Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Χρονιά στοχευμένων επιχειρησιακών σχεδιασμών είναι η φετινή για την εταιρεία εμφιάλωσης ΕΨΑ, η οποία προσδοκά, πέρα από την ενίσχυση των εσόδων σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο, στη βελτίωση του «μίγματος» λειτουργίας στην κατεύθυνση της μείωσης του κόστους και της επιστροφής σε κερδοφόρα τροχιά. Σχετικά με την πορεία της περσινής χρονιάς η γεύση του 2017 χαρακτηρίζεται από τη διοίκηση της εταιρείας ως «γλυκόπικρη».
Αρχής γενομένης με τις επιδόσεις της περσινής χρήσης, οπότε τα έσοδα διατηρήθηκαν σε σταθερό επίπεδο περί τα 10,5 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι ο όγκος πωλήσεων κατέγραψε διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, με ταυτόχρονη διεύρυνση του μεριδίου αγοράς που κατέχει η ΕΨΑ στις κατηγορίες που έχει παρουσία.
Όπως αναφέρει μιλώντας στη «Ν» ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Μιχάλης Τσαούτος, «οι έντονες προσφορές έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εικόνα των μεγεθών της εταιρείας, που μεταφράζεται σε σημαντική πίεση σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων. Παράλληλα, η ιδιαιτέρως ενθαρρυντική πορεία που κατέγραψαν οι όγκοι δεν συνάδουν με τη σταθερότητα που κράτησε η αξία των πωλήσεων. Ωστόσο, ο χορός των προσφορών είναι ένας χορός που όλοι καλούμαστε να συμμετέχουμε».
Σύμφωνα με τον ίδιο όμως, το ενθαρρυντικό μήνυμα του 2017 είναι ότι καταγράφηκε, ιδιαίτερα στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, μια διεύρυνση της συνολικής «πίτας» της αγοράς των μη αλκοολούχων. «Οι μετρήσεις από τις εταιρείες ερευνών υποδεικνύουν μια βελτίωση στη συνολική εικόνα της κατανάλωσης, γεγονός που προσδίδει αισιοδοξία». Ειδικά για την ΕΨΑ, το τελευταίο τρίμηνο του έτους κατεγράφησαν υψηλές επιδόσεις σε επίπεδο μεριδίων στις κατηγορίες που έχει παρουσία.
Μιχάλης Τσαούτος, γενικός διευθυντής της ΕΨΑ: Οι έντονες προσφορές έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εικόνα των μεγεθών, ωστόσο όλοι καλούμαστε να συμμετέχουμε στον χορό των προσφορών.
Υπό το πρίσμα αυτό, αιχμή του φετινού σχεδιασμού ανάπτυξης είναι η περαιτέρω θωράκιση της θέσης των αναψυκτικών ΕΨΑ τόσο στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ιδιαίτερα μέσα από την ολοκλήρωση του λανσαρίσματος των πλαστικών συσκευασιών pet, όσο και στη «μικρή» λιανική, όπου η εταιρεία επιδιώκει να κατακτήσει ακόμα καλύτερη θέση στα μικρά σημεία πώλησης, κυρίως της Αττικής.
Επένδυση 2,2 εκατ. ευρώ
Την ίδια ώρα, σε εγχώριο επίπεδο η εταιρεία δρομολογεί φέτος επενδυτικό σχεδιασμό που αφορά νέο μηχανολογικό εξοπλισμό, ύψους περίπου 2,2 εκατ. ευρώ, στην κατεύθυνση της μείωσης του λειτουργικού κόστους.
«Επιλέγουμε να διαθέσουμε κεφάλαια στην παραγωγική διαδικασία, προκειμένου να εξασφαλίσουμε πέρα από καλύτερες διαδικασίες τυποποίησης, βελτίωση των δεικτών των λειτουργικών εξόδων» αναφέρει ο κ. Τσαούτος.
Κινήσεις «επέκτασης»
Ταυτόχρονα, κινήσεις «επέκτασης» γίνονται και εκτός συνόρων, με την εταιρεία να βρίσκεται σε αναζήτηση νέων συνεργασιών προκειμένου να εξασφαλίσει είτε την είσοδό της σε νέες αγορές είτε να ενδυναμώσει την παρουσία της σε υφιστάμενες. «Το στοίχημα των εξαγωγών παραμένει ανοιχτό. Μολονότι έχουμε καταφέρει να μετρούμε παρουσία σε πάνω από 25 αγορές, η βελτίωση της θέσης μας στα διεθνή ράφια αποτελεί σημαντικό σημείο της στρατηγικής μας και γίνεται με πολύ προσεκτικό τρόπο, όπως και η συνεχής αναζήτηση νέων συνεργασιών, αλλά και διακοπή όσων εξ αυτών δεν ανταποκρίνονται στις στοχεύσεις μας» σημειώνει ο ίδιος. Υπενθυμίζεται ότι οι εξαγωγές κατέχουν το 10% του τζίρου της εταιρείας.