Σουφλιάς: Η Θεσσαλονίκη στην πρώτη θέση του προγράμματος δημοσίων έργων

Τρίτη, 05 Σεπτεμβρίου 2006 12:12

Συνέντευξη Τύπου για τα έργα του ΥΠΕΧΩΔΕ στη Βόρειο Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη έδωσε σήμερα ο υπουργός Γιώργος Σουλφιάς. Ο υπουργός τόνισε ότι σήμερα εκτελούνται πέντε μεγάλα έργα υποδομής που αλλάζουν την εικόνα και βάζουν σε τροχιά ανάπτυξης τη Βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη: την ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού και των Καθέτων Αξόνων, το Μετρό Θεσσαλονίκης, την υποθαλάσσια αρτηρία, τον άξονα Μαλιακός-Κλειδί και την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων του Αεροδρομίου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ».

Όπως επισήμανε, «τους τελευταίους 30 μήνες δεν είπαμε μεγάλα λόγια, αλλά προχωρήσαμε με πράξεις. Και η Βόρεια Ελλάδα και η Θεσσαλονίκη βρέθηκαν στην πρώτη θέση του τεράστιου προγράμματος δημοσίων έργων, 14 δισ. ευρώ, που σχεδιάζει και υλοποιεί το ΥΠΕΧΩΔΕ σε όλη τη χώρα».

Μετρό Θεσσαλονίκης

Με την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης στις 7 Απριλίου του 2006, ένα όνειρο 15 ετών για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης γίνεται πραγματικότητα, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Σουφλιάς, υπογραμμίζοντας ότι άρχισαν οι εργασίες κατασκευής του μεγαλύτερου δημόσιου έργου που έχει γίνει ποτέ στη Θεσσαλονίκη.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου θα ξεπεράσει το 1,1 δισεκατομμύριο ευρώ. Έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή του από το Γ’ ΚΠΣ και από εγκεκριμένο δάνειο που εξασφαλίστηκε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Υποθαλάσσια αρτηρία

Όπως σημείωσε ο κ. Σουφλιάς, στο έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας, προϋπολογισμού 472 εκατ. ευρώ, μετά από 15 χρόνια καθυστερήσεων, αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος το Μάιο του 2005. Αφού ολοκληρώθηκε το στάδιο των προσφυγών και απορρίφθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το ΥΠΕΧΩΔΕ ολοκληρώνει τον έλεγχο των χρηματοοικονομικών υποχρεώσεων του αναδόχου, (δανειστικές συμβάσεις, κλπ.) και η υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο θα γίνει στις 29 Σεπτεμβρίου. Ακολουθεί η κύρωσή της στη Βουλή. Οι εργασίες του έργου ξεκινούν τον Φεβρουάριο-Μάρτιο του 2007.

Το έργο αποτελεί το συμπλήρωμα του περιφερειακού δακτυλίου της Θεσσαλονίκης προς το θαλάσσιο μέτωπο. Θα συνδέει το δυτικό με το ανατολικό τμήμα της πόλης, σε μεγάλο μήκος υποθαλάσσια, παρακάμπτοντας το Κέντρο. Η παραλιακή Λεωφόρος Νίκης, από οδό Σαλαμίνας μέχρι Λευκό Πύργο, μήκους 1.500 μ καταργείται και δημιουργείται στη θέση της ένα παραλιακό μέτωπο ικανού πλάτους, ως χώρος αναψυχής. Σε συνδυασμό με το ΜΕΤΡΟ θα συμβάλλει στην ανακούφιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης αλλά και στη βελτίωση περιβάλλοντος και της καθημερινότητας των κατοίκων της.

Aεροδρόμιο Θεσσαλονίκης

Ο Κρατικός Αερολιμένας Θεσσαλονίκης αναβαθμίζεται σε διεθνές αεροδρόμιο που θα υποδέχεται με ασφάλεια όλους τους τύπους αεροσκαφών και θα παρέχει την δυνατότητα πραγματοποίησης υπερατλαντικών πτήσεων χωρίς ενδιάμεσο σταθμό. Τον Οκτώβριο του 2005 υπογράφηκε η σύμβαση του έργου επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών. «Η απόφασή μας να επαναπροκηρύξουμε το έργο με το νέο Νόμο με σαφείς προδιαγραφές, δηλαδή με όρους απόλυτης διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης των διαγωνιζομένων, οδήγησε σε έναν απολύτως επιτυχημένο διαγωνισμό ο οποίος ξεμπλόκαρε το έργο», ανέφερε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ και πρόσθεσε:

«Με το έργο αυτό, προϋπολογισμού 246 εκατ. €, επεκτείνεται ο διάδρομος προσγειώσεων και απογειώσεων από το άκρο 10 προς τη θάλασσα, σε μήκος 900 και πλάτους 450 περίπου μέτρων, ώστε να αποκτήσει συνολικό μήκος 3.440 μέτρων (και επιπλέον διαμήκη ζώνη ασφαλείας 150 μέτρων στο άκρο 10). Παράλληλα με την επέκταση του διαδρόμου, επεκτείνεται σε αντίστοιχο μήκος και παράλληλος τροχιόδρομος».

Εγνατία Οδός

Aναφερόμενος στην πρόοδο της κατασκευής του έργου, ο κ. Σουφλιάς τόνισε πως η Εγνατία Οδός και οι κάθετοι άξονές της αποτελούν το μεγαλύτερο εργοτάξιο της Ευρώπης, στο οποίο κατασκευάζονται 360 νέα χιλιόμετρα δρόμου, συνολικού προϋπολογισμού 2,8 δισ. ευρώ.

Όπως διευκρίνισε ο υπουργός, «εχουν πλέον αναδειχθεί οι ανάδοχοι για το σύνολο της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων αξόνων της είναι εγκατεστημένες 46 εργολαβίες και θα είμαστε συνεπείς με το φιλόδοξο στόχο που έχουμε θέσει: το 2007 να έχει ολοκληρωθεί το ανατολικό τμήμα και το 2008 να έχει ολοκληρωθεί το σύνολο του έργου».

Ράχες Μαλλιακού Κλειδί Ημαθίας

O κ. Σουφλιάς υπογράμμισε πως από το Μάρτιο του 2004 το ΥΠΕΧΩΔΕ έθεσε ως άμεση προτεραιότητα την ταχεία προώθηση του έργου, προϋπολογισμού 1 δισ. € και συνολικού μήκους 230 χιλιομέτρων. Έτσι σε χρόνο ρεκόρ οριστικοποιήθηκαν οι μελέτες και τα τεύχη δημοπράτησης, δημοπρατήθηκε το έργο και τον Ιούλιο του 2005 αναδείχτηκε προσωρινός ανάδοχος.

Μετά την εκδίκαση των προσφυγών το έργο εισέρχεται στην τελική ευθεία για την υπογραφή της σύμβασης μέχρι το τέλος του 2006 και -αμέσως μετά- την κατάθεσή της προς κύρωση στη Βουλή, θαα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής το Μάρτιο-Απρίλιο του 2007.

«Η μία μετά την άλλη, γίνονται πραγματικότητα οι δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού, της κυβέρνησης και εμού ως υπουργού ΠΕΧΩΔΕ για τη Θεσσαλονίκη. Και βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή της υλοποίησης αυτού του τεράστιου προγράμματος έργων», κατέληξε ο κ. Σουφλιάς.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα