Υπέρ της κατάργησης των τελών ταξινόμησης των αυτοκινήτων οι ευρωβουλευτές

Συντελεστές φορολογίας ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων
Τρίτη, 05 Σεπτεμβρίου 2006 18:28
UPD:18:39

Υπέρ της κατάργησης των Τελών Ταξινόμησης των αυτοκινήτων σε ολόκληρη την Ευρώπη, σε συνδυασμό με ενα πιο «ευαίσθητο προς το περιβάλλον» σύστημα τελών κυκλοφορίας, τάχθηκαν σήμερα οι ευρωβουλευτές, με την υιοθέτηση της σχετικής έκθεσης της Επιτροπής Οικονομικών και Νομισματικών Θεμάτων.

Με την έκθεση που εισηγήθηκε η Δανή ευρωβουλευτής, Κάριν Ρίις-Γιόργκενσεν ( Karin Riis- Jorgensen) ζητείται η σταδιακή κατάργηση των τελών ταξινόμησης κατά τη διάρκεια μίας μεταβατικής περιόδου 10 ετών .

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, η κατάργηση θα γίνει σταδιακά, ώστε να δοθεί η ευκαιρία «στα κράτη με υψηλά τέλη ταξινόμησης, όπως η Δανία, η Ελλάδα και η Φιλανδία, να προσαρμόσουν τα συστήματά τους και να αντιμετωπίσουν την υπερβολική απώλεια εσόδων».

Η σταδιακή κατάργηση του τέλους ταξινόμησης στις εισαγωγές των αυτοκινήτων εγκρίθηκε με 385 ψήφους υπέρ και 315 κατά.

Όπως επεσήμανε η εισηγήτρια, τα τέλη ταξινόμησης συχνά οδηγούν σε διπλή φορολόγηση, όταν οι πολίτες μεταφέρουν μόνιμα το αυτοκίνητό τους από το ένα κράτος στο άλλο.

Η φορολογία για τα τέλη ταξινόμησης εξαρτάται από τη βασική τιμή του οχήματος ή τον κυβισμό του, ή την ισχύ του κινητήρα κλπ. Οι συντελεστές αυτοί είναι δυνατόν να διαφέρουν από 0 έως 180 % της τιμής του οχήματος πριν τεθεί σε κυκλοφορία. Αυτό είχε σαν συνέπεια τη δημιουργία προβλημάτων στην εσωτερική αγορά με μεγαλύτερο το πρόβλημα της φοροδιαφυγής.

Με τον νέο κανονισμό που προτείνεται, οι χρήστες θα καταβάλλουν τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας μόνο στη χώρα που είναι καταχωρημένο το αυτοκίνητο. Έτσι, υπογράμμισε η κ. Γιόργκενσεν θα επιτευχθεί η ευθυγράμμιση με τις επιταγές της Συνθήκης περί ελεύθερης κυκλοφορίας.

Ωστόσο, ο ρόλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επί των φορολογικών ζητημάτων είναι περιορισμένος, η δε οριστική απόφαση λαμβάνεται ομόφωνα από τα κράτη μέλη στο πλαίσιο του Συμβουλίου.

Συντελεστές φορολογίας ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων

Η δεύτερη μεγάλη επιδίωξη των ευρωβουλευτών με τη σημερινή ψηφοφορία είναι η εισαγωγή του στοιχείου της ρύπανσης στη φορολογία.

Σύμφωνα με την έκθεση, «οι συντελεστές φορολογίας πρέπει να καθορίζονται κατ'αμεση αναλογία προς τις εκάστοτε εκπομπές CO2, η δε ετήσια φορολογική επιβάρυνση που συνδέεται με τις εκπομπές CO2 πρέπει αντιστοίχως να αυξάνεται σύμφωνα με την αύξηση των εκπομπών. Η φορολογία πρέπει να είναι τεχνολογικά ουδέτερη και να εφαρμόζεται σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων».

Βάσει του προτεινόμενου κανονισμού τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας που θα προέρχονται από τη φορολόγηση των εκπομπών ρύπων θα πρέπει να ανέρχονται τουλάχιστον στο 25% των συνολικών εσόδων από αυτά τα τέλη. Εκτός από το CO2 οι ευρωβουλευτές υποστηρίζουν ότι τα τέλη κυκλοφορίας θα πρέπει να εξαρτηθούν και από τις εκπομπές άλλων ρύπων, όπως το διοξείδιο του αζώτου ή ακόμη η απόδοση καυσίμου.

Πηγή ΑΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα