Διαγωνισμός για το logistics center στο Στρ. Γκόνου

Έως 180 εκατ. η επένδυση
Παρασκευή, 04 Μαΐου 2018 20:31
UPD:20:32

Όπως ανέφερε στη «Ν» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αθανάσιος Σχίζας, στόχος είναι μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους να έχει αναδειχθεί ο προτιμητέος επενδυτής, προκειμένου μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2019 να ξεκινήσουν οι εργασίες για το logistics center, που αναμένεται να αναβαθμίσει καταλυτικά τη θέση της Θεσσαλονίκης ως κόμβου εμπορευματικών μεταφορών.

Από την έντυπη έκδοση

Του Γιώργου Χατζηλίδη
[email protected]

Στην προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη προχώρησε χθες η ΓΑΙΑΟΣΕ, στοχεύοντας στην ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση των διαδικασιών, που θα εξελιχθούν σε δύο στάδια. Όπως ανέφερε στη «Ν» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αθανάσιος Σχίζας, στόχος είναι μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους να έχει αναδειχθεί ο προτιμητέος επενδυτής, προκειμένου μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2019 να ξεκινήσουν οι εργασίες για το logistics center, που αναμένεται να αναβαθμίσει καταλυτικά τη θέση της Θεσσαλονίκης ως κόμβου εμπορευματικών μεταφορών.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, για την κατασκευή κέντρου logistics, με 250.000-300.000 τ.μ. αποθηκευτικούς χώρους, θα απαιτηθεί επένδυση της τάξης των 150-180 εκατομμυρίων ευρώ, που ο ανάδοχος θα κληθεί να υλοποιήσει σταδιακά. Ένα μοντέλο που έχει πέσει στο τραπέζι των συζητήσεων είναι η υλοποίηση του 50% των επενδύσεων στα πρώτα δύο-τρία χρόνια και των υπόλοιπων σε άλλα τρία έως έξι χρόνια, κάτι βέβαια που μένει να οριστικοποιηθεί κατά τη διάρκεια του ανταγωνιστικού διαλόγου. Tο πρώην στρατοπέδου Γκόνου έχει έκταση 672.000 τ.μ. και η θέση του χαρακτηρίζεται προνομιακή, καθώς διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση με τον Εμπορικό Σταθμό του ΟΣΕ καθώς και με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Υπενθυμίζεται ότι στην προκαταρκτική φάση του διαγωνισμού μη δεσμευτικό ενδιαφέρον για την πεντηκονταετή παραχώρηση της έκτασης στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου είχαν εκδηλώσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Belterra, συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη, ο οποίος -ως γνωστόν- συμμετέχει και στην κοινοπραξία που έχει αγοράσει τον ΟΛΘ. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στον νέο διαγωνισμό αναμένεται ενδιαφέρον από τουλάχιστον ένα ακόμα επενδυτικό σχήμα. Σύμφωνα με την προκήρυξη, ο διαγωνισμός θα εξελιχθεί σε δύο φάσεις ως εξής:

  •  Α’ φάση: Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η οποία θα διαρκέσει έναν μήνα, το οποίο σημαίνει ότι η λήξη της περιόδου αυτής θα είναι στο τέλος Μαΐου.
  •  Β’ φάση: Ανταγωνιστικός διάλογος, κατάθεση προσφορών, η διάρκεια του οποίου προσδιορίζεται σε δύο μήνες μετά την Α’ φάση, ήτοι στο τέλος Ιουλίου θα κατατεθούν οι προσφορές των συμμετεχόντων. Σημειώνεται ότι δικαίωμα για συμμετοχή σε αυτήν τη φάση του διαγωνισμού θα έχουν όσοι συμμετείχαν στην πρώτη, δηλαδή στη φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Όπως τόνισε ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, ο σχεδιασμός της κυβέρνησης περιλαμβάνει ακόμη έξι εμπορευματικά Κέντρα, σε Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Λάρισα, Καβάλα, Ηγουμενίτσα και Πάτρα. «Ξεκινάει η διαδικασία δημοπράτησης του Εμπορευματικού Κέντρου της Θεσσαλονίκης από τη ΓΑΙΑΟΣΕ. Στόχο της κυβέρνησης αποτελεί η ανάπτυξη των υποδομών των Συνδυασμένων Μεταφορών, με σημαντικότερες αυτές των Εμπορευματικών Κέντρων και ενός σύγχρονου Σιδηροδρομικού δικτύου. Το Εμπορευματικό Κέντρο της Θεσσαλονίκης θα είναι ένα κέντρο διεθνούς εμβέλειας. Θα εξυπηρετεί τόσο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όσο και τη Βόρεια Ελλάδα, μέσω των συνδέσεων με τις βαλκανικές χώρες και τις χώρες της κεντρικής Ευρώπης» δήλωσε ο υπουργός.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα