ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ από τον Γάλλο πρωθυπουργό Ντομινίκ ντε Βιλπέν, έχει ο ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της Airbus SAS, Κριστιάν Στράϊφ, εν μέσω των δημοσιευμάτων για παραίτησή του από τη ηγεσία της μεγαλύτερης κατασκευάστριας εμπορικών αεροσκαφών στον κόσμο.
Τη στήριξη της γαλλικής κυβέρνησης στη θέση του CEO της Airbus SAS έχει ο Κριστιάν Στράϊφ.
«Δεν υπάρχει λόγος για παραίτηση του Στράϊφ από την Airbus», είπε αργά χθες ο Γάλλος πρωθυπουργός σε συνέντευξη που μεταδόθηκε από το γαλλικό τηλεοπτικό δίκτυο LCI, συμπληρώνοντας: «Χαιρετίζω τη σημαντική δουλειά που έχει κάνει τις δύο τελευταίες εβδομάδες για να βάλει την εταιρεία στο σωστό δρόμο».
Ο Στράϊφ, μόλις 52 ετών, πήγε στην Airbus τον Ιούλιο, μετά την παραίτηση του προκατόχου του, Γκιουστάβ Χαμπέρ, αποτέλεσμα της αύξησης των καθυστερήσεων και του κόστους για το superjumbo Α380. Tην εβδομάδα που πέρασε ο Στράϊφ είπε ότι θα μειώσει τα πάγια έξοδα της Aribus κατά 30% με μέτρα, συμπεριλαμβανομένης και της μείωση των θέσεων εργασίας. Το διοικητικό συμβούλιο της μητρικής της Airbus, European Aeronautic Defense & Space Co. και ο Στράϊφ, έχασαν τα μέγιστα την αξιοπιστία τους, έγραψε το σημερινό φύλλο της εφημερίδας «Frankfurter Allgemeine Zeitung».
Τώρα η Airbus σχεδιάζει να παραδώσει το πρώτο διώροφο Α380 το 2007, αντί εννέα αεροσκαφών τον Ιούνιο. Οι καθυστερήσεις στην παραγωγή του Α380 προκλήθηκαν από τα προβλήματα στην εγκατάσταση των καλωδίων, αλλά και της έλλειψης ενός κοινού λογισμικού για τις ομάδες σχεδιασμού του, με αποτέλεσμα τη μείωση των κερδών της EADS έως το 2010 κατά 4,8 δισ. ευρώ (6,9 δισ. δολ.). Οι μετοχές της EADS έχουν σημειώσει φέτος απώλειες 36%.
Η EADS και η Airbus ψάχνουν «πυρετωδώς» για αντικαταστάτη του Στράϊφ, ανέφερε η «Frankfurter Allgemeine Zeitung» στο δημοσίευμά της. Ο Στράϊφ υπέβαλε την παραίτησή του την εβδομάδα που πέρασε και η ηγεσία της EADS την αποδέχθηκε, χωρίς ωστόσο να ανακοινωθεί επισήμως, έγραψε η εφημερίδα, επικαλούμενη πηγές της εταιρείας.
Οι λόγοι που επικαλέστηκαν οι αντίπαλοι του Στράϊφ για την παραίτησή του ήταν η αναποφασιστικότητά του, η έλλειψη διπλωματικής τακτικής στο θέμα αναδιοργάνωσης της Airbus, αλλά και η έλλειψη ενθουσιασμού για μεγαλύτερη ενσωμάτωσή της στην EADS, σύμφωνα με την εφημερίδα.
Η Μπάρμπαρα Κραχτ, εκπρόσωπος της Airbus στο Παρίσι και ο Μάϊκλ Χόγκερ, εκπρόσωπος της EADS στο Μόναχο, αρνήθηκαν να σχολιάσουν το δημοσίευμα της εφημερίδας, όταν το Bloomberg επικοινώνησε χθες μαζί τους.
Το βράδυ της Παρασκευής 6 Οκτωβρίου η Κραχτ είπε ότι ο Στράϊφ παρέμενε στη θέση του, μετά την είδηση από το Associated Press ότι αυτός παραιτήθηκε. Αργά το βράδυ της ίδια ημέρας, κοντινός άνθρωπος του Στράϊφ είπε ότι ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της Airbus θα βρίσκεται σήμερα στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας.
Σημειώνεται ότι ο Στράϊφ δεν απάντησε στα μηνύματα που δέχθηκε την Παρασκευή το βράδυ μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Το γαλλικό κράτος κατέχει το 15% της μητρικής της Airubs, EADS. Η γαλλική εταιρεία Lagardere SCA κατέχει το 7,5% της EADS και η γερμανική DaimlerChrysler AG κατέχει το 30% της EADS, το οποίο ωστόσο τον Ιανουάριο του 2007 θα μειωθεί στο 22,5% μετά την πώληση του 7,5% των μετοχών που θα τεθεί σε ισχύ.
Η EADS εξετάζει δύο λύσεις μετά την υποβολή της παραίτησης του Στράϊφ, ανέφερε χθεσινό δημοσίευμα της Financial Times Deutschland, επικαλούμενη γαλλικές πηγές.
Η μία αφορά την ανάληψη τη θέσης του CEO της Αirbus από τον αναπληρωτή ανώτατο εκτελεστικό διευθυντή της EADS, Λουΐ Γκαλουά, ο οποίος με τη βοήθεια έμπειρου στελέχους θα διευθύνει την εταιρεία, σύμφωνα με την εφημερίδα. Ο Γάλλος υπουργός Οικονομίας, Τιερί Μπρετόν προτιμά την παραμονή του Στράϊφ στη θέση του επικεφαλής της Airbus μέχρι τις γαλλικές προεδρικές εκλογές τον Μάϊο, ανέφερε το δημοσίευμα.
Ο Γάλλος πρόεδρος Ζακ Σιράκ και η Γερμανίδα καγκελάριος Ανγκελα Μέρκελ θα συναντηθούν στο Παρίσι στις 12 Οκτωβρίου για να συζητήσουν μεταξύ άλλων και το θέμα της Airbus, σύμφωνα με αξιωματούχο της γαλλικής κυβέρνησης.
«Υπάρχει κλίμα ανησυχίας μεταξύ των εργαζομένων και τους έχουμε ενημερώσει το πώς θα διαχειριστούμε την κατάσταση», ανέφερε ο Ρούντιγκερ Λιούτζεν, εκπρόσωπος των Γερμανών εργαζομένων στην Airbus, σε συνέντευξη που παραχώρησε μετά την ενημέρωση των δημοσιογράφων στις 6 Οκτωβρίου στο Αμβούργο.