Έτοιμη να εξετάσει ένα πιο αυστηρό πλαίσιο για τους ξένους επενδυτές δηλώνει η Γερμανία, στον απόηχο της ανάδειξης της κινεζικής Geely στον μεγαλύτερο μέτοχο της Daimler. Η εξέλιξη ήταν μάλλον το «κερασάκι» στην τούρτα, αφού οι Κινέζοι έχουν αποκτήσει τα τελευταία χρόνια δυναμική παρουσία σε γερμανικό έδαφος, στους κλάδους φαρμάκου, τραπεζών και τεχνολογίας. Έχουν πάντως συναντήσει απέναντί τους και «τείχη».
Σε πρώτο στάδιο στο μικροσκόπιο θα μπουν οι κανόνες για τις πληροφορίες, που πρέπει να δηλώνουν οι επενδυτές για τα μερίδια, που αποκτούν. Και τούτο γιατί ο ιδρυτής της Geely, Λι Σουφού, πριν φτάσει στο μερίδιο του 9,7% στη Daimler, είχε σπάσει τα προηγούμενα χρόνια δύο κρίσιμα για τις ρυθμιστικές αρχές φράγματα, αυτά του 3% και του 5%, χωρίς να έχει γίνει γνωστό.
«Στον απόηχο της απόφασης η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα εξετάσει κατά πόσο οι υφιστάμενοι κανόνες είναι ικανοί να προσφέρουν επαρκές επίπεδο διαφάνειας ή αν απαιτούνται πρόσθετοι κανονες» αναφέρεται σε έκθεση του υπουργείου Οικονομίας, που κατατέθηκε στη Μπούντεσταγκ και περιήλθε στην κατοχή του Reuters.
Aξίζει να θυμίσουμε ποιες είναι οι κορυφαίες επενδύσεις των Κινέζων στη Γερμανία.
Ο κινεζικός όμιλος HNA εξαγόρασε μετοχές στην μεγαλύτερη γερμανική τράπεζα το 2016 και κατέστη κορυφαίος μέτοχός της με μερίδιο 9,9%, μετά την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου το 2017. Φέτος περιόρισε την έκθεσή του στο 8,8%, αλλά ξεκαθάρισε ότι δεν σχεδιάζει να πουλήσει άλλες μετοχές.
Η εταιρεία, που ειδικεύεται σε θεραπείες αυτοάνοσων νοσημάτων πέρασε στον έλεγχο της κινεζικής Creat Group τον Απρίλιο του 2017, έναντι 1,3 δισ. ευρώ.
Η Beijing Enerterprise εξαγόρασε την εταιρεία διαχείρισης απορριμμάτων ΕΕW από τη σουηδική EQT σε μία συμφωνία ύψους 1,8 δισ. ευρώ.
Η κινεζική Nigbo Jifeng Auto Parts έχει αποκτήσει μερίδιο 25,5% στην Grammer. Πέρυσι εμφανίστηκε ως «λευκός ιππότης», ο οποίος έσωσε τη γερμανική εταιρεία ανταλλακτικών αυτοκινήτων από τη διαμάχη της με την οικογένεια Hastor.
Η Fosun εξαγόρασε την HK το 2016 έναντι του ποσού των 210 εκατ. ευρώ. Ήταν η πρώτη εξαγορά γερμανικής τράπεζας- έστω και πολύ μικρής- από Κινέζους επενδυτές και προκάλεσε αίσθηση.
H εταιρεία οικιακού εξοπλισμού Μidea κατέθεσε προσφορά ύψους 4,5 δισ. ευρώ για τη γερμανική εταιρεία ρομποτικής Kuka. το 2016. Yπήρξαν πολιτικές αντιδράσεις, η συμφωνία πέρασε από «κόσκινο» από τις ρυθμιστικές αρχές, αλλά τελικά έλαβε την έγκριση των αρχών.
Η Οsram συμφώνησε το 2016 να πουλήσει τη μεγαλύτερη μονάδα της, που σήμερα ονομάζεται LEDvance, σε ομάδα επενδυτών, στην οποία μετείχε και η κινεζική MLS έναντι 400 εκατ. ευρώ.
naftemporiki.gr