολύ δυναμική σε παγκόσμιο επίπεδο. Η προσαρμογή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στις απαιτήσεις και τις επιθυμίες των συγκεκριμένων πελατών, θα επιτρέψει την αξιοποίηση του φυσικού και πολιτιστικού πλούτου της χώρας, με παράλληλη επιμήκυνση της σεζόν και αύξηση των εσόδων» αναφέρει ο Άρης Ίκκος, επιστημονικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, υπογραμμίζοντας:
«Τα συστατικά υπάρχουν, απαιτείται η σύνθεσή τους με τέτοιον τρόπο ώστε να δημιουργηθεί το κατάλληλο προϊόν που θα επιτρέψει την αύξηση του εισερχόμενου ταξιδιωτικού ρεύματος από τουρίστες 3ης ηλικίας».
Η μελέτη βασίζεται σε στοιχεία της IPK International, εταιρείας με εξειδίκευση στην έρευνα της ταξιδιωτικής συμπεριφοράς των τουριστών.