Το ΣΑΣ «έδεσε» το «Μύκονος Παλλάς» της Minoan Lines

Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος-Νάξος: Απερρίφθη το αίτημα της εταιρείας για έκτακτη δρομολόγηση του πλοίου
Τετάρτη, 09 Μαΐου 2018 09:54
UPD:09:54

Είναι η δεύτερη ή η τρίτη φορά τα τελευταία χρόνια που το ΣΑΣ γνωμοδοτεί αρνητικά σε αίτημα των Μινωικών Γραμμών για δρομολόγηση πλοίου σε γραμμές του Αιγαίου. Είναι γεγονός ότι η νομοθεσία αναφορικά με τις έκτακτες δρομολογήσεις περιλαμβάνει ως προϋπόθεση την κάλυψη «συγκοινωνιακών αναγκών». 

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Φρένο έβαλε το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) στο αίτημα των Μινωικών Γραμμών να δρομολογήσουν έκτακτα για τέσσερις μήνες στη γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος-Νάξος το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Μύκονος Παλλάς», αλλά έδωσε το «πράσινο φως» για τη δρομολόγηση των δύο ταχυπλόων της Golden Star Ferries.

Είναι η δεύτερη ή η τρίτη φορά τα τελευταία χρόνια που το ΣΑΣ γνωμοδοτεί αρνητικά σε αίτημα των Μινωικών Γραμμών για δρομολόγηση πλοίου σε γραμμές του Αιγαίου. Είναι γεγονός ότι η νομοθεσία αναφορικά με τις έκτακτες δρομολογήσεις περιλαμβάνει ως προϋπόθεση την κάλυψη «συγκοινωνιακών αναγκών». 

Όταν λοιπόν πρόκειται για μία γραμμή όπως η συγκεκριμένη, όπου είναι ήδη δρομολογημένα αρκετά πλοία, δύσκολα το ΣΑΣ θα πει το «ναι». Την απόφαση θα λάβει βέβαια ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής. 

Πάντως ο κ. Χρήστος Μπατσίδης, εκπροσωπώντας τις Μινωικές, υποστήριξε στη διάρκεια της ανοικτής συνεδρίας του ΣΑΣ χθες ότι φέτος αναμένεται να σημειωθεί ρεκόρ στον τουρισμό στην Ελλάδα και η δρομολόγηση του «Μύκονος Παλλάς» που είναι ίδιο με το «Κνωσός Παλλάς» από την 1η Ιουνίου 2018 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2018 θα συμβάλει στην ποιοτική αναβάθμιση της γραμμής και θα εξυπηρετήσει την επιπλέον ζήτηση. Θα προσφέρει 120 θέσεις εργασίας ναυτικών και νέα ποιότητα υπηρεσιών στη γραμμή. Και ο κ. Κώστας Χρονιάρης από τις Μινωικές επεσήμανε επιπλέον ότι η εταιρεία άκουσε την προτροπή της Επιτροπής Ανταγωνισμού να εισέλθει στις γραμμές των Κυκλάδων προκειμένου να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός, μία προτροπή που διατυπώθηκε κατά την εξέταση της υπόθεσης εξαγοράς της Hellenic Seaways από την Attica Group.

Η πρόταση των Μινωικών βρήκε απέναντί της την αντίδραση άλλων ακτοπλοϊκών εταιρειών. Ο κ. Δημήτρης Τσούμας, εκπρόσωπος της Fast Ferries, σημείωσε ότι δεν έχει δει πουθενά ότι η απόφαση της Επιτροπής μπορεί να παρακάμψει τον νόμο 2932. Το πλοίο, πρόσθεσε, θα μπορούσε να δρομολογηθεί μόνο βάσει του άρθρου 7 του σχετικού νόμου που προβλέπει δρομολόγηση λόγω εκτάκτων και επειγουσών αναγκών. Σε κάθε άλλη περίπτωση πρέπει να δρομολογηθεί σε έναν χρόνο. Ο κ. Βασίλης Κάτσαρης της Hellenic Seaways συμπλήρωσε ότι δεν προβλέπεται από τον νόμο 2932 4μηνη δρομολόγηση και δεν υπάρχουν έκτακτες δρομολογιακές ανάγκες. Όποιος θέλει μπορεί να δρομολογήσει πλοίο εάν υποβάλει την αίτηση εμπρόθεσμα και για δρομολόγια χρονικής διάρκειας ενός χρόνου.

