Νέα προϊόντα και στρατηγικές συνέργειες αναπτύσσουν την Εύρηκα

Στρατηγική: Η εταιρεία επεκτείνεται δυναμικά στους τομείς business to business και private label
Παρασκευή, 02 Μαρτίου 2018 13:22
Facebook/ Ευρηκα

Από την έντυπη έκδοση 

Της Σοφίας Εμμανουήλ 
[email protected]

Πάνω από τα 60 εκατ. ευρώ σταθεροποιείται ο κύκλος εργασιών του ομίλου Εύρηκα που δραστηριοποιείται σχεδόν 60 χρόνια στην αγορά απορρυπαντικών, ειδών οικιακής φροντίδας και καθαριστικών, με εγκαταστάσεις σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Ουκρανία.

Ο όμιλος ενισχύει τα μερίδιά του στην αγορά, ενώ βελτιώνει την αποδοτικότητά του διαχειριζόμενος ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο προϊόντων. Εξάλλου, πέρα από τα προϊόντα που παράγει στα εργοστάσιά του σε Ελλάδα (Βόλο) και Ρουμανία (Βουκουρέστι), αντιπροσωπεύει και διανέμει στην Ελλάδα, την Κύπρο και τη Ρουμανία κι άλλα προϊόντα, αποτέλεσμα συνεργασιών με μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα έχει συσφίξει τις σχέσεις του με τους μεγάλους πελάτες του (υπεραγορές) σε Ελλάδα και Ρουμανία, προσφέροντάς τους υπηρεσίες ιδιωτικής ετικέτας, μια υπηρεσία που υπόσχεται πολλά για το μέλλον, σύμφωνα με τον επικεφαλής του ομίλου Εύρηκα, Νίκο Σαρρή, που δίνει έμφαση στις στρατηγικές συνεργασίες και τις υπηρεσίες business to business, θεωρώντας ότι αυτό το μίγμα δραστηριοτήτων ευνοεί τη σταθερή ανάπτυξη του ομίλου σε ταραχώδεις καιρούς.

Οι συνεργασίες
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη στρατηγική συνεργασία της Εύρηκα άρχισε το 1994, με τον αμερικανικό βιομηχανικό οίκο Dow Chemicals, για την παραγωγή του κατσαριδοκτόνου AROXOL Mec και ακολούθησε το 1997 η συνεργασία με τη γαλλική Compo, με τα προϊόντα οικιακής περιποίησης φυτών ALGOFLASH. Πλέον η εταιρεία διανέμει γνωστά brands, από είδη προσωπικής υγιεινής και χαρτικά (π.χ. Septona, Elite κ.α.) μέχρι σνακς και ξηρούς καρπούς (π.χ. Welly, Castania, Nutribakes κ.ά.). ενώ αναπτύσσεται δυναμικά στους τομείς business to business και private label καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα εξειδικευμένων υπηρεσιών όπως σύνθεσης και συσκευασίας προϊόντος, σχεδίασης εικαστικού του προϊόντος και δυνατότητες βελτιστοποίησης κόστους. Είναι ενδεικτικό ότι πανελλαδικά εξυπηρετούνται από τον όμιλο Εύρηκα και μέσω αντιπροσώπων πάνω από 260 πελάτες με 3.000 καταστήματα, καθώς επίσης και 2.500 μικρότεροι πελάτες μέσω ειδικών συνεργατών. Επιπλέον στην Κύπρο η Εύρηκα Λτδ εξυπηρετεί άμεσα 350 πελάτες και ακόμη 200 μέσω ειδικών συνεργατών.

Οι επιδόσεις
Σε επίπεδο οικονομικών επιδόσεων, παρά τη χαμηλή ανάπτυξη και τη μειωμένη κατανάλωση, που παρέμειναν βασικά χαρακτηριστικά στο περιβάλλον και το 2017, επιβεβαιώθηκαν σε μεγάλο βαθμό οι προσδοκίες της διοίκησης για διαφύλαξη της θέσης της στην αγορά των υπαρχόντων κατηγοριών, προστασία της εμπορικής αξίας των brands και σταθεροποίηση της κερδοφόρας πορείας με άξονες την αύξηση των πωλήσεων κερδοφόρων κατηγοριών και τη συγκράτηση του λειτουργικού κόστους. Εν όψει της δημοσίευσης των οικονομικών καταστάσεων, μια ενδεικτική εικόνα δίνουν τα δημοσιευμένα στοιχεία της χρήσης 2016, με βάση τα οποία ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 61,446 εκατ. ευρώ από 58,36 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, με αύξηση 5,3%, με διπλάσια καθαρά κέρδη μετά από φόρους στα 2,176 εκατ. ευρώ από 1,181 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Την ίδια τάση ακολούθησαν τα κέρδη προ φόρων που ανήλθαν σε 2,758 εκατ. ευρώ από 1,614 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Ιστορία - εξαγωγές
Η εταιρεία δείχνει να διαθέτει αμυντικά χαρακτηριστικά στην κρίση, που δεν είναι η… πρώτη, καθώς η Εύρηκα Ελλάς Α.Ε. μπορεί να ιδρύθηκε το 1960 με έδρα στον Βόλο, όπου λειτουργεί η κεντρική μονάδα παραγωγής της, αλλά έχει ιστορία από το 1959, όταν ο επιχειρηματίας Ξάνθος Σαρρής ίδρυσε την Εύρηκα στην Αμμόχωστο, με την εισαγωγή στην αγορά του «υπερλευκαντικού Εύρηκα» σε φακελάκι. Η δραστηριότητα, που δοκιμάστηκε σε πολλές κρίσεις έκτοτε -με πιο σημαντική την καταστροφή της κυπριακής εταιρείας, το 1974, λόγω της τουρκικής εισβολής-, σήμερα έχει εξελιχθεί σε μια σημαντική βιομηχανία με εξαγωγές σε περισσότερες από 20 χώρες.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα