BMW Group: Νέο ρεκόρ πωλήσεων, εσόδων και κερδών το 2017

Τετάρτη, 21 Μαρτίου 2018 11:39
UPD:11:49

Μόναχο,
Αποστολή

Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]

Tα καλύτερα αποτελέσματα στην ιστορία του σε πωλήσεις, έσοδα και κέρδη ανακοίνωσε  το BMW Group από το Welt στο Μόναχο. Παρά τη σημαντική αύξηση των προκαταβολικών δαπανών στον τομέα της μελλοντικής μετακίνησης, η εταιρία έκανε ρεκόρ στη βιώσιμη κερδοφορία της για 8η συνεχή χρονιά.

Τα έσοδα του Group ανήλθαν σε 98,67 δις. ευρώ το 2017 (2016: 94,16 δισ. ευρώ, ήτοι +4,8%), με τις επιπτώσεις από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες να περιορίζουν ελαφρώς την αύξηση. Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) αυξήθηκαν κατά 5,3%, στα 9,88 δισ. ευρώ (2016: 9,39 δισ. ευρώ). Τα κέρδη προ φόρων του Group (EBT) αυξήθηκαν σημαντικά από την προηγούμενη χρονιά -συνετέλεσαν εν μέρει και οι ευνοϊκές νομισματικές ισοτιμίες-, φθάνοντας στα 10,65 δισ. ευρώ (2016: 9,66 δισ. ευρώ, ήτοι +10,2%), ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα 10 δις ευρώ στο τέλος του 12μήνου.

Όπως και πέρσι, και οι τρεις τομείς δραστηριοτήτων (Αυτοκίνητα, Μοτοσικλέτες και Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες) κατέγραψαν κέρδη προ φόρων ρεκόρ. Τα κέρδη προ φόρων από πωλήσεις (περιθώριο EBT ) για το Group βελτιώθηκαν κατά 10,8% (το 2016 είχαν αυξηθεί κατά 10,3% σε σχέση με το 2015).

Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν στα 8,70 δισ. ευρώ (2016: 6,91 δισ. ευρώ, +26,0%).«Είχαμε την πιο επιτυχημένη χρονιά στην ιστορία της εταιρίας μας με ρεκόρ κερδών και εσόδων για όγδοη συνεχή χρονιά», δήλωσε ο Harald Kruger, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG. «Από το 2016, έχουμε λάβει αρκετές στρατηγικές αποφάσεις που θα ενισχύσουν περαιτέρω την επιχείρησή μας σε βιώσιμη βάση τα επόμενα χρόνια». «Φέτος, στοχεύουμε σε ένα ακόμα ρεκόρ νέων πωλήσεων, με παραδόσεις ελαφρά αυξημένες από την προηγούμενη χρονιά», πρόσθεσε ο Kruger. Ταυτόχρονα, το BMW Group εκτιμά ότι το πολιτικό και οικονομικό σκηνικό θα παραμείνει ρευστό.

Στην Ετήσια Γενική Συνέλευση, στις 17 Μαΐου 2018, το Διοικητικό και το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνουν στους μετόχους ακόμα μεγαλύτερη αύξηση του μερίσματος στα 4,00 ευρώ (2016: € 3,50) ανά κοινή μετοχή και 4,02 ευρώ (2016: 3,52) ανά προνομιούχο μετοχή. Το ποσοστό διανομής των 30,2% (2016: 33,3%) θα είναι εντός του εύρους στόχου του Group, μεταξύ 30 και 40%.

Σημειώνεται πως το BMW Group παρέδωσε περισσότερα από 100.000 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα σε πελάτες για πρώτη φορά μέσα σε ένα χρόνο, ενισχύοντας το ρόλο του σαν πρωτοπόρος και βασικός συντελεστής της ηλεκτρικής μετακίνησης, σύμφωνα με τη Στρατηγική NUMBER ONE > NEXT και στο πλαίσιο του προγράμματος ACES: Automated, Connected, Electrified & Services. Ειδικότερα, ο όγκος πωλήσεων αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 4,1% φθάνοντας, διεθνώς, σε νέα ύψη ρεκόρ 2.463.526 μονάδων το 2017 (2016: 2.367.603 μονάδες).

Οι παραδόσεις ηλεκτρικών και plug -in υβριδικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 65,6% στις 103.080 μονάδες. Σε αυτό συνετέλεσαν οι πωλήσεις του ηλεκτρικού BMW i3 που αυξάνονται κάθε χρόνο από το 2013 οπότε το μοντέλο λανσαρίστηκε στην αγορά. Το BMW Group στοχεύει να αυξήσει τους όγκους πωλήσεων ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων του σε τουλάχιστον 140.000 μονάδες το 2018 και να τοποθετήσει πάνω από μισό εκατομμύριο τέτοιων οχημάτων στο δρόμο μέχρι το τέλος του 2019.

Ο Nicolas Peter, Μέλος Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος χρηματοοικονομικού τομέα, δήλωσε: «Πέρυσι, επενδύσαμε στην έρευνα και εξέλιξη περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ επιπλέον από το 2016, και, παρόλα αυτά, αυξήσαμε το λειτουργικό μας κέρδος. Αυτή είναι για εμάς η έννοια της βιώσιμης κερδοφορίας». Το 2017, το BMW Group αύξησε τις παροχές στον τομέα έρευνας και εξέλιξης κατά 18,3% στα 6,10 δισεκ. ευρώ (2016: 5,16 δισεκ. ευρώ). Εκφραζόμενη σαν ποσοστό των εσόδων, η αναλογία δαπάνης στην έρευνα και εξέλιξη σε επίπεδο Group αυξήθηκε στο 6,0% (2016: 5,5%). «Το 2018, αναμένουμε η αναλογία να φθάσει στο υψηλότερο επίπεδό της μέχρι σήμερα, με τις δαπάνες να αυξάνονται και πάλι κατά τριψήφιο αριθμό εκατομμυρίων ευρώ από πέρσι. Χρειάζεται να κερδίζουμε αυτά τα πρόσθετα κονδύλια δουλεύοντας με μέγιστη απόδοση, παραμένοντας ιδιαίτερα προσεκτικοί στον τομέα των εξόδων», σχολίασε ο Peter.

Οι δαπάνες φόρου εισοδήματος ανήλθαν στα 1,94 δισεκ. ευρώ το 2017 τομέα, δήλωσε: «Πέρσι, επενδύσαμε στην έρευνα και εξέλιξη περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ επιπλέον από το 2016 – και παρόλα αυτά, αυξήσαμε το λειτουργικό μας κέρδος. Αυτή είναι για εμάς η έννοια της βιώσιμης κερδοφορίας». Το 2017, το Group αύξησε τις παροχές στον τομέα έρευνας και εξέλιξης κατά 18,3% στα 6,10 δισεκ. ευρώ (2016: 5,16 δισεκ. ευρώ). Εκφραζόμενη σαν ποσοστό των εσόδων, η αναλογία δαπάνης στην έρευνα και εξέλιξη σε επίπεδο Group αυξήθηκε στο 6,0% (2016: 5,5%). Το BMW Group παραμένει πιστό στη στρατηγική του περί ισορροπημένης κατανομής πωλήσεων σε όλο τον κόσμο.

 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα