Στο μεγαλύτερο οδικό εργοτάξιο της Ευρώπης, την Εγνατία Οδό, περιόδευσε σήμερα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς.
Στο πλαίσιο της επιθεώρησης του υπουργού, λίγο μετά το μεσημέρι δόθηκαν στην κυκλοφορία 18 χιλιόμετρα καθώς και δύο χιλιόμετρα συνδετήριων οδών από την Νυμφόπετρα μέχρι τη Μεγάλη Βόλβη και από τον κόμβο Ρεντίνας μέχρι τον κόμβο Ασπροβάλτας.
Οπως είπε ο κ. Σουφλιάς, με τα νέα τμήματα συντομεύεται σημαντικά ο χρόνος ταξιδίων από την Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη έως τη Θεσσαλονίκη, ενώ θα αποφευχθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση που εμφανίζεται στην περιοχή, κυρίως τους θερινούς μήνες. Επίσης θα αυξηθεί η οδική ασφάλεια, δεδομένου ότι με το τμήμα αυτό παρακάμπτονται τα Μακεδονικά Τέμπη.
Η οδός διέρχεται από ημιορεινό έδαφος και διασχίζει περιοχές αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Στο τμήμα, μήκους 32 χιλιομέτρων, προβλέπεται η κατασκευή τριών ανισόπεδων κόμβων, Βεοχωρίου, Ρεντίνας και Ασπροβάλτας, μιας σήραγγας (Βρασνών) μήκους 160 μέτρων, η κατασκευή γεφυρών και κάτω διαβάσεων, συνολικού μήκους 360 μέτρων και η κατασκευή άνω διαβάσεων συνολικού μήκους 140 μέτρων.
Η μεσόγεια χάραξη της Εγνατίας Οδού στην περιοχή του νομού Καβάλας προβλέπει την κατασκευή κλειστού αυτοκινητόδρομου μήκους 42 χιλιομέτρων με δυο λωρίδες κυκλοφορίας και μια λωρίδα έκτακτης ανάγκης, ανά κλάδο κυκλοφορίας στο τμήμα Στρυμώνα - Αγιος Ανδρέας μέσω της Πιερίας κοιλάδας.
Σύμφωνα με τον υπουργό, το έργο αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία τον Οκτώβριο του 2008, ενώ το τμήμα Χρυσούπολη-Βανιάνο προβλέπεται να δοθεί στην κυκλοφορία τον Ιούλιο του 2007.
«Είμαι πάρα πολύ περήφανος που εγκαινιάζω ένα εθνικό έργο με τεράστια σημασία, τόσο για την ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας, όσο και για την αναβάθμιση της θέσης και του ρόλου όλης της Ελλάδας με την Ανατολική Ευρώπη. Από το Μάρτιο του 2004 μέχρι σήμερα δημοπρατήσαμε, υπογράψαμε συμβάσεις και ξεκινήσαμε έργα συνολικού προϋπολογισμού 2,4 εκατ. ευρώ», τόνισε ο κ. Σουφλιάς, υπογραμμίζοντας ότι τα έργα δεν έχουν χρώμα και ανήκουν στο λαό.
Πηγή ΑΠΕ