Στο στόχαστρο των Βρυξελλών παραμένουν οι Big Τech των ΗΠΑ. Πέραν των ερευνών για θέματα ανταγωνισμού, μεγάλη έμφαση δίνουν οι Ευρωπαίοι στο ζήτημα της φοροαποφυγής και εμφανίζονται αποφασιμένοι να αναγκάσουν τους κολοσσούς της Σίλικον Βάλει να καταβάλλουν πιο δίκαιο μερίδιο. Στο πλαίσιο αυτό η Κομισιόν εξετάζει την επιβολή ψηφιακού φόρου. Καλείται όμως να κάμψει τις ενστάσεις ορισμένων κρατών μελών.
Σύμφωνα με προσχέδιο πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που περιήλθε στην κατοχή των Financial Times, ο φόρος θα επιβάλλεται επί των εσόδων και όχι επί των κερδών και θα ανέρχεται πιθανότατα σε 3%. Θα αφορά συγκεκριμένα τα διαφημιστικά έσοδα ψηφιακών εταιρειών, όπως η Google και το Facebook, αλλά και τις προμήθειες από χρήστες και συνδρομητές υπηρεσιών, όπως εκείνων των Apple και Spotify. Φόρος θα επιβάλλεται και στα έσοδα από πώληση προσωπικών δεδομένων σε τρίτα μέρη.
Το ακριβές ύψος του φορολογικού συντελεστή και το ποιους ακριβώς θα βάζει στο στόχαστρο είναι ακόμη υπό διαπραγμάτευση. Ωστόσο σύμφωνα με το προσχέδιο της Κομισιόν θα αφορά εταιρείες με ετήσια έσοδα άνω των 750 εκατ. ευρώ ετησίως και συνολικά φορολογήσιμα έσοδα στην Ευρωπαϊκή Ένωση ύψους άνω των 50 εκατ. ευρώ.
Η Κομισιόν αναμένεται να παρουσιάσει τις προτάσεις την επόμενη εβδομάδα και προβλέπεται να πυροδοτήσει έντονες αντιδράσεις εκ μέρους των αμερικανικών τεχνολογικών εταιρειών, οι οποίες ήδη διαμαρτύρονται για άδικη μεταχείριση από τις Βρυξέλλες. Προβλέπεται, όμως, να συναντήσει και ενστάσεις από χώρες, που επί χρόνια προσελκούυν πολυεθνικές, χάρη στο άκρως ευνοϊκό φορολογικό περιβάλλον, όπως η Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο, η Δανία και η Λιθουανία.
Η ιδέα του ψηφιακού φόρου έχει τη στήριξη όλων των μεγάλων μελών και κυρίως της Γερμανίας και της Γαλλίας, αλλά απαιτεί ομόφωνη έγκριση από τα 28 κράτη-μέλη της κοινότητας.
naftemporiki.gr