Ν.Σαντορινιός: Με το Μεταφορικό Ισοδύναμο ικανοποιούμε ένα πάγιο αίτημα των νησιών

Σάββατο, 05 Μαΐου 2018 16:11
UPD:16:14
ΑΠΕ ΜΠΕ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΑΚΗΣ

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σημείωσε πως πρόκειται για ένα μέτρο, που δεν έρχεται σαν αντιστάθμισμα στην απώλεια των ειδικών συντελεστών ΦΠΑ, αλλά πρόκειται για την ικανοποίηση ενός πάγιου αιτήματος των νησιωτών.

Στις πολιτικές, που εφαρμόζονται στα νησιά, στοχεύοντας στην ενίσχυση των υποδομών, με έμφαση στην επικείμενη εφαρμογή του μεταφορικού Ισοδύναμου, μίλησε ο Νεκτάριος Σαντορινιός από το βήμα του 14ου Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση του Β. Αιγαίου. 

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σημείωσε πως πρόκειται για ένα μέτρο, που δεν έρχεται σαν αντιστάθμισμα στην απώλεια των ειδικών συντελεστών ΦΠΑ, αλλά πρόκειται για την ικανοποίηση ενός πάγιου αιτήματος των νησιωτών.

«Αυτές τις μέρες, η καρδιά του Βορείου Αιγαίου χτυπάει στη Μυτιλήνη. Το 14ο Περιφερειακό Συνέδριο, που διεξάγεται στο ιστορικό νησί της Λέσβου, είναι η ευκαιρία για να αποτυπωθούν και να σχεδιαστούν πρωτοβουλίες που χρειάζονται τα νησιά μας, ώστε να αποκτήσουν εκ νέου ευκαιρίες ανάπτυξης και προόδου-ευκαιρίες που στερήθηκαν λόγω ανύπαρκτων κυβερνητικών σχεδιασμών των προηγούμενων Κυβερνήσεων» τόνισε ο κ. Σαντοριανός. 

«Δεν υπάρχει προηγούμενο, το μισό Υπουργικό Συμβούλιο και πολλοί Γενικοί Γραμματείς να βρίσκονται σε ένα τραπέζι και να συζητούν με τους φορείς για το μέλλον των νησιών του Β. Αιγαίου. Σε όλα τα περιφερειακά συνέδρια το βάρος δίνεται στη διαβούλευση με τους φορείς και προτεραιότητά μας είναι να δίνεται βήμα σε αυτούς ώστε να ακουστούν και να καταγραφούν οι προτάσεις αυτών. Όσοι φορείς δεν ήρθαν σήμερα εδώ να καταθέσουν τις απόψεις τους, έχουν να απολογηθούν στα μέλη τους και στην τοπική κοινωνία» πρόσθεσε. 

Όπως είπε η εθνική παραγωγική ανασυγκρότηση που η κυβέρνηση σχεδιάζει έχει σαν κεντρικό άξονα τα νησιά. «Στόχος μας είναι η εφαρμογή πολιτικών που θα ανατρέψουν τα στρεβλά μοντέλα ανάπτυξης, τα οποία μέχρι τώρα ακολουθήθηκαν, με δράσεις που θα φέρουν μια δίκαιη και ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη, με ενίσχυση των υποδομών, με θεσμικές αλλαγές, αλλά, κατά κύριο λόγο, με το να αφουγκραζόμαστε και να ανταποκρινόμαστε στις πραγματικές ανάγκες των νησιωτών» ανέφερε.
Αναπτυξιακές πολιτικές για τα νησιά- Ενίσχυση των υποδομών


Απαντήσεις για το Μεταφορικό Ισοδύναμο και τους ειδικούς συντελεστές ΦΠΑ


Όπως είπε ειδικοί συντελεστές ΦΠΑ ήταν μια κατάκτηση των νησιών, η οποία όμως έπεσε θύμα μιας φαύλης πρακτικής που συνίστατο σε ένα σύνολο χαριστικών εξαιρέσεων και φοροδιαφυγής συγκεκριμένων τμημάτων της κοινωνίας. Αυτή η πρακτική είχε καταστήσει τη χώρα, στα χρόνια της ανεμελιάς, έναν ιδιότυπο φορολογικό παράδεισο.

