Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Εγχώρια ανάπτυξη μέσω εξαγορών περιλαμβάνει το επιχειρησιακό πλάνο της εταιρείας Optima, συμφερόντων οικογένειας Παντελιάδη, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί τη στρατηγική κατεύθυνση για περαιτέρω ενίσχυση της εξωστρέφειας.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», στο μικροσκόπιο της εταιρείας βρίσκονται σχεδιασμοί διεύρυνσης της εγχώριας παρουσίας μέσω εξαγορών και προς τούτο αναμένεται να εκδηλώσει ενδιαφέρον για την απόκτηση της ΔΕΛΤΑ του ομίλου Vivartia, στον βαθμό που η μητρική Marfin Investment Group προχωρήσει τη νέα χρονιά στην πώληση αυτών των δραστηριοτήτων της.
Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, η φιλοσοφία της Optima είναι να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που προσφέρουν τα αναγνωρίσιμα σήματα της γαλακτοβιομηχανίας ΔΕΛΤΑ μέσω ενός νέου αναπτυξιακού και κυρίως αποδοτικού πλάνου.
Η ενδεχόμενη πρόταση εξαγοράς της ΔΕΛΤΑ, πάντως, δεν αναμένεται να γίνει μέσω της σύμπραξης της Quality Brands International (QBI) που έχει η Optima με τους Ιταλούς της Granarolo, αλλά, εάν γίνει, θα είναι αποκλειστικά από την πλευρά Παντελιάδη.
Η κίνηση αυτή δε φαντάζει απίθανη καθώς βρίσκεται σε ακολουθία με την εκφρασμένη πρόθεση της πλευράς Παντελιάδη να διαδραματίσει ενεργό ρόλο στις εξελίξεις στον κλάδο της γαλακτοβιομηχανίας.
Ανεξάρτητα από το εν δυνάμει ενδεχόμενο πώλησης των δραστηριοτήτων της Vivartia (σ.σ.: για τις οποίες οι πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει εκφραστεί αρχικό ενδιαφέρον και από άλλους παίχτες της αγοράς τροφίμων όπως η Chipita και η γαλακτοβιομηχανία Όλυμπος, των αδερφών Σαράντη), οι σχεδιασμοί της Optima περιλαμβάνουν και διεύρυνση των δραστηριοτήτων και σε άλλες προϊοντικές κατηγορίες όπως αυτή του ελαιόλαδου και της ελιάς.
Το project αυτό φέρεται ότι βρίσκεται αρκετό καιρό στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας, ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει εξευρεθεί η ευκαιρία εξαγοράς που να συνάδει με τα πρότυπα που αναζητά η Optima.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν», στο πλαίσιο αυτών των σχεδιασμών δεν περιλαμβάνεται ενδιαφέρον για την απόκτηση των υπό πώληση σημάτων της Ελαΐς.
Η κατεύθυνση αναφορικά με την επικείμενη δραστηριοποίηση στην κατηγορία του ελαιόλαδου/ελιών για την Optima εκτιμάται ότι έχει κυρίως εξαγωγικό χαρακτήρα.
Εξάλλου, η ενίσχυση της εξωστρέφειας αποτελεί πάγια στρατηγική της εταιρείας, ενώ με τη νέα χρονιά αναμένονται και τα πρώτα δείγματα γραφής από τη σύμπραξη με την Granarolo.
Σημειώνεται ότι, σήμερα, τα προϊόντα του χαρτοφυλακίου της Optima βρίσκονται και στις 5 ηπείρους, όχι παντού με την ίδια δυναμική, ωστόσο τα σήματα της εταιρείας έχουν πάρει θέση σε ράφια αγορών όπως η Ν. Κορέα, η Νέα Ζηλανδία και το Ισραήλ.
Μάλιστα, στις πιο «απαιτητικές» αγορές -Αγγλία, Αμερική, Αυστραλία- η εταιρεία διατηρεί δικά της υποκαταστήματα για καλύτερο έλεγχο της αγοράς και της προώθησης των προϊόντων, ενώ στις υπόλοιπες χώρες αναπτύσσεται μέσω αντιπροσώπων.
Στο μεταξύ, το 2018 αναμένονται και οι πρώτες «αποδόσεις» από την πρόσφατη εξαγορά του πλειοψηφικού ποσοστού που κατέχει η Π.Γ. Νίκας στην εταιρεία παραδοσιακών γαλακτοκομικών προϊόντων Δομοκός.
Όσον αφορά την πορεία των μεγεθών τη φετινή χρονιά, οι πληροφορίες θέλουν την Optima να εμφανίζει ενισχυμένα έσοδα της τάξεως του 5%-6%, ενώ πιέσεις αναμένονται σε επίπεδο κερδοφορίας, λόγω τόσο των επιχειρηματικών κινήσεων που έλαβαν χώρα εντός του έτους όσο και της έντονης πριμοδότησης τιμών στο πλαίσιο του ανταγωνισμού σε εγχώριο επίπεδο.
Υπενθυμίζεται ότι το 2016 τα έσοδα της Optima κατέγραψαν αύξηση 17,2% στα 127,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων ενισχύθηκαν κατά 4,2%, στα 10 εκατ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι κάτω από την ομπρέλα της Optima βρίσκεται μια οικογένεια εταιρειών μεταξύ των οποίων: η Ήπειρος, η Φάρμα Ήπειρος, η Optima Pastry, η Quality Brands International και οι θυγατρικές τους εταιρείες στο εξωτερικό.