Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Συννεφιασμένο είναι το τοπίο πάνω από τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Σωτήρης Θεοφάνης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Δήλωσε ότι την Δευτέρα το δ.σ. της εταιρείας αποφάσισε να επενδύσει 27 εκατ. ευρώ εντός του 2018 προκειμένου να προχωρήσουν άμεσα οι επισκευές υποδομών και εξοπλισμού για να λειτουργήσει το λιμάνι. Επένδυση που είναι όμως εκτός των συμβατικών υποχρεώσεων του κοινοπρακτικού σχήματος που έχει αναλάβει την τύχη του λιμανιού.
Μάλιστα, σε ερώτηση αν η νέα διοίκηση σκέφτεται να ενεργοποιήσει τις ρήτρες που προβλέπει η σύμβαση δήλωσε χαρακτηριστικά ότι επιφυλάσσεται, ενώ δεν προχώρησε σε λεπτομέρειες αναφέροντας «ουδέν σχόλιο».
Ανέφερε ότι η εικόνα που έχει τις τελευταίες δύο εβδομάδες η νέα διοίκηση για το λιμάνι, είναι πολύ χειρότερη από την εικόνα που τους είχε δημιουργηθεί κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού.
Άφησε αιχμές για το ζήτημα των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας, αφού τόνισε ότι βρίσκονται στα χέρια των ορκωτών λογιστών, ωστόσο δεν μπορεί να πει τίποτα αν δεν δει πρώτα τα πεπραγμένα τους.
Αναφερόμενος στο επενδυτικό σχέδιο της κοινοπραξίας και τις υποχρεωτικές επενδύσεις 180 εκατ. ευρώ αποκάλυψε ότι στόχος είναι να γίνουν πολύ συντομότερα από τα επτά χρόνια που προβλέπει η συμβατική υποχρέωση, και να ολοκληρωθούν περίπου στα 4,5 χρόνια προκειμένου να μπει το λιμάνι στη νέα εποχή το συντομότερο δυνατό και να κερδίσει τον ανταγωνισμό.
Ωστόσο, και στο σημείο αυτό έριξε την μπάλα στο ελληνικό δημόσιο αφού όπως είπε η εταιρεία θα πρέπει να βοηθηθεί από την πολιτεία και να ολοκληρωθούν παράλληλα τα έργα στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο αλλιώς δεν θα έχει σημασία να πιάνουν μεγάλα motherships αν δεν μπορούν να φύγουν τα εμπορευματοκιβώτια.
Ο ανταγωνισμός με τους Κινέζους
Στόχος είναι να φτιάξουμε το καλύτερο λιμάνι της ανατολικής Μεσογείου ανέφερε ο κ. Θεοφάνης κάτι που βρήκε σύμφωνο και τον Μπόρις Βεντζελ διευθύνοντα σύμβουλο της Terminal Link μία από τις εταιρείες τη κοινοπραξίας που ελέγχουν τον ΟΛΘ. Όπως και τον Άρθουρ Νταβιντιάν διευθύνοντα σύμβουλο της Βelterra του Ιβάν Σαββίδη.
Ενώ ο Ρούι Πίντο αναπληρωτής διευθύνοντας σύμβουλος του ΟΛΘ αποκάλυψε ότι τελικός στόχος της εταιρείας είναι να κατακτήσει την αγορά της κεντρικής Ευρώπης στόχο όμως που έχει θέσει και η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.
Σε κάθε περίπτωση ο κ. Θεοφάνης ξεκαθάρισε ότι τα δύο λιμάνια έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά, το λιμάνι του Πειραιά είναι μεγάλο διαμετακομιστικό λιμάνι, ενώ της Θεσσαλονίκης λιμάνι get away για εξαγωγές.
Μικρές νίκες
Ο κ. Θεοφάνης επισήμανε ότι στο μικρό διάστημα που έχει τοποθετηθεί η νέα διοίκηση έχουν επιτευχθεί κάποιες μικρές νίκες όπως ότι επέστρεψαν στη Θεσσαλονίκη τρεις ναυτιλιακές εταιρείες που την είχαν παρακάμψει το προηγούμενο διάστημα, την ίδια στιγμή που οι ώρες αναμονής από τις 150 που είχαν φτάσει έχουν πέσει κάτω από τις 15 ώρες.