Από την έντυπη έκδοση
Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]
Επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία του τρίτου κατά σειρά εργοστασίου της στη Θεσσαλονίκη (Σίνδος) ολοκλήρωσε και έθεσε σε λειτουργία η Μιχαήλ Αραμπατζής ΑΒΕΕ-«Ελληνική Ζύμη», η οποία διατρέχει τη χρήση του 2017 με αύξηση τζίρου, κερδοφορίας και εξαγωγών.
Για το 2018 προβλέπονται νέες επενδυτικές παρεμβάσεις της τάξης των 5 εκατ. ευρώ σε μηχανολογικό εξοπλισμό και περαιτέρω κτηριακές εγκαταστάσεις.
Συνολικά σήμερα και έχοντας ολοκληρώσει και την τρίτη μονάδα, διαθέτει εγκαταστάσεις 41.420 τ.μ., εκ των οποίων ο στεγασμένος χώρος ανέρχεται 25.500 τ.μ.
Στο πλαίσιο δημοσιογραφικής περιήγησης στην εταιρεία, με πρωτοβουλία της Lidl Hellas, για την οποία η «Ελληνική Ζύμη» παράγει τα προϊόντα κατεψυγμένης ζύμης με την επωνυμία «Καρδίς», ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μιχάλης Αραμπατζής και ο οικονομικός διευθυντής Δημήτριος Γιαλαμίδης εκτίμησαν ότι ο κύκλος εργασιών για το 2017 θα ανέλθει σε 72 εκατ. ευρώ, έναντι των 67,2 εκατ. ευρώ του 2016, με τα κέρδη EBITDA να ανεβαίνουν στα 11,5 εκατ. ευρώ έναντι 9,637 εκατ. ευρώ και τα προ φόρων κέρδη να αυξάνονται επίσης σε 9,9 εκατ. ευρώ, έναντι 8,258 εκατ. ευρώ του 2016.
Η εταιρεία, σύμφωνα με τη διοίκησή της, έχει μηδενικό δανεισμό. Αξίζει επίσης να σημειωθεί η αύξηση του προσωπικού από τα 319 άτομα του 2010 σε 545 σήμερα.
Με τη νέα επένδυση (τρίτη μονάδα), όπως ανέφερε στη «Ν» ο κ. Γιαλαμίδης, η εταιρεία που απευθύνεται σε μεγαλύτερο μέρος στο food service αλλά δραστηριοποιείται και στη λιανική αγορά, προσβλέπει σε τζίρο της τάξης των 80 εκατ. ευρώ.
Η «Ελληνική Ζύμη» ιδρύθηκε από τον κ. Αραμπατζή το 2001, ενώ παλαιότερα ο ίδιος είχε ιδρύσει (1980) και κατείχε για πολλά χρόνια την εταιρεία «Μακεδονική Σφολιάτα», η οποία στη συνέχεια πωλήθηκε στη «Δέλτα». Από το 2007 το 49% της «Ελληνική Ζύμη» κατέχει η Vivartia.
Έχει εξαγωγική δραστηριότητα σε πάνω από 40 χώρες, με κύριες αγορές τη γερμανική, την τουρκική, τις ΗΠΑ, τη Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, με τις εξαγωγές της -σε ανοδική τροχιά- να αντιστοιχούν πλέον σε ποσοστό 30% επί του τζίρου της, με σημαντικό μέρος αυτών να γίνεται μέσω της Lidl.
Η συνεργασία της με τη Lidl κρατά από το 2004 και σήμερα περιλαμβάνει 39 κωδικούς «Καρδίς». Οι εξαγωγές αφορούν κυρίως προϊόντα private label αλλά και επώνυμα προϊόντα, ενώ στην εγχώρια λιανική αγορά διαθέτει τα προϊόντα της μέσω της αλυσίδας σούπερ μάρκετ «Μασούτης» και μέσω μικρών αλυσίδων.
Παράγει συνολικά 550 κωδικούς προϊόντων και στον τομέα της λιανικής στην ελληνική αγορά δηλώνει συντηρητική, λόγω της εστίασης του ενδιαφέροντός της κυρίως στον τομέα του food service.