Mε το δεξί κατέφθασε το 2018 για τον ελληνικό τουρισμό. Όπως προκύπτει από έρευνα του ΣΕΤΕ, είχαμε αύξηση οδικών και αεροπορικών αφίξεων τον Ιανουάριο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.
Στα κυριότερα αεροδρόμια καταγράφηκε αύξηση των διεθνών αφίξεων +17,0%. Αύξηση παρατηρήθηκε τόσο στην Αθήνα (+22,4%) όσο και στα περιφερειακά αεροδρόμια (+4,2%).
Οι διεθνείς οδικές αφίξεις, μετά από τρεις μήνες συνεχούς κάμψης, τον Ιανουάριο παρουσίασαν σημαντική αύξηση +19,7%. Σύμφωνα με την Έρευνα Συνόρων1 της Τράπεζας της Ελλάδος, τον Δεκέμβριο 2017 η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση μειώθηκε οριακά κατά -0,3% σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2016, και οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν οριακή αύξηση +0,8%. Ως αποτέλεσμα υπήρξε μικρή αύξηση της ΜΚΔ τον Δεκέμβριο.
Για το σύνολο του έτους, επιτεύχθηκαν νέα υψηλά τόσο στις αφίξεις (27,2 εκ. χωρίς κρουαζιέρα), όσο και στα έσοδα (€ 14,2 / 14,6 δισ. χωρίς/με κρουαζιέρα), με μικρή αύξηση της ΜΚΔ (+1,4%).
Η καταναλωτική εμπιστοσύνη παρουσιάζει βελτίωση στις περισσότερες αγορές του ελληνικού τουρισμού. Δεδομένου ότι αποτελεί σημαντική παράμετρο για την πραγματοποίηση ταξιδιών αναψυχής, το στοιχείο αυτό δείχνει προοπτικές διατήρησης της ισχυρής ζήτησης για το ελληνικό τουριστικό προϊόν. Εξαίρεση αποτελεί – η σημαντική για την Ελλάδα- αγορά της Βρετανίας που ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος είναι μειωμένος σε σχέση με πέρυσι.
Αντίθετα στην Τουρκία, ο δείκτης πέρασε από αρνητικό πρόσημο σε θετικό.
Εξελίξεις στον ελληνικό τουρισμό
Οι θετικές οικονομικές εξελίξεις στις αγορές μας προοιωνίζουν περαιτέρω αύξηση αφίξεων και εσόδων, με βασική ‘ατμομηχανή’ την γερμανική αγορά που, έως και τον Ιανουάριο, παρουσιάζει αύξηση αφίξεων +40%. Αν και ο ρυθμός αύξησης αναμένεται να υποχωρήσει, η συνολική αύξηση από Γερμανία για το 2018 αναμένεται να είναι σημαντική.
Από την άλλη πλευρά η δυναμική επάνοδος της Τουρκίας (+90% στην Γερμανική αγορά έως και τον Ιανουάριο) και της Βόρειας Αφρικής (π.χ. Τυνησία +80%, Αίγυπτος +70%) στην αγορά, προοιωνίζουν πολύ εντονότερες συνθήκες ανταγωνισμού από το 2019 και μετά, για τις οποίες ο ελληνικός τουρισμός ξεκινάει με σοβαρό ανταγωνιστικό μειονέκτημα λόγω υψηλής φορολόγησης (ΦΠΑ, φόρος διαμονής) του τουριστικού του προϊόντος.
Ωστόσο η απευθείας σύνδεση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών με το λιμάνι του Πειραιά και η έναρξη διεθνών πτήσεων στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων δίνουν ώθηση στις δυνατότητες ανάπτυξης.
naftemporiki.gr