Ηellastat: Ερευνα για την αγορά ένδυσης

Τετάρτη, 11 Οκτωβρίου 2006 14:40

Περίοδος έντονων αλλαγών για την εγχώρια αγορά ειδών ένδυσης και υπόδησης χαρακτηρίζεται από την Hellastat η τελευταία 5ετία, με τα εμπορικά κέντρα, τις αλυσίδες καταστημάτων και τα επώνυμα εισαγόμενα είδη να κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Σε ανάλυση της Hellastat αναφέρεται ότι σε δείγμα 659 επιχειρήσεων του κλάδου, αρκετές από τις οποίες έχουν και παραγωγική δραστηριότητα, ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης την τελευταία 3ετία δεν ξεπερνά το 2%, ενώ τα καθαρά κέρδη εμφανίζουν μείωση της τάξης του -3% ετησίως.

Ωστόσο, οι 94 επιχειρήσεις με έσοδα άνω των € 10 εκ. εμφανίζουν μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης εσόδων και κερδών κατά 10,1% και 6,6% αντίστοιχα, αναδεικνύοντας τη συρρίκνωση και αποδυνάμωση των 206 μικρομεσαίων επιχειρήσεων (-8,4% και -5,2% αντίστοιχα). Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί, αναφέρει η Hellastat, της εδραίωσης του επώνυμου προϊόντος και της αναγνωρίσιμης αλυσίδας –corner, shop-in-a shop, εμπορικά κέντρα-, η οποία έχει διευκολυνθεί τα τελευταία χρόνια με τη λειτουργία των πολυκαταστημάτων και των μεγάλων συγκροτημάτων – κέντρων εμπορίου και ψυχαγωγίας.

Η επιτυχία των μεγάλων παικτών του χώρου οφείλεται μερικώς και στο γεγονός ότι η Έλληνας καταναλωτής –σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat- δαπανεί συγκριτικά με άλλους Ευρωπαίους υψηλό μέρος του διαθέσιμου εισοδήματος τους για αγορές ειδών ένδυσης και υπόδησης.

Οι μικρότερες επιχειρήσεις -βιοτεχνίες και τοπικά καταστήματα- βιώνουν τον ανταγωνισμό και σε δεύτερο επίπεδο, καθώς στο φθηνό ρούχο αντιμετωπίζουν από καιρό τις προσφορές στα ράφια των super market, ενώ σχετικά πρόσφατα ξεκίνησε και η μαζική εισαγωγή πάμφθηνης ασιατικής παραγωγής με αντίστοιχα σημεία πώλησης στην εγχώρια αγορά.

Τα αποτελέσματα του 2005

Σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ μικρομεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων του ευρύτερου κλάδου καταγράφονται στα βασικά μεγέθη και τους δείκτες σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης της Hellastat.

Το καθαρό περιθώριο κέρδους εκτιμάται στο 2,3%, μειωμένο σε σχέση με το 3,6% του 2004, ακολουθώντας άλλωστε την αρνητική τάση που καταγράφεται στο σύνολο των εμπορικών επιχειρήσεων το 2005. Επιχειρήσεις με έσοδα άνω των € 10 εκ. διαμορφώνουν μέση επίδοση της τάξης του 4,5% (από 5,7% το 2004), ενώ οι μικρότερες επιχειρήσεις μόλις στο 2,1% (από 2,8% το 2004). Η διαφορά δημιουργείται τόσο από το υψηλότερο μικτό περιθώριο κέρδους στις μεγάλες επιχειρήσεις, στο 38,3% (32,1% οι μικρότερες) όσο και από τις οικονομίες κλίμακας, καθώς ο δείκτης διοικητικών εξόδων προς τις πωλήσεις μειώνεται στο 6,4% (7% το 2004) σε σύγκριση με το 8% (7,6% το 2004) στις εταιρείες με έσοδα κάτω των € 10 εκ..

Οι επιχειρήσεις με έσοδα άνω των € 10 εκ. εμφανίζουν υγιέστερη χρηματοοικονομική κατάσταση, καθώς οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις προς τις πωλήσεις εκτιμώνται στο 53,5% (66,1% στις μικρότερες) και ο βραχυπρόθεσμος τραπεζικός δανεισμός στο 20,8% επί των πωλήσεων (29,4% στις μικρότερες). Αντίστοιχα, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις έχουν υπερδιπλάσιο περιθώριο κάλυψης των χρηματοδοτικών εξόδων, στις 6,5 φορές.

Ο δείκτης γενικής ρευστότητας στον κλάδο εκτιμάται στο 1,16 χωρίς αποκλίσεις μεταξύ μεγάλων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, η βραδύτερη κατά ένα μήνα όμως ανακύκλωση των αποθεμάτων στη δεύτερη ομάδα εταιρειών (132 ημέρες έναντι 104 στις μεγαλύτερες) δημιουργεί το δείκτη άμεσης ρευστότητας στο 0,86 (άνω των € 10 εκ.) έναντι 0,80 (κάτω των € 10 εκ.).

Τα πρώτα αποτελέσματα του 2006

Μικτή εικόνα εμφανίζουν οι εισηγμένες στο ΧΑ επιχειρήσεις στους κλάδους ρουχισμού, αξεσουάρ και υποδημάτων, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της περιόδου που έληξε στις 30/06/2006. Οι 17 από τις 30 επιχειρήσεις εμφανίζουν αύξηση του κύκλου εργασιών, μόνο 12 όμως πετυχαίνουν βελτίωση της προ φόρων κερδοφορίας τους.

Ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης εκτιμάται στο 7,9% για τις 30 επιχειρήσεις του χώρου, με τις 10 μεγαλύτερες βάσει εσόδων να εμφανίζουν αντίστοιχη επίδοση της τάξης του 10,4%. Το μέσο καθαρό προ φόρων περιθώριο εκτιμάται στο 2,2%, έναντι 2% της αντίστοιχης περυσινής περιόδου.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα