Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Προκηρύχθηκε και επίσημα σήμερα ο διεθνής διαγωνισμός της ΓΑΙΑΟΣΕ για τη δημιουργία του Εμπορευματικού Κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, μια επένδυση άνω των 150 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο διαγωνισμός όπως έγραψε η «Ν» στις 23/4 θα πραγματοποιηθεί με ταχύτατες διαδικασίες, σε δύο στάδια.
Άμεσα και με ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα, έως το τέλος του μήνα, δημοσιεύεται η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Στην συνέχεια η ΓΑΙΑΟΣΕ ξεκινά ανταγωνιστικό διάλογο με σκοπό την κατάθεση προσφορών, η διάρκεια του οποίου προσδιορίζεται σε δύο μήνες, δηλαδή το τέλος Ιουλίου.
Σημειώνεται ότι, δικαίωμα για συμμετοχή σε αυτήν τη φάση του διαγωνισμού θα έχουν όσοι συμμετείχαν στην πρώτη φάση, δηλαδή στη φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Belterra.
«Στόχος της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αποτελεί η ανάπτυξη των υποδομών των Συνδυασμένων Μεταφορών, με σημαντικότερες αυτές των Εμπορευματικών Κέντρων και ενός σύγχρονου Σιδηροδρομικού δικτύου. Το Εμπορευματικό Κέντρο της Θεσσαλονίκης, θα είναι ένα κέντρο διεθνούς εμβέλειας. Θα εξυπηρετεί τόσο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όσο και την Βόρειο Ελλάδα, μέσω των συνδέσεων με τις Βαλκανικές χώρες και τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει ακόμη επτά Εμπορευματικά Κέντρα σε Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Λάρισα, Καβάλα, Ηγουμενίτσα και Πάτρα. Τα Εμπορευματικά αυτά Κέντρα σε συνδυασμό με τις σύγχρονες Σιδηροδρομικές Υποδομές που θα συνδέουν τα λιμάνια της Β. Ελλάδος με τα λιμάνια του Εύξεινου Πόντου και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μέσω του άξονα 10 με την Σερβία και τη π.ΓΔΜ, αναβαθμίζουν τη χώρα μας ως διεθνές κέντρο Συνδυασμένων Μεταφορών με προφανή πλεονεκτήματα για τις παραγωγικές δομές της χώρας, τόσο στην πρωτογενή παραγωγή όσο και στη μεταποίηση» τονίζει μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης.
Υπενθυμίζεται ότι, το πρώην στρατοπέδου Γκόνου, όπου θα αναπτυχθεί το εν λόγω εμπορευματικό κέντρο, έχει έκταση 672.000 τ.μ. και η θέση του χαρακτηρίζεται προνομιακή. Διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση με τον Εμπορικό Σταθμό του ΟΣΕ καθώς και με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Τέλος, η ευρύτερη περιοχή εξυπηρετείται από βασικές οδικές αρτηρίες, όπως Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ), μέσω του κόμβου της Λαχαναγοράς, Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης –Έδεσσας που συνδέει το ακίνητο με την περιοχή της Σίνδου και το Κιλκίς, εξωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης (τμήμα της Εγνατία Οδού), Εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης.