Σε άνοδο με «αποχρώσεις» εξωστρέφειας η HB Body

Σε επέκταση στην Αφρική στοχεύει η βιομηχανία χρωμάτων αυτοκινήτων
Τρίτη, 27 Φεβρουαρίου 2018 13:08
Facebook/ @hbbodysa

Από την έντυπη έκδοση

Του Γιώργου Χατζηλίδη
[email protected]

Το άνοιγμα στις αγορές της Αφρικής και η περαιτέρω διείσδυση στις ΗΠΑ είναι οι βασικοί εξαγωγικοί στόχοι που βάζει για το 2018 η βορειοελλαδική βιομηχανία παραγωγής χρωμάτων και προϊόντων προστασίας και συντήρησης αυτοκινήτων HB Body.

Πρέπει να στοχεύσουμε στις αναπτυσσόμενες αγορές της Αφρικής, διότι εκεί υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης στον κλάδο του αυτοκινήτου, δηλώνει ο Βασίλης Βασιλειάδης, πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος  της HB Body.

H εταιρεία, με έδρα και παραγωγικές εγκαταστάσεις στη ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης, κατάφερε να σταθεί όρθια εν μέσω της πολυετούς κρίσης, με βασικό όπλο την ισχυρή εξωστρέφειά της. Οι εξαγωγές αντιστοιχούν στο 85% του τζίρου της και τα προϊόντα της κατευθύνονται σε 75 χώρες σε όλο τον κόσμο, με μεγαλύτερους πελάτες τη Ρωσία, τη Σερβία, την Αγγλία, την Ταϊλάνδη και παρουσία σε πολλές χώρες της Ευρώπης, της Νοτιοανατολικής Ασίας, στην Αυστραλία και την Αμερική.

«Πιστεύουμε ότι πρέπει να στοχεύσουμε στις αναπτυσσόμενες αγορές της Αφρικής, τόσο στη Βόρεια (Τυνησία, Αλγερία, Λιβύη κ.λπ.) όσο και στη Νότια Αφρική, τη Ναμίμπια, την Αγκόλα κ.λπ., διότι εκεί υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης στον κλάδο του αυτοκινήτου, που προφανώς σχετίζεται άμεσα με τον δικό μας κλάδο» δηλώνει στη «Ν» ο Βασίλης Βασιλειάδης, ο 28χρονος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της HB Body, που πριν από τρία χρόνια πήρε τη σκυτάλη από τον πατέρα του Ηλία, τον ιδρυτή της βιομηχανίας, ο οποίος κατάφερε να την αναδείξει ως μία από τις κορυφαίες παγκοσμίως στον τομέα της. «Είναι πραγματικό επίτευγμα ότι η HB Body, μέσα σε 30-35 χρόνια λειτουργίας, καταφέρνει να ανταγωνίζεται ποιοτικά, για παράδειγμα στα συστήματα μίξης χρωμάτων, βιομηχανίες που λειτουργούν εδώ και 150-200 χρόνια και έχουν μεγαλύτερους τζίρους» τονίζει ο ίδιος.

Ο κύκλος εργασιών της HB Body έκλεισε το 2017 περίπου στα 40 εκατ. ευρώ, έναντι 42 εκατ. ευρώ το 2016, διατηρώντας πολύ υψηλά επίπεδα κερδοφορίας, της τάξης των 8 εκατ. ευρώ (προ φόρων). Είναι αξιοσημείωτο, επίσης, ότι για τη σταθερή αναπτυξιακή πορεία της όλα αυτά τα χρόνια δεν χρησιμοποίησε ούτε ένα ευρώ τραπεζικού δανεισμού. Το πελατολόγιό της περιλαμβάνει κυρίως ιδιώτες (ανεξάρτητα συνεργεία επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων), αλλά και αντιπροσωπείες μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών.

Οι εγκαταστάσεις της στη Βιομηχανική Περιοχή της Σίνδου εκτείνονται σε 90.000 τ.μ. στεγασμένου χώρου, σε ένα οικόπεδο 120 στρεμμάτων, ενώ διατηρεί και κέντρο logistics, μαζί με κατάστημα, στον Ασπρόπυργο Αττικής, από όπου εξυπηρετούνται η Αθήνα και η υπόλοιπη Νότια Ελλάδα.

Η βιομηχανία της Θεσσαλονίκης, που απασχολεί 240 εργαζόμενους, έχει καθετοποιήσει το σύνολο της παραγωγής της, καθώς εδώ και μερικά χρόνια υλοποιεί στις δικές της εγκαταστάσεις και τα στάδια της λιθογραφίας κυτιοποιίας, ενώ διατηρεί ένα πολύ ισχυρό τμήμα R&D που αξιοποιεί όλες τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν τα χρώματα και τα βερνίκια. Μάλιστα, μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι αναμένεται να έχει ολοκληρώσει επένδυση ύψους 3 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση νέας λιθογραφικής μονάδας.  



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα