Ερευνα, ανάπτυξη, εξαγωγές, το τρίπτυχο για επώνυμα προϊόντα

Εκδήλωση Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου και ΕΣΒΕΠ
Πέμπτη, 05 Οκτωβρίου 2006 10:19

ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ μεγάλου αριθμού επιχειρηματιών και κρατικών λειτουργών πραγματοποιήθηκε, χθες, Εσπερίδα του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου (ΕΑΕΕ) και την συνεργασία του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επωνύμων Προϊόντων (ΕΣΒΕΠ) με θέμα «Επώνυμα Προϊόντα - Θεμέλιο Καινοτομίας, Ανταγωνιστικότητας & Ανάπτυξης». Σημειώνεται πως στο συνέδριο χορηγός Επικοινωνίας ήταν η «Ναυτεμπορική».

Την ανάγκη δημιουργίας σύγχρονης ταυτότητας για τα ελληνικά προϊόντα, τόνισε ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Γιώργος Αλογοσκούφης, μιλώντας χθες σε εκδήλωση για την καινοτομία και τα επώνυμα προϊόντα που διοργανώνουν ο ΕΣΒΕΠ και το Ελληνο-Αμερικανικό Επιμελητήριο.

Ο υπουργός ανέφερε ως παράδειγμα το ελληνικό ελαιόλαδο, το οποίο μπορεί να πωλείται τυποποιημένο και με υψηλά περιθώρια κέρδους αυτόνομα στις ξένες αγορές και να μην πωλείται χωρίς καμία τυποποίηση σε τρίτες χώρες, που στη συνέχεια το αναμειγνύουν με το δικό τους και το πωλούν για δικό τους.

Ο Γ. Αλογοσκούφης

Ο κ. Αλογοσκούφης σημείωσε ότι σε μεγάλο βαθμό η προσπάθεια για την αναβάθμιση της εικόνας των προϊόντων μας, ανήκει στις ίδιες τις επιχειρήσεις. Οι δομές των ελληνικών επιχειρήσεων βελτιώνονται αλλά δεν έχουν προσαρμοσθεί στο βαθμό που θα έπρεπε στα δεδομένα που απαιτούν οι σημερινές καταναλωτικές ανάγκες του εξωτερικού και υπογράμμισε ότι οι επιχειρήσεις μας δεν διαθέτουν σημαντικά κονδύλια για την Έρευνα και την Ανάπτυξη ή την αυτόνομη είσοδό τους στις αγορές του εξωτερικού.

Το Κράτος, από την πλευρά του, τόνισε ο υπουργός, συμβάλλει στην προσπάθεια αυτή, με μια δέσμη δράσεων για την προώθηση των προϊόντων μας στο εξωτερικό και τη δημιουργία μιας νέας ταυτότητας για τα προϊόντα μας και τη χώρα μας. Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη ένα πιλοτικό πρόγραμμα αξίας 6 εκΑΤ. ευρώ για την προώθηση του ελληνικού ελαιολάδου στην αγορά των ΗΠΑ. Θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες, αλλά και προωθητικές ενέργειες και για άλλα προϊόντα.

Τέλος, ο κ. Αλογοσκούφης είπε ότι οι επιχειρήσεις επωφελούνται και από τις μεταρρυθμίσεις που προωθεί η Κυβέρνηση στην οικονομία.

Ο Χρ. Φώλιας

Μιλώντας στην εκδήλωση, ο υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Χρήστος Φώλιας, υπογράμμισε πως προκειμένου να κινητροδοτείται και να αξιοποιείται η αναπτυξιακή δυναμική της χώρας και να κατοχυρώνεται ένα ευνοϊκό αναπτυξιακό περιβάλλον, οφείλουμε να διασφαλίζουμε μια σειρά από προϋποθέσεις, όπως τη διαφάνεια στο δημόσιο τομέα, την ενίσχυση των υποδομών, την αξιοποίηση του ανθρώπινου κεφαλαίου, την εξυγίανση του ανταγωνισμού, την πάταξη και την εξάλειψη της γραφειοκρατίας. Και βέβαια την εξασφάλιση συνθηκών και κινήτρων ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας στην κατεύθυνση της ποιότητας, της καινοτομίας, της εξωστρέφειας.

Σε αυτή την κατεύθυνση, ανέφερε ο κ. Φώλιας, η ελληνική οικονομία επιδεικνύει αξιοσημείωτο δυναμισμό. Με ρυθμούς ανάπτυξης από τους μεγαλύτερους στην Ευρωζώνη. Με τα δημόσια οικονομικά να εξυγιαίνονται. Με τη διεθνή ανταγωνιστικότητα της χώρας να βελτιώνεται διαρκώς. Με τις εξαγωγές να αυξάνονται. Με τον τουρισμό να ανακάμπτει.

Αφού ανέφερε τα μέτρα που πήρε η κυβέρνηση για την ανάπτυξη της οικονομίας, όπως η φορολογική μεταρρύθμιση, ο νέος επενδυτικός Νόμος, η μεταρρύθμιση της αγοράς εργασίας, η αντιμετώπιση του ασφαλιστικού προβλήματος των τραπεζών, οι αποκρατικοποιήσεις, η εξυγίανση και η αναβάθμιση των αποτελεσμάτων του Γ' Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, ο περιορισμός της γραφειοκρατίας και η απλούστευση των διαδικασιών για την ανάπτυξη της επιχειρηματικής δράσης κ.ά. υπογράμμισε, μεταξύ των άλλων:

- Βασικός κρίκος και εργαλείο των πολιτικών μας για την ανάπτυξη, είναι η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας. Της επιχειρηματικότητας όμως που εκσυγχρονίζει το σχεδιασμό της, αναβαθμίζει τη λειτουργία της και αναπροσαρμόζει δυναμικά τη σχέση της με τους διοικητικούς φορείς και την κοινωνία. Μια επιχειρηματικότητα απαλλαγμένη από την «κρατικοδίαιτη ραστώνη», τον κομματική «προστασία» και την ανευθυνότητα.

- Η ελληνική επιχειρηματικότητα βρίσκεται σε καμπή καθοριστικής σημασίας για την πορεία της στον 21ο αιώνα. Πρέπει εδώ και τώρα να καλύψουμε το χαμένο έδαφος και να κερδίσουμε το χαμένο χρόνο. Οι ευκαιρίες που φεύγουν δεν ξανάρχονται και η Ελλάδα δεν έχει πια τα περιθώρια για χαμένες ευκαιρίες, για χρεοκοπημένες νοοτροπίες.

- Για να γίνει ο στόχος αυτός πραγματικότητα απαιτούνται νέες επενδύσεις, νέες επιχειρήσεις, νέες οικονομικές δραστηριότητες. Απαιτούνται δράσεις βασισμένες στις νέες τεχνολογίες, τη νέα γνώση, την καινοτομία. Απαιτείται ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο που να βασίζεται στην αλλαγή νοοτροπίας των Ελλήνων, στην πλήρη και αποτελεσματική κινητοποίηση του παραγωγικού δυναμικού της Χώρας, στην ενθάρρυνση της επιχειρηματικότητας του Έλληνα, και στην προσέλκυση των νέων προς την επιχειρηματικότητα, στην προσέλκυση επενδύσεων, στη δημιουργική συνεργασία Κράτους και Ιδιωτικού Τομέα, στη διαρκή βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, στην περιφερειακή ανάπτυξη, στην εξωστρέφεια της οικονομίας.

- Η συμβολή της βιομηχανίας επώνυμων προϊόντων σε αυτή την κατεύθυνση είναι καθοριστική και αναγνωρισμένη. Ο ρόλος της επωνυμίας, τόσο στον κλάδο των καταναλωτικών προϊόντων όσο και σε άλλους κλάδους, είναι σημαντικός και γιατί βοηθά τους καταναλωτές να αναγνωρίσουν και να επιλέξουν προϊόντα ποιότητας και ασφάλειας και γιατί συνεισφέρει συνολικά στην εθνική οικονομία . Σήμερα δεν αρκούν οι παραδοσιακές συνταγές. Η μεγαλύτερη ανταμοιβή δίνεται σε αυτούς που καταφέρνουν να φανούν πιο καινοτομικοί από τους ανταγωνιστές τους, κερδίζοντας έτσι συνεχώς μερίδιο αγοράς. Οι επιχειρήσεις επιτυγχάνουν υψηλότερα κέρδη όταν διαθέτουν πλεονεκτήματα νοητικού κεφαλαίου, όταν μεταφέρουν νέες ιδέες στην αγορά, όταν επενδύουν στην Έρευνα και την Ανάπτυξη. Η υψηλή και αυξανόμενη καινοτομία σχετίζεται με αυξανόμενα μερίδια αγοράς και με ανάπτυξη της επιχείρησης σε απόλυτα μεγέθη. Το μόνο που πιθανώς θα επιτρέψει σε μια επιχείρηση με μεγάλο μερίδιο αγοράς να διατηρήσει ή και να αυξήσει το μερίδιό της είναι να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές όσον αφορά την καινοτομία.

