Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Το 2006, 12 χρόνια πριν, στην πρώτη μεγάλη «επίσημη» εκδήλωση των Κινέζων στο λιμάνι του Πειραιά, είχαμε υποδεχθεί ένα από τα μεγαλύτερα πλοία του κόσμου, εκείνη τη περίοδο. Ένα πλοίο της Costamare, της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, το οποίο είναι ναυλομένο από τη Cosco. Φέρει το όνομα «Cosco Hellas», και μπορεί να μεταφέρει περίπου 10.000 ¨κουτιά’. H διαφορά ήταν εντυπωσιακή, αν αναλογιστεί κανείς ότι μια δεκαετία περίπου πριν το Cosco Hellas, στα τέλη της δεκαετίας του 90’, τα μεγαλύτερα πλοία που έπλεαν στις θάλασσες κυμαίνονταν στις 6.000 με 8.000 «κουτιά».
Πλέον όμως το «Cosco Shipping Taurus» είναι το μεγαλύτερο containership που έχει πλαγιοδετήσει μέχρι σήμερα στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού του Πειραιά. Ο θαλάσσιος γίγαντας, μήκους 400 μέτρων, (μήκος ίσο με τέσσερα ποδοσφαιρικά γήπεδα) και χωρητικότητας 20.000 «κουτιών» χρειάστηκε τη βοήθεια των ρυμουλκών που φαντάζουν «νάνοι» δίπλα του τόσο για να δέσει, όσο και για να αποπλεύσει από το λιμάνι.
Η έλευση του «Taurus» αποτελεί μια ακόμα συμβολική κίνηση από πλευράς Κίνας. Δείχνουν σε όλο τον κόσμο πόσο έχει αυξηθεί η δυναμική τους στο παγκόσμιο εμπόριο. Σε «πηγαδάκι» κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης υποδοχής του πλοίου, διπλωματικοί κύκλοι της Κίνας στην Αθήνα που εκμυστηρεύτηκαν ότι είναι ιδιαίτερα υπερήφανοι, που κατάφερε η χώρα τους να κατασκευάσει και να διαχειρίζεται τόσο μεγάλα πλοία.
Η άφιξη του Taurus στο Πειραιά αποκαλύπτει τις ραγδαίες αλλαγές που έχουν λάβει χώρα στη ναυτιλία τα τελευταία 10 - 15 χρόνια.