Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Με ιδιαίτερα ικανοποιητική κερδοφορία έκλεισε τη χρήση του 2017 η Hellenic Seaways, σε μία χρονιά που ο ακτοπλοϊκός κλάδος στο σύνολό του μπορεί να γράψει ζημίες λόγω της αύξησης της τιμής των καυσίμων.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η Hellenic Seaways, η οποία εξαγοράστηκε από τον Όμιλο Attica, αλλά εκκρεμεί η απόφαση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, έκλεισε το 2017 με έσοδα κοντά στα 130 εκατ. ευρώ λίγο χαμηλότερα από τα 131 εκατ. που έκλεισε το 2016, ενώ τα κέρδη της πλησίασαν τα 10 εκατ. ευρώ με τα EBITDA να αγγίζουν τα 20 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις. Το management της εταιρείας υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Αντώνη Αγαπητό εκτιμά ότι παρά την όξυνση του ανταγωνισμού, την αύξηση των καυσίμων κατά 30%, αλλά και το γεγονός πως η HSW δραστηριοποιήθηκε με ένα πλοίο λιγότερο σε σχέση με το 2016, για το δωδεκάμηνο 2017 πέτυχε αύξηση της κερδοφορίας τόσο σε επίπεδο EBITDA όσο και στα καθαρά αποτελέσματα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016.
Όπως σημειώνεται, στα θετικά αυτά αποτελέσματα-έκπληξη για τον ακτοπλοϊκό κλάδο, συνέβαλαν οι επιλογές της διοίκησης αφενός με τις νέες δρομολογήσεις που οδήγησαν σε αύξηση των μεριδίων αγοράς και αφετέρου με τις πετυχημένες ναυλώσεις δύο πλοίων κατά τη διάρκεια του δ’ τριμήνου και συγκεκριμένα του επιβατηγού -οχηματαγωγού «Νήσος Ρόδος» στην εταιρεία Cartour και του επιβατηγού οχηματαγωγού «Αριάδνη» στην GNV.
Να σημειωθεί ακόμη ότι η HSW προχώρησε στη χρήση του 2016 σε μείωση του δανεισμού της κατά 25 εκατ. ευρώ και συνολική μείωση 45 εκατ. από τον Ιούνιο του 2015 που έγινε η αναδιάρθρωση των τραπεζικών της υποχρεώσεων, οι οποίες τον Ιούνιο του 2015 ήταν 185 εκατ. ευρώ και τον Δεκέμβριο του 2017 μειώθηκαν στα 139,5 εκατ. ευρώ. Τα καλά αποτελέσματα της HSW είχαν καταγραφεί από το εννεάμηνο του 2017, διάστημα κατά το οποίο πέτυχε υψηλότερη καθαρή κερδοφορία απ’ όλες τις εταιρείες του κλάδου.
Να σημειωθεί πως η Hellenic Seaways στο εννεάμηνο εμφάνισε κύκλο εργασιών 110,9 εκατ. ευρώ έναντι 115,2 εκατ. στο εννεάμηνο του 2016, ενώ τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 20,2 εκατ. έναντι 22,7 εκατ. και τα καθαρά κέρδη σε 12,5 εκατ. έναντι 10,1 εκατ. ευρώ. Αναφορικά με τις άλλες ακτοπλοϊκές να αναφέρουμε ενδεικτικά ότι στο εννεάμηνο του 2017 η Attica Group, θυγατρική εταιρία του Ομίλου Marfin Investment Group (MIG) και μητρική πλέον της HSW, ανακοίνωσε ενοποιημένες πωλήσεις ύψους 215,46 εκατ. ευρώ έναντι 215,98 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2016, EBITDA ύψους 47,75 εκατ. ευρώ έναντι 62,35 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2016 και κέρδη μετά από φόρους 4,68 εκατ. ευρώ έναντι 26,50 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η απόκλιση στην κερδοφορία, σε σχέση με το εννεάμηνο του 2016, οφείλεται κυρίως στη σημαντική αύξηση της τιμής των καυσίμων ανέφερε η εταιρεία.
Επίσης η Minoan Lines ανακοίνωσε ότι στο εννεάμηνο του 2017, σε ενοποιημένο επίπεδο κύκλο εργασιών (ομίλου) ύψους 62,6 εκατ. ευρώ, EBITDA ύψους 19,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 7,4 εκατ. ευρώ.
Χωρίς ενδιαφέρον
Έλλειψη ενδιαφέροντος κατεγράφη χθες κατά τη διάρκεια του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού του ταχύπλοου επιβατηγού οχηματαγωγού «Αίολος Κεντέρης Ι», καθώς δεν κατατέθηκε καμία προσφορά. Το τίμημα είχε οριστεί από το δικαστήριο στα 6,5 εκατομμύρια ευρώ. Αρχικά η διαδικασία είχε οριστεί για τις 6 Δεκεμβρίου με επισπεύδουσα την Τράπεζα Πειραιώς και αρχική τιμή τα 4,5 εκατ. ευρώ. Όμως η πλοιοκτήτρια εταιρεία, η ΝΕΛ, κατέθεσε -όπως έχει αναφέρει η «Ν»- ασφαλιστικά. Στις 4 Δεκεμβρίου το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά με απόφασή όρισε τον πλειστηριασμό για χθες Τετάρτη 10 Ιανουαρίου ενώ ανέβασε και το τίμημα στα 6,5 εκατομμύρια. Παράγοντες της αγοράς ανέφεραν στη «Ν» ότι το εν λόγω τίμημα των 6,5 εκατ. ευρώ είναι υψηλό. Η Τράπεζα Πειραιώς αναμένεται, σύμφωνα με τη διαδικασία, να προσφύγει στα δικαστήρια και να ζητήσει χαμηλότερο τίμημα για τον επόμενο διαγωνισμό.