Στην πρώτη θέση, με διαφορά, των προτιμήσεων των Ελλήνων για το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο φιγουράρει η Κίνα. Η δεύτερη μεγαλύτερη οικοκονομία του πλανήτη συγκεντρώνει ποσοστό 45%, ενώ ακολουθούν οι Βρετανία με 22% και οι ΗΠΑ με 9%.
Αυτό προκύπτει από παγκόσμια έρευνα σε 29.000 διασυνοριακούς καταναλωτές της Διεθνούς Ένωσης Φορέων Πιστοποίησης Προσωπικού (IPC) για το ηλεκτρονικό εμπόριο του 2017, την οποία δημοσιοποίησε σήμερα σε ενημερωτικό έγγραφό της η Ένωση Επιχειρήσεων Πωλήσεων από Απόσταση και Ηλεκτρονικού Εμπορίου.
Τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας της IPC είναι τα ακόλουθα:
α) To 70% απαιτεί πριν την παραγγελία να γνωρίζει το κόστος των μεταφορικών
β) Το 62% των καταναλωτών είχαν δωρεάν έξοδα αποστολής
γ) Το 70% των δεμάτων μεταφέρθηκαν από το παγκόσμιο ταχυδρομικό δίκτυο
δ) Το 51% των καταναλωτών έλαβαν κατευθείαν email από επιχειρήσεις
ε) Το 56% των πωλήσεων το μοιράστηκαν 3 εταιρείες Amazon, Alibaba, ebay, ενώ το 34% αγοράστηκαν από Κίνα
στ) 84% των δεμάτων ήταν κάτω των 2 κιλών.
Η έρευνα αποκαλύπτει παράλληλα πως οι κυριότερες αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου κατά σειρά είναι: Kίνα, Κορέα, Ινδία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία. Τα tablets και τα laptops ήταν τα κυριότερα μέσα αγοράς με 34% και 30% αντίστοιχα, ενώ τα κινητά έρχονται τρίτα με 24%.
Το Paypal είναι το κυριότερο μέσον πληρωμής στο διασυνοριακό εμπόριο με 39% συμμετοχή στους τρόπους πληρωμής ενώ οι πιστωτικές κάρτες έρχονται δεύτερες στην κατάταξη με 28%. Όσο για την κυριότερη κατηγορία προϊόντων είναι η ένδυση και υπόδηση με 30% με δεύτερη στην κατάταξη την κατηγορία των ηλεκτρονικών 19% και τρίτη την κατηγορία των καλλυντικών και προϊόντα υγείας 14%. Η τελευταία είναι η κορυφαία κατηγορία στην Κίνα με 42% και στην Κορέα 34%.