Σε αυτή τη λογική, οι θεσμοί από την πρώτη στιγμή στόχευσαν όλες τις εξαιρέσεις και μέσα σε αυτές και τους ειδικούς συντελεστές ΦΠΑ των νησιών, υποστήριξε ο υπουργός. «Η δική μας Κυβέρνηση αναγκάστηκε, μετά από πιέσεις των δανειστών να τα καταργήσει- αφού όμως είχαν προηγηθεί «εγχώριες εισηγήσεις» όπως το mail Χαρδούβελη, από την τότε Κυβέρνηση. Εμείς, παρόλα αυτά είμαστε σε συνεχή συνεργασία με τους φορείς των νησιών της Ελλάδας αλλά και όλης της Ευρώπης και διεκδικούμε και προσπαθούμε για την ανάδειξη κάθε δυνατότητας ώστε να αποκτήσουμε τέτοιου είδους σημαντικές εξαιρέσεις για τα νησιά μας, στο πλαίσιο της εφαρμογής πολιτικών συνοχής» σημείωσε. 


Μεταφορικό Ισοδύναμο από πόρους του ΠΔΕ


«Η δική μας Κυβέρνηση υλοποιεί το ΜΙ και αυτή τη στιγμή έχει ολοκληρωθεί το νομοσχέδιο και έχει σταλεί στη Βουλή για επεξεργασία στις αρμόδιες νομοπαρασκευαστικές Επιτροπές» σημείωσε, προσθέτοντας ότι με το ΜΙ εναρμονίζεται το κόστος της ακτοπλοϊκής μετακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων, από και προς τα νησιά, σε σχέση με το κόστος των χερσαίων μετακινήσεων που κάνει κάποιος με το ΚΤΕΛ.

«Η διαφορά αυτή του κόστους, μέσω της κάρτας νησιώτη που θα εκδοθεί, πιστώνεται στον τραπεζικό λογαριασμό του νησιώτη. Το ίδιο θα συμβαίνει και με τις επιχειρήσεις των νησιών: ανά τρίμηνο θα εκκαθαρίζεται το κόστος μεταφοράς των προϊόντων και τα χρήματα θα πιστώνονται στους λογαριασμούς των επιχειρήσεων. Ενώ σημαντικό είναι πως τα ποσά αυτά θα είναι ακατάσχετα και αφορολόγητα» τόνισε. 


Η χρηματοδότηση ανέρχεται στα 50 εκ. ευρώ για την πιλοτική εφαρμογή που θα γίνει από 1/7/18 στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και από την 1η Ιανουαρίου 2019, που θα εφαρμοστεί για όλη την νησιωτική Ελλάδα, η χρηματοδότηση προβλέπεται να είναι τουλάχιστον 150 εκ. Οι πόροι της χρηματοδότησης προέρχονται από το ΠΔΕ, γεγονός που σημαίνει ότι για πρώτη φορά μόνο αυτή η Κυβέρνηση επέλεξε μέσα σε συνθήκες δημοσιονομικής κρίσης, να χρησιμοποιήσει εθνικούς πόρους για την στήριξη των νησιών. Αντίθετα, στις εποχές που μας έλεγαν ότι υπήρχαν λεφτά, κανείς δεν είχε τη βούληση να το εφαρμόσει για αυτό και δεν είχαν κάνει καμία μελέτη κόστους. Άρα μη μας λένε ότι οι πόροι που διαθέτουμε είναι λίγοι, γιατί ποτέ δεν ασχολήθηκαν με το ΜΙ.


Πρόγραμμα Ενίσχυσης Μικρών Νησιωτικών ΟΤΑ


«Το να νοιάζεται κανείς για τα νησιά, δε σημαίνει μόνο να εξαγγέλλει αλλά πρέπει να ενδιαφέρεται κιόλας να βελτιώσει τη διαδικασία υλοποίησης των υποσχέσεων» είπε ο κ. Σαντοριανός. Σε αυτή τη λογική το Υπουργείο Εσωτερικών, Υποδομών, Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, μαζί με την ΜΟΔ και την ΕΕΤΑΑ, συνεργάστηκαν, ανέφερε, ώστε να βοηθήσουμε στο πρόβλημα της υποστελέχωσης των μικρών νησιωτικών Δήμων. Έτσι στο Βόρειο Αιγαίο, στηρίζουμε τους Δήμους Ψαρών, Οινουσσών, Φούρνων και Αι Στράτη ώστε να πραγματοποιήσουν πολύ σημαντικά έργα υποδομής που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξή τους.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα