Εντός χρονοδιαγράμματος ο TAP

Πέμπτη, 15 Φεβρουαρίου 2018 12:28
UPD:13:54
tap-ag.gr

Σε ερώτηση για τις πιθανές επιπτώσεις της καθυστέρησης στην κατασκευή του αγωγού στην περιοχή της Καβάλας εξαιτίας τοπικών αντιδράσεων η κ. Παπαλεξανδρή σημείωσε: «Για ένα τόσο πολύπλοκο έργο υπάρχουν πολλές ανησυχίες και προκλήσεις. Εργαζόμαστε για να κατασκευάσουμε τον αγωγό με ασφάλεια εντός χρονοδιαγράμματος και εντός προϋπολογισμού». 

Του Κώστα Δεληγιάννη
[email protected] 

Την αισιοδοξία της για την έγκαιρη ολοκλήρωση του αγωγού TAP εντός των προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος, σύμφωνα με το οποίο η έναρξη λειτουργίας του θα γίνει το 2020, εξέφρασε σήμερα η γενική διευθύντρια του έργου, Κατερίνα Παπαλεξανδρή, σε συνάντηση με εκπροσώπους του Τύπου.

Ωστόσο, παρόλο που η κατασκευή του βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, δεν έκρυψε πως δεν έχουν καμφθεί όλα τα εμπόδια για την αποπεράτωσή του. «Σε ένα τόσο πολύπλοκο πρότζεκτ, πάντοτε υπάρχουν ανησυχίες και προκλήσεις», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Στην περίπτωση του ελληνικού τμήματος του αγωγού, ένα τέτοιο εμπόδιο έχει να κάνει με τις τοπικές αντιδράσεις στην περιοχή της Καβάλας (Τενάγη), από τα οποία διέρχονται 10 χιλιόμετρα του αγωγού. Οι αντιδράσεις στα Τενάγη των Φιλίππων έχουν να κάνουν τόσο με τη λειτουργία και την ασφάλεια της επιλεγείσας όδευσης, όσο και την επίδραση στην παραγωγικότητα της γης από την οποία θα διέρχεται ο αγωγός. Πάντως, η κ. Παπαλεξανδρή σημείωσε πως διαφαίνονται προοπτικές για την  άρση του προβλήματος, έπειτα από τις αλλεπάλληλες συναντήσεις που έχει πραγματοποιήσει η κοινοπραξία με τους τοπικούς φορείς, αλλά και τις επιστημονικές μελέτες (όπως αυτή του ΤΕΕ) που απαντούν στις εν λόγω ανησυχίες.

Την ίδια στιγμή, οι εργασίες για την υλοποίηση του αγωγού προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς, με συνέπεια να έχουν ήδη διαμορφωθεί τα 532 χλμ. από τα 550 χλμ. του ελληνικού τμήματος. Παράλληλα, έχουν συγκολληθεί 472 χλμ. του αγωγού, ενώ 280 χλμ. του έργου βρίσκονται σε φάση αποκατάστασης.

Το κόστος κατασκευής του ελληνικού τμήματος του αγωγού ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ, γεγονός που τον καθιστά μία από τις μεγαλύτερες άμεσες επενδύσεις στη χώρα μας, ενώ η υλοποίησή του αναβαθμίζει τον ρόλο της Ελλάδας ως δυνάμει ενεργειακού κόμβου. Την ίδια στιγμή, με τη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού της εγχώριας αγοράς με φυσικό αέριο, αναμένεται να έχει οφέλη και για τα ελληνικά νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Παράλληλα, θα δώσει τη δυνατότητα πρόσβασης της Δυτικής Μακεδονίας στο φυσικό αέριο, καθώς με τα τρία σημεία εξόδου που θα κατασκευασθούν σε Πέλλα, Κοζάνη και Καστοριά, θα εξασφαλισθεί η τροφοδοσία με καύσιμο των δικτύων διανομής που θα κατασκευασθούν στις συγκεκριμένες περιοχές. 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα