Αναπροσαρμόζει τη στρατηγική της η H&M

Στροφή σε online πωλήσεις μετά τη βουτιά της μετοχής 30% το 2017
Τρίτη, 23 Ιανουαρίου 2018 17:41
REUTERS/DENIS SINYAKOV

Τα ενεργά διαχειριζόμενα αμοιβαία κεφάλαια της Skandia πώλησαν τους τελευταίους μήνες το μεγαλύτερο μέρος του μεριδίου που διέθεταν στη H&M, αφού όμως ο όμιλος λιανικής στον χώρο της μόδας αντιμετωπίζει μειωμένες πωλήσεις στα καταστήματά του και εντείνεται συνεχώς ο ανταγωνισμός στις online αγορές. 

Από την έντυπη έκδοση

Ένας από τους μεγαλύτερους μετόχους της Hennes & Mauritz (H&M) φαίνεται να έχει χάσει την υπομονή του.

Τα ενεργά διαχειριζόμενα αμοιβαία κεφάλαια της Skandia πώλησαν τους τελευταίους μήνες το μεγαλύτερο μέρος του μεριδίου που διέθεταν στη H&M, αφού όμως ο όμιλος λιανικής στον χώρο της μόδας αντιμετωπίζει μειωμένες πωλήσεις στα καταστήματά του και εντείνεται συνεχώς ο ανταγωνισμός στις online αγορές. Ο σουηδικός όμιλος έχει ήδη επισημάνει ότι υπάρχουν πολλά θέματα που η H&M θα πρέπει να αντιμετωπίσει προτού εξετάσει να προχωρήσει ξανά σε νέα επένδυση.

Η Η&Μ, ο μεγαλύτερος μέτοχος της οποίας είναι η δισεκατομμυριούχος οικογένεια Πίρσον, η οποία άρχισε να λειτουργεί την εταιρεία το 1947, είδε τη μετοχή της να βυθίζεται περισσότερο από 30% πέρυσι. Φέτος, η μετοχή της υποχωρεί περίπου 8%, με αποτέλεσμα να βρίσκεται σήμερα στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Μάρτιο του 2009.

Η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικής στον κόσμο στον χώρο της μόδας (μετά τον ιδιοκτήτη της αλυσίδας Zara, Ιnditex SA) θα πρέπει να αρχίσει να δίνει έμφαση στην κερδοφορία και στην παρουσίαση ενός αξιόπιστου σχεδίου για να μπορέσει να αντεπεξέλθει στον online ανταγωνισμό. Θα πρέπει ακόμη να μειώσει το μέρισμά της, να περιορίσει τον αριθμό των φυσικών καταστημάτων της και να ελαττώσει τα υπερβάλλοντα αποθέματά της.

Τα προβλήματα της H&M απορρέουν εν μέρει από την καθυστέρησή της να προσαρμοστεί στην ψηφιακή εποχή, στο πλαίσιο της οποίας οι καταναλωτές αγοράζουν ολοένα και περισσότερο μέσα από το Διαδίκτυο. Έως πριν από ένανμ χρόνο, βασικός στόχος της ήταν η διεύρυνση του δικτύου φυσικών καταστημάτων της κατά 10% έως 15% ετησίως.

Από τη στιγμή όμως που έγινε πιο ξεκάθαρο ότι ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές ήθελαν να κάνουν τις αγορές τους online, η Η&Μ άλλαξε τους στόχους της, προσανατολιζόμενη στην αύξηση των ετήσιων πωλήσεων κατά 10% έως 15% συμπεριλαμβάνοντας και το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Οι πωλήσεις μέσω Διαδικτύου έχουν αυξηθεί, όμως η Η&Μ εξακολουθεί να αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από πλατφόρμες με πολλές μάρκες, αλλά και από πλατφόρμες με δωρεάν αποστολή, όπως Zalando και Asos.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα