Μένουν οι τέσσερις στον διαγωνισμό για τη γραμμή 4 του μετρό Αθήνας

Το έργο είναι άκρως σημαντικό, καθώς είναι από τα ελάχιστα που φαίνεται να προχωρούν
Παρασκευή, 12 Ιανουαρίου 2018 09:38
Eurokinissi/ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Οι πολίτες που κατοικούν πέριξ της νέας γραμμής του μετρό δεν θα απολαύσουν τις υπηρεσίες του αν δεν παρέλθουν τουλάχιστον 8 χρόνια από την έναρξη της κατασκευής του, δηλαδή θα χρειαστεί να περιμένουν έως το 2027 - και αυτό στην καλύτερη περίπτωση.

Από την έντυπη έκδοση

Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]

Στη δεύτερη φάση του πέρασε ο διαγωνισμός της Αττικό Μετρό για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, προϋπολογισμού 1,45 δισ. ευρώ. Οι τέσσερις κοινοπραξίες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το σημαντικό αυτό έργο έχουν ενημερωθεί ότι παραμένουν στη διαδικασία που έχει ξεκινήσει και η οποία συνεχίζεται με τη δημοσιοποίηση του τεύχους δημοπράτησης στο τέλος Μαρτίου, με προοπτική το έργο να ανατεθεί για να ξεκινήσει αρχές 2019 (βάσει του χρονοδιαγράμματος της Αττικό Μετρό). Βεβαίως οι πολίτες που κατοικούν πέριξ της νέας γραμμής του μετρό δεν θα απολαύσουν τις υπηρεσίες του αν δεν παρέλθουν τουλάχιστον 8 χρόνια από την έναρξη της κατασκευής του, δηλαδή θα χρειαστεί να περιμένουν έως το 2027 - και αυτό στην καλύτερη περίπτωση.

Το έργο, ωστόσο, είναι άκρως σημαντικό και για την ελληνική κατασκευαστική αγορά, μιας και είναι από τα ελάχιστα μεγάλα έργα που φαίνεται να προχωρούν. Αναπόφευκτα η τεχνική εταιρεία που συμμετέχει στην κοινοπραξία η οποία θα κηρυχθεί ανάδοχος θα αποκτήσει προβάδισμα έναντι των υπολοίπων, ειδικά σε μια περίοδο όπου φαίνεται να σημειώνονται ανακατατάξεις μεταξύ των τριών ισχυρότερων ομίλων του κλάδου.

Οι μνηστήρες

Υπενθυμίζεται ότι οι 4 κοινοπραξίες που διαγωνίζονται για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 είναι: 1. Τέρνα - Vinci -Siemens, 2. J+P Άβαξ - Ghella - Alstom Transport, 3. Άκτωρ - Ansaldo - Hitachi Rail Italy και 4. FCC - Archirodon - Μυτιληναίος.

Από πού θα περνάει

Βάσει του υφιστάμενου σχεδιασμού η γραμμή 4 θα ενώσει το Άλσος Βεΐκου με το νοσοκομείο Ευαγγελισμός, τον Φάρο στο Νέο Ψυχικό και το Μαρούσι, με επεκτάσεις (α) προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Περισσό και Εθνική Οδό. Αναλυτικότερα, η γραμμή 4, σχήματος «U», αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 33,5 χλμ., περιλαμβάνει 30 συνολικά σταθμούς, ενώ αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:

* Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,9 χλμ. και 14 σταθμοί).

* Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ. και 8 σταθμοί).

* Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 3,6 χλμ. και 3 σταθμοί).

* Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Περισσός (μήκους 3 χλμ. και 2 σταθμοί).

* Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ. και 3 σταθμοί).

Το πρώτο τμήμα για το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός θα έχει τους εξής σταθμούς:

Άλσος Βεΐκου, επί της λεωφόρου Βεΐκου - Ομορφοκκλησιάς πλησίον της διασταύρωσης με την οδό Τραλλέων, σταθμός Γαλάτσι στη διασταύρωση των λεωφόρων Βεΐκου και Γαλατσίου, Κυψέλη στην πλατεία Κυψέλης, Δικαστήρια στα δυτικά του συγκροτήματος των κτιρίων των δικαστηρίων, Αλεξάνδρας στη διασταύρωση Λεωφ. Αλεξάνδρας και οδού Μουστοξύδη, Εξάρχεια στην πλατεία, Ακαδημία σταθμός ανταπόκρισης με άμεση υπόγεια σύνδεση με τον σταθμό Πανεπιστήμιο στη γραμμή 2.

Η γραμμή συνεχίζει με τον 8ο σταθμό Κολωνάκι στην ομώνυμη πλατεία, ο 9ος σταθμός Ευαγγελισμός χωρoθετείται πλησίον του υφιστάμενου σταθμού και εντός του παρακείμενου πάρκου, με άμεση σύνδεση για τους επιβάτες των γραμμών 3 και 4, στη συνέχεια σταθμός Καισαριανή στην περιοχή διασταύρωσης των οδ. Υμηττού και λεωφ. Εθν. Αντιστάσεως, σταθμός Νήαρ Ήστ περίπου στο γεωγραφικό κέντρο της περιοχής της Καισαριανής, κάτω από την οδό Εθνικής Αντιστάσεως, Ιλίσια στην περιοχή της πλατείας Κύπρου και της πλατείας Αόρνου στα Άνω Ιλίσια, σταθμός Ζωγράφου στην περιοχή της πλατείας Γαρδένιας και 14ος σταθμός Γουδή στην περιοχή της πλατείας Ελευθερίας και οδού Λοχ. Σπηλιόπουλου.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα