Από την έντυπη έκδοση
Της Λέττας Καλαμαρά
[email protected]
Τo δικό του μερίδιο στην ελληνική αγορά διεκδικεί και προσπαθεί να κατοχυρώσει ο διεθνής καταναλωτικός θεσμός της Black Friday. Όπως λένε στη «Ν» οι μεγάλοι vendors, έχουν ενδείξεις πως ειδικά η νέα γενιά έχει καταστρώσει σχέδια «επίθεσης» στην κυριολεξία για την αγορά των αγαπημένων της προϊόντων τη συγκεκριμένη μέρα, ειδικά για τα είδη τεχνολογίας, consumer electronics, είδη gaming κ.ά.. Από την πλευρά τους οι Έλληνες λιανέμποροι μπαίνουν πιο δυνατά και οργανωμένα φέτος στη συγκεκριμένη μάχη, έχοντας την εμπειρία της προηγούμενης χρονιάς που για πρώτη φορά έγινε στην Ελλάδα.
Φέτος, σύμφωνα με τα στοιχεία της Deloitte αναφορικά με τις δαπάνες των Ελλήνων κατά την εορταστική περίοδο, το 10% των καταναλωτών στην Ελλάδα αναμένεται να αξιοποιήσει την Black Friday, παρά το γεγονός ότι αυτή είναι έναν μήνα πριν από τα Χριστούγεννα και συγκεκριμένα στις 24 Νοεμβρίου. Οι Έλληνες έμποροι τονίζουν πως η συγκεκριμένη ημέρα σίγουρα παίρνει μερίδιο από τις πωλήσεις του Δεκέμβρη αλλά και τις πωλήσεις του Ιανουαρίου της νέας χρονιάς.
Ουσιαστικά, στην ελληνική αγορά που διαθέτει καταναλωτές με μειωμένη αγοραστική δύναμη, η Black Friday επηρεάζει μια περίοδο που οι έμποροι την περιμένουν με αγωνία προκειμένου να κάνουν καλύτερες πωλήσεις λόγω εορτών.
Ωστόσο, όπως δηλώνουν οι επιχειρηματίες του χώρου, από τη στιγμή που η συγκεκριμένη μέρα είναι πλέον γεγονός, οι περισσότεροι θα συμμετάσχουν με εκπτώσεις που κατά μέσο όρο θα κυμανθούν σε επίπεδα γύρω στο 40% μπορεί και παραπάνω.
Η μέρα αυτή, όπως τονίζουν, εξυπηρετεί καταναλωτές που θέλουν να αγοράσουν πολύ ακριβά προϊόντα, κυρίως ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά, με αρχική λιανική τιμή των 800 ευρώ και άνω. Μπορεί δηλαδή να βρουν πολύ ακριβά προϊόντα σε πολύ καλύτερη τιμή για μία ημέρα μόνο.
Το ενθαρρυντικό φέτος είναι πως οι πωλήσεις πριν από την Black Friday δεν έχουν παγώσει, όπως περίμεναν, αντίθετα υπάρχει μια σχετική κίνηση, παρά την προσδοκία της Παρασκευής στις 24 Νοεμβρίου.
Σύμφωνα με την Πλαίσιο, η φετινή «Μαύρη Παρασκευή» βρίσκει την εταιρεία πιο οργανωμένη, σε σύγκριση με πέρυσι, για να ανταποκριθεί στη ζήτηση του κοινού κυρίως για ηλεκτρονικά καταναλωτικά προϊόντα. Πέρυσι η ημέρα πήγε πολύ καλά για την Πλαίσιο.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η αύξηση παραγγελιών ήταν μεγαλύτερη του 550%, ξεπερνώντας τις 4.100 παραγγελίες online πριν από τις 2:00 το μεσημέρι. Παράλληλα, το τηλεφωνικό κέντρο δέχτηκε πάνω από 7.000 κλήσεις σε 5 μόνο ώρες.
Σε ετοιμότητα βρίσκεται η Media Markt και όπως λένε τα στελέχη της εταιρείας ήδη η επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα της γνωστής αλυσίδας για ενημέρωση σχετικά με την Black Friday αυξάνεται μέρα με τη μέρα. Και συμπληρώνουν πως σίγουρα θα πάρει μερίδιο από την αγορά του Δεκεμβρίου, αλλά είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο στο οποίο ανταποκρίνεται πλέον και η Ελλάδα.
Πέρυσι περίπου 200.000 επισκέπτες και πάνω από 1.000.000 μοναδικοί οnline επισκέπτες ήταν η επίδοση της Media Markt στο Black Friday.
Όπως τονίζεται από την εταιρεία, η πολυκαναλική λειτουργία της Media Markt κατάφερε να εξυπηρετήσει το κοινό διατηρώντας ικανοποιητικές ποσότητες στα είδη σε προσφορά αλλά και φροντίζοντας το online κατάστημα να αντέξει τόσο μεγάλο traffic. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η ανταπόκριση των Ελλήνων από απομακρυσμένες περιοχές, οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να αγοράσουν προσφορές που διαφορετικά δεν θα τους ήταν προσβάσιμες.
Τα Public δηλώνουν πως θα πρωτοστατήσουν και φέτος στη μέρα της Black Friday με προϊόντα τεχνολογίας και ψυχαγωγίας. Πέρυσι με προσφορές που άγγιξαν έως και το 50%, η αλυσίδα Public τονίζει πως σημείωσε ρεκόρ επισκεψιμότητας. Συγκεκριμένα, η ομάδα πωλήσεων της εταιρείας στα 50 καταστήματά της στην Ελλάδα εξυπηρέτησε με επιτυχία 392.000 πελάτες σε μια μέρα.
Στη μάχη φέτος ρίχνεται και η Κωτσόβολος, πιο δυναμικά από πέρυσι, μέσω του προγράμματος «Πλάνο Δόσεων» και των «Ταμείων Express», με στόχο να επιτρέψει στον καταναλωτή να μη στερηθεί καμία προσφορά. Η εταιρεία περιμένει αυξημένη ζήτηση στα ηλεκτρονικά είδη αλλά και σε άλλες μεγάλες ηλεκτρικές συσκευές.