«Ανοίγουν πανιά» τα ταχύπλοα της Golden Star Ferries 

Στο ΣΑΣ συζητήθηκε και το εξ αναβολής θέμα της δρομολόγησης των δύο ταχυπλόων της Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου στις γραμμές των Κυκλάδων τα οποία θα συνδέουν τη Σύρο με τις υπόλοιπες Κυκλάδες και τον Πειραιά. Κατά τη συζήτηση του θέματος αυτού οι τόνοι ανέβηκαν για μία ακόμη φορά μεταξύ των αδελφών Στεφάνου και του ιδιοκτήτη της SeaJets Μάριου Ηλιόπουλου, ο οποίος εκφράζει τις έντονες αντιρρήσεις στη δρομολόγηση των δύο πλοίων καθώς οι αιτήσεις κατατέθηκαν εκπρόθεσμα όπως υποστηρίζει.

Μάλιστα, ο ίδιος σημείωσε ότι εάν το ΣΑΣ κάνει δεκτό το αίτημα θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη. Επίσης και ο κ. Κάτσαρης από την πλευρά της HSW δήλωσε μεταξύ άλλων ότι εάν εγκριθούν τα δρομολόγια των ταχυπλόων τότε η εταιρεία του θα υποχρεωθεί να μην προσεγγίζει νησιά με χαμηλή επιβατική κίνηση, όπως στο Κουφονήσι, στην Αιγιάλη της Αμοργού, αλλά και στη Σίκινο και στη Φολέγανδρο. Ο κ. Ιωάννης Δεπάστας, εκπρόσωπος της Aegean Speed Lines, εκφράστηκε αρνητικά στη δρομολόγηση των δύο ταχύπλοων και συμπλήρωσε ότι οι δυτικές Κυκλάδες, η λιγότερη αποδοτική οικονομικά γραμμή, ξαφνικά γέμισαν ταχύπλοα.

«Είναι απίστευτο τι συμβαίνει φέτος» τόνισε και εκτίμησε ότι οι εταιρείες θα οδηγηθούν σε αδιέξοδο. Πάντως, εάν το ΣΑΣ εγκρίνει τη δρομολόγηση των δύο ταχυπλόων, ζήτησε τα ωράριά τους να μην είναι πάνω στα ωράρια του πλοίου της Aegean Speed Lines.

O εκπρόσωπος της Golden Star Ferries Γιώργος Στεφάνου εξέφρασε την αγανάκτησή του γιατί όπως είπε δεν έχει ξαναγίνει να μη δίνεται άδεια δρομολόγησης σε δύο νέα πλοία, δύο νέες επενδύσεις στην ακτοπλοΐα. «Είμαστε τιμωρημένοι;» αναρωτήθηκε ο κ. Στεφάνου και στη συνέχεια απαρίθμησε πολλές περιπτώσεις εκπρόθεσμης δρομολόγησης νέων πλοίων στην ακτοπλοΐα, στο παρελθόν. Ο κ. Στεφάνου κατέθεσε επιστολές τοπικών φορέων των νησιών και του δημάρχου της Σύρου που ζητούν τη δρομολόγηση των πλοίων.

Τελικά, το ΣΑΣ έκανε δεκτό το αίτημα της Golden Star Ferries με αλλαγή ώρας, καθώς θα αναχωρούν στις 10 το πρωί από Πειραιά και Σύρο. 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα