Στα LNG οι πρώτες επενδύσεις του 2018 από Έλληνες εφοπλιστές

Ναυπηγήσεις: Παραγγελίες συνολικής αξίας 700 εκατ. δολ. από GasLog και TMS Cardiff Gas
Παρασκευή, 05 Ιανουαρίου 2018 09:06

Από την έντυπη έκδοση 

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Στον κλάδο της μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου κατεγράφησαν οι πρώτες παραγγελίες νεότευκτων πλοίων από σημαντικούς Έλληνες εφοπλιστές.

Ο Πήτερ Λιβανός της GasLog και ο Χρήστος Οικονόμου της TMS Cardiff Gas κινήθηκαν παράλληλα και τοποθέτησαν παραγγελίες συνολικού ύψους 700 εκατ. δολ. περίπου, για την κατασκευή νέων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) εν όψει και της δυναμικής που αναμένεται να γνωρίσει ο κλάδος κυρίως μετά το 2019. Ειδικότερα, η TMS Cardiff Gas προχώρησε στην παραγγελία ενός LNG Carrier μεταφορικής ικανότητας 174.000 κυβικών μέτρων στα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries. Η παραγγελία περιλαμβάνει και οψιόν για την κατασκευή ενός ακόμη.

Αυτή η παραγγελία είναι η πρώτη μιας «X Carrier» σειράς νέων παραγγελιών της εταιρείας, η οποία σηματοδοτεί και την περαιτέρω επέκτασή της στον τομέα, όπως άλλωστε και η οψιόν που συνοδεύει την παραγγελία, υπογραμμίζει η TMS Cardiff Gas. Πληροφορίες της αγοράς αναφέρουν ότι μπορεί η οψιόν να επεκταθεί ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των υπό κατασκευή πλοίων σε τρία και την αξία της επένδυσης πάνω από τα 500 εκατ. δολ.

Πάντως, το πρώτο νεότευκτο πλοίο αναμένεται να παραδοθεί το 2020 και θα απασχοληθεί αμέσως με ναύλωση διάρκειας επτά ετών στην Total Gas & Power Chartering. Το πλοίο θα «χτιστεί» με βάση τα υψηλότερα πρότυπα της βιομηχανίας, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

Χρονοναυλοσύμφωνο με την TOTAL
Ο Χρήστος Οικονόμου, ιδρυτής της TMS Cardiff Gas, σε δήλωσή του εξέφρασε την ικανοποίησή του που η εταιρεία του εξασφάλισε ένα νέο μακροπρόθεσμο χρονοναυλοσύμφωνο με την TOTAL, μια από τις κορυφαίες παγκοσμίως εταιρείες ενέργειας. Πρόσθεσε ότι η Total είναι ένας σημαντικός πελάτης για την TMS Cardiff Gas και προσβλέπει στην παροχή υπηρεσιών πρώτης τάξης στον κλάδο του LNG, καθώς ο γαλλικός όμιλος συνεχίζει την επέκτασή του στον τομέα.

Σημειώνεται ότι η TMS Cardiff Gas, που ιδρύθηκε το 2011, ελέγχεται από τον κ. Χρήστο Οικονόμου, γιο του Έλληνα εφοπλιστή Γιώργο Οικονόμου και ελέγχει ήδη έναν στόλο 10 σύγχρονων πλοίων μεταφοράς αερίου, εκ των οποίων έξι (συμπεριλαμβανομένης και της νέας παραγγελίας) είναι LNG Carriers και τέσσερα VLGC (πλοία μεταφοράς υγραερίου).

Υψηλή τεχνολογία
Στην παραγγελία ενός νεότευκτου πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) προχώρησε, όπως προαναφέρθηκε, και η ναυτιλιακή GasLog Ltd. Το πλοίο, χωρητικότητας 180.000 κυβικών μέτρων θα κατασκευαστεί στα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries και αναμένεται να παραδοθεί στην εταιρεία στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2019. Αν και δεν ανακοινώθηκε κόστος κατασκευής, πληροφορίες αναφέρουν ότι κυμαίνεται στα 200 εκατ. δολ.

Η GasLog διευκρινίζει ότι ακόμη δεν έχει κλείσει συμφωνία ναύλωσης για το νέο πλοίο, ωστόσο εκφράζει την αισιοδοξία ότι κατά τη χρονική περίοδο παράδοσής του η αγορά των LNG θα είναι πολύ ισχυρή.

Ο Paul Wogan, διευθύνων σύμβουλος της GasLog Ltd, δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι η εταιρεία έχει παραγγείλει το νέο πλοίο σε πολύ ικανοποιητική τιμή και θα είναι εξοπλισμένο με την τελευταία τεχνολογία πρόωσης και μεταφοράς φορτίων, γεγονός που θα οδηγήσει και στη διαμόρφωση άκρως ανταγωνιστικού κόστους ανά μονάδα φορτίου. Το πλοίο αναμένεται να παραδοθεί σε μία περίοδο κατά την οποία η αγορά των LNG θα είναι ισχυρή, καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης θα υπάρξει ανάγκη για περισσότερη χωρητικότητα μέχρι το χειμώνα του 2019-2020, πρόσθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. Η GasLog διαθέτει στόλο με 15 πλοία τύπου LNG (εκ των οποίων 10 πλοία βρίσκονται σε λειτουργία και 5 σε παραγγελία). Παράλληλα, η θυγατρική της GasLog Partners LP, κατέχει επιπλέον 12 πλοία μεταφοράς LNG.   

Οι ναύλοι
Όπως εκτιμά πάντως ο οίκος αναλύσεων Drewry, οι ναύλοι στη spot αγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) θα παραμείνουν υπό πίεση για μία ακόμη χρονιά, το 2018, λόγω της συνεχούς αύξησης του αριθμού των πλοίων που συνιστούν τον παγκόσμιο στόλο των LNG Carriers. Στη συνέχεια όμως και από το 2019 οι ναύλοι θα αυξάνονται, καθώς μειώνεται ο ρυθμός αύξησης του στόλου και το διεθνές εμπόριο LNG θα παραμείνει ισχυρό. 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα