Από την έντυπη έκδοση
Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]
Στα 502,3 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκε η αξία της συνολικής αγοράς των smartphones το 2017, μειωμένη κατά 3% από το 2016, που ήταν 518,6 εκατ.
Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, το 2017 πουλήθηκαν στην ελληνική αγορά περίπου 2,1 εκατ. smartphones, αριθμός λίγο χαμηλότερος σε σχέση με τα 2,24 εκατ. που ήταν τόσο το 2016 όσο και το 2015, με την πτώση να διαμορφώνεται περίπου στο 6%.
Στις δύο πρώτες θέσεις, με βάση τον αριθμό τεμαχίων που πουλήθηκαν, παρέμειναν Samsung και Huawei. Το μερίδιο της Samsung ήταν ελαφρώς μειωμένο στο 32,5% από 33,2%, ενώ η Huawei ανέβηκε από το 13% στο 17,3% για το σύνολο της χρονιάς.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε για πρώτη φορά μία ελληνική εταιρεία, η MLS, η οποία αύξησε το μερίδιό της στο 9% από 6,3% που ήταν το 2016. Στην τέταρτη θέση έπεσε η Apple με 7,4% (από 8,3%), ενώ την πεντάδα κλείνει ένας νέος «παίκτης» η Xiaomi, το μερίδιο της οποίας για το σύνολο της χρονιάς εκτιμάται ότι διαμορφώθηκε στο 6,2%.
Εκτός της πρώτης πεντάδας δεν υπήρξε άλλος κατασκευαστής με μερίδιο πάνω από 5% για το σύνολο του 2017. Στην έκτη θέση βρέθηκε η Lenovo με 4,7% και θα πρέπει να σημειωθεί ότι η κινεζική εταιρεία θα σταματήσει να χρησιμοποιεί την επωνυμία Lenovo για τα smartphones της και θα χρησιμοποιεί αποκλειστικά αυτή της Motorola. Το μερίδιο της τελευταίας το 2017 στην Ελλάδα εκτιμάται πως ήταν λίγο πάνω από το 2%.
Με μερίδια λίγο πιο πάνω από το 3% κινήθηκε η Vodafone (3,5%) και η Sony (3,4%), ενώ κάτω από 3% ήταν η Alcatel (2,6%) και οι συσκευές Turbo-X (2,4%). Η Nokia ήταν στο 1,9% για το σύνολο της χρονιάς, αν και εμφανίστηκε ουσιαστικά στο β’ εξάμηνο.
Σε αξία πωλήσεων η εικόνα των μεριδίων είναι διαφορετική, με τις Samsung και Apple να κινούνται περίπου στο 30% και τη Huawei περίπου στο 20%.