Αλλοι ομιλητές

Για τις σχέσεις εμπιστοσύνης της επιχείρησης με τον καταναλωτή μίλησαν οι Μανώλης Αποστόλου, πρόεδρος της αλυσίδας Ατλάντικ, Νίκος Βερόπουλος, πρόεδρος του ομίλου σούπερ-μάρκετ Βερόπουλος, Γιώργος Διαμαντόπουλος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Kraft Foods Hellas, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Vivartia, Carlos Matos, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της Procter & Gable Hellas, Κωνσταντίνος Μαχαίρας, εντεταλμένος σύμβουλος της Αλφα Βήτα Βασιλόπουλος.

Χαιρετισμό απηύθυνε ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ, Γιώργος Λεχουρίτης, ενώ για την αξία των καινοτόμων επώνυμων προϊόντων για τον καταναλωτή μίλησε ο καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Γιώργος Δουκίδης. Στους ομιλητές περιλαμβάνονταν ο Λάμπρος Παπακοσμάς, διευθυντής Πωλήσεων της Procter & Gamble Hellas, και οι πρόεδροι του Ελληνο-Αμερικανικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Στέφανος Κωστόπουλος, και του ΕΣΒΕΠ, Νίκος Καραγεωργίου.


Κόντρα στο ρεύμα των ανατιμήσεων

ΚΟΝΤΡΑ στο... ρεύμα που θέλει τη βιομηχανία επωνύμων αγαθών να πριμοδοτεί ανατιμητικό κλίμα, παρουσιάσθηκαν χθες τα στελέχη του κλάδου, υποστηρίζοντας ότι η ακρίβεια δεν κρύβεται στα ράφια με τα προϊόντα τους.

Όπως επεσήμαναν στο πλαίσιο εσπερίδας που διοργάνωσε το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Βιομηχανιών Επωνύμων Προϊόντων, με θέμα «Επώνυμα Προϊόντα - Θεμέλιο Καινοτομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ανάπτυξης», στο οποίο χορηγός επικοινωνίας ήταν η «Ν», οι ανατιμήσεις που καταγράφονται τους τελευταίους 18 μήνες στα επώνυμα προϊόντα είναι κατά πολύ χαμηλότερες του πληθωρισμού.

Ειδικότερα επισημάνθηκε ότι σύμφωνα με στοιχεία της AC Nielsen, που συγκεντρώθηκαν από τα scanning οκτώ μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, και αφορούσαν 50 βασικές κατηγορίες επωνύμων αγαθών:

- Στο α' εξάμηνο του 2006 οι ανατιμήσεις ήταν της τάξης του 1,9% έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος.

- Στο 12μηνο του 2005 οι αντίστοιχες αυξήσεις τιμών διαμορφώθηκαν στο 2,1% σε σχέση με το 12μηνο του 2004.

Οι εκπρόσωποι της βιομηχανίας επωνύμων προϊόντων υποστήριξαν ότι ο κλάδος τους δεν πριμοδοτεί με την τιμολογιακή του πολιτική την ακρίβεια και αυτό προκύπτει, όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν, πέραν των άλλων και από τα στοιχεία που έδωσαν στη δημοσιότητα.

Στο μεταξύ, σχολιάζοντας τη συμβολή των επιχειρήσεων παραγωγής και διάθεσης επωνύμων προϊόντων, στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας, υπογράμμισαν ότι ο κλάδος συμμετέχει κατά 40% στη διαμόρφωση του ΑΕΠ, καθώς και ότι συνεισφέρει στη διατήρηση περίπου 1,2 εκατ. θέσεων εργασίας.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα