Σε ανοδική τροχιά βρίσκεται η εξαγωγική δραστηριότητα της χώρας. Ειδικότερα, για το επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2006, η συνολική αξία των εξαγωγών αυξήθηκε κατά 20,4% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα φθάνοντας τα €9.493,3 εκ. έναντι € 7.885,9 εκ.
Η αξία των εξαγωγών για τον Ιούλιο του 2006 παρουσίασε αύξηση κατά 11,1% φθάνοντας τα €1.424,4 εκ. έναντι €1.282,3 εκ. σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2005.
Από το σύνολο της αύξησης για το επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2006 κατά €1.607,4εκ., ποσό €596,4εκ. αφορά στην αύξηση των εξαγωγών σε πετρελαιοειδή και συναφή προϊόντα, ποσό €301,5 εκ. στην αύξηση εξαγωγών σε τρόφιμα και ποτά και ποσό €301,3εκ. στην αύξηση εξαγωγών σε βιομηχανικά είδη.
Η αύξηση του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών κατά 10,8% το επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2006, σε σχέση με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2005, οφείλεται αποκλειστικά στο ράλι τιμών του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές.
Εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών, το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου παρουσίασε αύξηση κατά 5,3% σε σχέση με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2005 αποδεικνύοντας τη σημαντικά θετική επίδραση των ελληνικών εξαγωγών στο εμπορικό ισοζύγιο.
Με βάση τα παρακάτω, οι εξαγωγές στις 17 χώρες - στόχους που έχει επιλέξει το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών και στις οποίες, ο ΟΠΕ υλοποίησε πρόγραμμα δράσης, εμφανίζουν αύξηση σε ποσοστό 16,65% το πρώτο επτάμηνο 2006.
Η εξαγωγική δραστηριότητα προς τις χώρες της Ε.Ε. για το διάστημα Ιανουαρίου - Ιουλίου αυξήθηκε κατά 17,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2005 και διαμορφώθηκε στα € 5.051,5 εκ. Πιο συγκεκριμένα, η Ιταλία παραμένει η πρώτη χώρα δέκτης των ελληνικών προϊόντων σημειώνοντας περαιτέρω εντυπωσιακή αύξηση κατά 27,8%.
Οι χώρες των Βαλκανίων εξακολουθούν να καταλαμβάνουν ηγετική θέση στις ελληνικές εξαγωγές, ενώ στις πρώτες 15 χώρες προορισμού των εξαγωγών, η Βουλγαρία κατέχει την 3η θέση, η Ρουμανία την 10η, η Αλβανία την 12η και η Π.Γ.Δ.Μ. την 13η.
Οι εξαγωγές προς τρίτες χώρες διαμορφώθηκαν στα €4.441,8 εκ. σημειώνοντας αύξηση 24,3% σε σχέση με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2005 όπου είχαν παρουσιάσει μικρή άνοδο 5,1%. Επιπλέον, άνοδο κατέγραψαν και οι εξαγωγές προς Ινδία κατά 47,7% και προς Κίνα κατά 24,8%. Ειδικά για τη συγκεκριμένη αγορά, έχει προγραμματιστεί επιχειρηματική αποστολή από 22 έως και 28 Οκτωβρίου 2006 για τους κλάδους Τροφίμων-Ποτών, καλλυντικών, γούνας, δομικών υλικών, αλουμινίου, μαρμάρου, πλαστικών χημικών και προϊόντων βιομηχανικών και γεωργικών εφαρμογών, αιολικής ενέργειας, ναυτιλιακά, χρηματοπιστωτικού τομέα και περιβαντολλογικών θεμάτων. Επίσης για την αγορά της Ινδίας επιχειρηματική αποστολή από 10 έως και 17 Νοεμβρίου 2006 που θα αφορά τους κλάδους Τροφίμων και Ποτών.
Η αγορά της Ιαπωνίας συνεχίζει να παρουσιάζει εντυπωσιακή άνοδο των εξαγωγών κατά 69,7%. Στη συγκεκριμένη αγορά πρόκειται να πραγματοποιηθεί, σε συνεργασία με το Ελληνο-Ιαπωνικό Επιμελητήριο, από 4 έως 11 Νοεμβρίου 2006, επιχειρηματική αποστολή που θα αφορά στους κλάδους Τροφίμων-Ποτών, καλλυντικών και κοσμημάτων.
Σημαντική άνοδο σημείωσε η εξαγωγική δραστηριότητα σε κατηγορίες προϊόντων όπως, χαλκός κατά €118 εκ, ήτοι 86,6%, σωλήνες- εξαρτήματα σωληνώσεων από σίδηρο ή χάλυβα κατά €95,4 εκ. ήτοι 84,6%, μηχανικός εξοπλισμός θερμάνσεως και ψύξεως κατά €51 εκ. ήτοι 82,1%, υλικό για τη διανομή ηλεκτρισμού, μ.α.κ. κατά €82 εκ. ήτοι 72,5%, βαμβάκι κατά €90,3 εκ. ήτοι 58,7% και έλαια και λίπη φυτικά, σταθερά, «μαλακά», ακατέργαστα κ.λπ. κατά €119,6 εκ. ήτοι 57,7%.
Σημειώνεται ότι, εντός του Οκτωβρίου θα ανακοινωθεί το νέο εθνικό πρόγραμμα δράσης του ΟΠΕ που θα περιλαμβάνει όλες τις δράσεις οι οποίες προγραμματίζονται για το 2007.