THN αξιοπιστία της μεγαλύτερης κατασκευάστριας αεροσκαφών στον κόσμο προσπαθεί να επαναφέρει ο νέος ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της Airbus SAS, Λουΐ Γκαλουά, λέγοντας ότι στηρίζει την ανάπτυξη του Α350, προκειμένου να ανταγωνιστεί το 787 Dreamliner της Boeing Co.
Ο νέος ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της Airbus SAS, Λουΐ Γκαλουά.
«Το διοικητικό συμβούλιο θα αποφασίσει», ανέφερε σήμερα ο Γκαλουά σε συνέντευξη που παραχώρησε στο γαλλικό ραδιόφωνο Europe 1, συμπληρώνοντας: «Θα παρουσιάσω το θέμα και θα δείξω τα θετικά του σημεία». Ο Γκαλουά ανέφερε ότι η Airbus πρέπει να προσφέρει αεροσκάφη από όλη τη γκάμα της και το Α350 μπαίνει σε μια κατηγορία που αντιπροσωπεύει το 40% του συνόλου της αγοράς αεροσκαφών.
Η παγκόσμια αγορά μεγάλων εμπορικών αεροσκαφών είναι αξίας περίπου 60 δισ. δολ. ετησίως σε πωλήσεις και τώρα μοιράζεται μεταξύ της Airbus και της Boeing. H αμερικανική βιομηχανία έχει πουλήσει περισσότερα από 400 νέα αεροσκάφη τύπου 787 και η Airbus δεν διαθέτει αεροσκάφος για να το ανταγωνιστεί επειδή αντιμετώπισε προβλήματα με την κατασκευή του superjambo A380.
Οι μετοχές της EADS σημείωσαν άνοδο έως 12 σεντς, ποσοστό 1,2%, φθάνοντας στα 20,40 ευρώ η μία και διαπραγματεύθηκαν 0,9% υψηλότερα στις 8:25 π.μ. στο Παρίσι. Φέτος έχουν σημειώσει απώλειες 36%.
Ο αναπληρωτής ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της EADS, Τομ Εντερς, είπε την εβδομάδα που πέρασε ότι προτεραιότητα της Airbus είναι το Α380, που καθυστερεί δύο χρόνια από τον αρχικό προγραμματισμό και θα προχωρήσει στην κατασκευή ανταγωνιστικού αεροσκάφους του Boeing 787, μόνο εάν έχει τα κεφάλαια και τους μηχανικούς.
Η EADS, η μεγαλύτερη αεροδιαστημική βιομηχανία της Ευρώπης και ιδιοκτήτρια της γαλλικής Airbus, ανακοίνωσε στις 3 Οκτωβρίου ότι θα υπάρξει και τρίτη καθυστέρηση για την κατασκευή του Α380 των 555 θέσεων, στους 16 μήνες. Το πρώτο Α380 δεν θα παραδοθεί πριν από το τέταρτο τρίμηνο του 2007, ένα χρόνο αργότερα από τον πρόσφατο προγραμματισμό ενώ θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των κερδών κατά 4,8 δισ. ευρώ (6,1 δισ. δολ.) έως το 2010.
Ο Γκαλουά είπε ότι διαφωνεί με τα σχόλια του Στράϊφ, ότι η Airbus θα χρειαστεί πλέον της δεκαετίας για να φτάσει σε παραγωγή την Boeing. Το σχόλιο αυτό το έκανε ο Στράϊφ σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα Financial Times.
«Δεν συμφωνώ», είπε ο Γκαλουά. «Το Α380 είναι το πιο μοντέρνο αεροσκάφος στον κόσμο και η γκάμα των αεροσκαφών που πετάει η Airbus είναι πιο μοντέρνα από αυτά της Boeing που πραγματοποιούν σήμερα πτήσεις, συμπλήρωσε. Το 787 είναι μια πρόκληση, ανέφερε ο Γκαλουά, στην οποία η Airbus θα δώσει απάντηση με το Α350.
Ο Γκαλουά ανέφερε επίσης ότι βασικό μειονέκτημα της Airbus έναντι της Boeing ήταν το αδύναμο δολάριο έναντι του ευρώ. Η Airbus, όπως όλες οι κατασκευάστριες αεροσκαφών, πουλάνε τα αεροσκάφη τους σε δολάρια. Περίπου το 30% του κόστους της Airbus όμως είναι σε ευρώ.
Επίσης ο Γκαλουά ανέφερε ότι η Airbus έχει πετύχει όλους τους στόχους για την παραγωγή του μεταγωγικού στρατιωτικού αεροσκάφους Α400Μ και πως ελπίζει να το παραδώσει στην ώρα του. Το πρώτο Α400Μ έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί στη Γαλλία το 2009. Ο Στράϊφ είπε στη συνέντευξή του στους Financial Times ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος αντιμετώπισε αύξηση του κόστους και πιθανόν να καθυστερήσει.
Η Airbus δεσμεύθηκε για το Α400Μ ενώ δεν υπάρχει ακόμη η σωστή βάση κόστους για τους στόχους κερδοφορίας, σύμφωνα με τη δήλωση του Στράϊφ, στους F.T.