Die Welt: Τα πρωτεία της Ελλάδας, η ισχύς της Κίνας και οι γερμανικές δυσκολίες στην εμπορική ναυτιλία

Τρίτη, 17 Απριλίου 2018 11:15
UPD:11:28
INTIME NEWS/ΤΟΣΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

«Η Ελλάδα, παρά την οικονομική κρίση, με στόλο αξίας 100 δισ. δολαρίων, είναι η υπ΄αριθμόν ένα χώρα στην παγκόσμια κατάταξη των εμπορικών στόλων - ακολουθούμενη από κοντά από την Ιαπωνία και την Κίνα. Στην κατάταξη ακολουθούν οι ΗΠΑ, η Σιγκαπούρη, η Νορβηγία και η Γερμανία. Ιδιαίτερα, τα ελληνικά πετρελαιοφόρα (35,7 δισ. δολάρια) συμβάλλουν στο αποτέλεσμα αυτό» γράφει η Die Welt επικαλούμενη στοιχεία της Vesselsvalue. 

Στοιχεία για την ηγετική θέση της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας παραθέτει σε ρεπορτάζ της η Die Welt, επισημαίνοντας ότι η κρίση δεν στάθηκε ικανή να στερήσει την πρωτιά από την Ελλάδα σε αυτό το μέτωπο. 

«Η Ελλάδα, παρά την οικονομική κρίση, με στόλο αξίας 100 δισ. δολαρίων, είναι η υπ΄αριθμόν ένα χώρα στην παγκόσμια κατάταξη των εμπορικών στόλων - ακολουθούμενη από κοντά από την Ιαπωνία και την Κίνα. Στην κατάταξη ακολουθούν οι ΗΠΑ, η Σιγκαπούρη, η Νορβηγία και η Γερμανία. Ιδιαίτερα, τα ελληνικά πετρελαιοφόρα (35,7 δισ. δολάρια) συμβάλλουν στο αποτέλεσμα αυτό» γράφει η Die Welt επικαλούμενη στοιχεία της Vesselsvalue. 

Η εφημερίδα υπενθυμίζει ότι η Γερμανία είχε μέχρι τώρα τον μεγαλύτερο στόλο εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Αλλά τώρα έχει αντικατασταθεί από την Κίνα. Ο λόγος για την αλλαγή στην κορυφή είναι η δεκαετής κρίση της ναυτιλίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Vesselsvalue του Λονδίνου, η αξία των κινεζικών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανέρχεται σε 21,4 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ των γερμανικών στα 18,7 δισ. δολάρια. 

Σημειώνεται ότι τα στοιχεία της Vesselsvalue περιλαμβάνουν και τις παραγγελίες πλοίων. Οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες προχώρησαν πρόσφατα σε παραγγελίες ύψους 4,1 δισ. δολαρίων. Ο ασιατικός δράκος έχει ανάγκη από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας έως και 20.000 εμπορευματοκιβωτίων.  Αντιθέτως η Γερμανία και άλλοι οι διεθνείς ανταγωνιστές στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα μεσαίου μεγέθους φορτηγά.

Σύμφωνα με την εφημερίδα οι συνθήκες χρηματοδότησης για αγορά νέων εμπορικών πλοίων είναι πλέον πιο δύσκολες στη Γερμανία, μετά την πώληση HSH Nordbank και την έξοδο της Commerzbank από την εταιρεία. έχει επίσης αρνητικό αντίκτυπο. Παρ 'όλα αυτά η σπουδαιότητα της ναυτιλίας δεν αμφισβητείται, καθώς υπολογίζεται ότι συμβάλλει με περίπου 30 δισ. ευρώ στην προστιθέμενη αξία της Γερμανίας. 

naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα