Την αντίθεσή του, σε μία ενδεχόμενη εφαρμογή υψηλού συντελεστή ΦΠΑ σε δραστηριότητες που επιτελούνται, κυρίως, εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων δηλώνει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά με επιστολές του προς τον υπουργό Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτο και τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, ζητά να δοθεί έγκαιρα λύση, ώστε να καθορισθεί το ύψος του ΦΠΑ, που επιβλήθηκε στις εγχώριες θαλάσσιες μεταφορές. εν αναμονή και της έκδοσης της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, που θα καθορίζει τις σχετικές προϋποθέσεις.
Τα μεγάλα μειονεκτήματα του υψηλού ΦΠΑ
Όπως αναφέρει, σε μία περίοδο που έχει ήδη αυξηθεί κατακόρυφα ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας στα νησιά, με την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στις συγκοινωνίες, η επιβολή υψηλού ΦΠΑ θα αυξήσει το κόστος των εγχώριων θαλάσσιων μεταφορών. Αυτή καθ' εαυτή η επιβολή πρόσθετου ΦΠΑ καθιστά τις επενδύσεις στα νησιά πιο ακριβές απ' ό,τι στην ηπειρωτική χώρα, αυξάνοντας το κόστος των πάσης φύσεως κατασκευών και καθιστώντας έτσι ακριβότερη την παροχή τουριστικών υπηρεσιών, που αποτελεί και την κύρια πηγή εισοδήματος του πληθυσμού.
Επιπλέον, τα υπό ελληνική σημαία πλοία θα τεθούν σε δυσμενέστερη μοίρα από τα πλοία σημαίας άλλων κρατών-μελών της Ε.Ε., δεδομένου ότι ο ΦΠΑ θα αφορά καθ' ολοκληρία τα υπό ελληνική σημαία πλοία και θα είναι μικρότερος σε έκταση για τα πλοία άλλων χωρών της ΕΕ, τα οποία έχουν τη δυνατότητα εκτέλεσης πλόων μεταξύ των ελληνικών λιμένων. Κατ' επέκταση, οι ελληνικοί λιμένες τίθενται σε δυσμενέστερη θέση στον παγκόσμιο ανταγωνισμό. Η επιβολή ΦΠΑ στα τιμολόγια ελλιμενισμού στις μαρίνες και στις εκτελούμενες εργασίες στο σκάφος, θα αυξήσει το κόστος εκμετάλλευσης των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για μία ανταγωνιστική ναύλωση και διατήρηση, τόσο των σκαφών, όσο και των θέσεων εργασίας. Επίσης, τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής θα αντιμετωπίσουν έντονο ανταγωνισμό από τα σκάφη με τρίτες σημαίες, ειδικά σε μία περίοδο, που αναμένεται η πλήρης άρση του καμποτάζ.
To EBEΠ υπολογίζει επίσης ότι τα υπό ελληνική σημαία αλιευτικά σκάφη θα τεθούν σε ακόμη δυσμενέστερη μοίρα από τα αλιευτικά σκάφη των άλλων κρατών-μελών, διότι στη χώρα μας η αλιεία περιορίζεται σε 8-9 μήνες τον χρόνο, ενώ στην Ευρώπη διαρκεί 12 μήνες».
«Είναι προφανές ότι η επιβολή ΦΠΑ στη ναυσιπλοΐα μεταξύ ελληνικών λιμένων, ειδικά όταν στην πράξη δεν υπάρχει άλλος τρόπος μεταφοράς αγαθών και επιβατών δεν πρόκειται να έχει θετικά αποτελέσματα, τόσο για τους νησιώτες, όσο και εν γένει για την ελληνική επιχειρηματικότητα» τόνισε ο κ. Κορκίδης, προσθέτοντας πως ως εκ τούτου, το ΕΒΕΠ θεωρεί ότι είναι επιβεβλημένο να καθορισθεί μηδενικός ή συμβολικός συντελεστής, καθώς αποτελεί σύννομη ενέργεια και εφαρμόζεται σε πολλά κράτη-μέλη για ορισμένες δραστηριότητες εθνικής σημασίας.