Το 47% των επιχειρήσεων είχε λιγότερες πωλήσεις κατά τις φετινές ενδιάμεσες εκπτώσεις, σε σχέση με το 2016, για το 37% οι πωλήσεις παρέμειναν στα ίδια επίπεδα και για μια στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις ήταν σε καλύτερο επίπεδο σε σύγκριση με πέρυσι.
Τα παραπάνω δείχνουν τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου.
Παράλληλα, περισσότεροι ήταν οι επιχειρηματίες που συμμετείχαν φέτος στις ενδιάμεσες εκπτώσεις (70%), ενώ το 60% αυτών πραγματοποίησαν εκπτώσεις στο σύνολο των προϊόντων που διαθέτουν στο κατάστημά τους.
Τα καταστήματα ένδυσης/υπόδησης εμφάνισαν το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής στις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου 2017 (85%).
Όσον αφορά στο ύψος των εκπτώσεων μία στις τρεις επιχειρήσεις επέλεξε να πραγματοποιήσει εκπτώσεις μεταξύ 11% - 20%, μία στις πέντε μεταξύ 21% - 40% και μία στις 10 κινήθηκε είτε σε χαμηλού επιπέδου εκπτώσεις 1% - 10%, είτε σε υψηλού επιπέδου, άνω του 40%.
Στον κλάδο της ένδυσης/υπόδησης η πλειονότητα των επιχειρήσεων, το 54%, πραγματοποίησε εκπτώσεις έως και 20%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις επιχειρήσεις οικιακού εξοπλισμού ανέρχεται στο 43%. Ο κλάδος του οικιακού εξοπλισμού δέχθηκε τις μεγαλύτερες πιέσεις, δεδομένου ότι το 54% των επιχειρήσεων είχε μείωση στις πωλήσεις του σε σύγκριση με το 2016 και μόλις το 2% δήλωσε αύξηση.
Κυριακάτικη λειτουργία
Όσον αφορά την κυριακάτικη λειτουργία των επιχειρήσεων στις 5 Νοεμβρίου, τέσσερις στους 10 επιχειρηματίες που άνοιξαν τα καταστήματα τους δήλωσαν ότι ο τζίρος του δεκαπενθημέρου δεν επηρεάστηκε από το άνοιγμα της Κυριακής.
Παράλληλα, το ίδιο ποσοστό ανέφερε πως το άνοιγμα της Κυριακής είχε αρνητική αντιπροσφορά στο ύψος των πωλήσεων ολόκληρης της εκπτωτικής φθινοπωρινής περιόδου.. Σε καμία επιχείρηση δεν αυξήθηκε ο αριθμός των μισθωτών, ώστε να καλυφθεί η ανάγκη απασχόλησης για τη λειτουργία του καταστήματος την Κυριακή. Αντιθέτως στο 26% των περιπτώσεων έχει επεκταθεί το ωράριο των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων και στο 72% οι επιχειρηματίες έχουν επωμιστεί προσωπικά την κάλυψη της συγκεκριμένης ανάγκης.
Πάντως η πλειονότητα των επιχειρηματιών, σε ποσοστό 48%, πιστεύει ότι οι ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις δεν επηρεάζουν το συνολικό τζίρο της φθινοπωρινής - χειμερινής περιόδου. Περίπου ένας στους τρεις δηλώνει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει αρνητικό αντίκτυπο, όσον αφορά στις συνολικές πωλήσεις και ένας στους πέντε θετικό. Μάλιστα για μια ακόμη φορά αποτυπώνεται η δυσαρέσκεια του εμπορικού κόσμου προς το μέτρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων με το 60% των επιχειρηματιών να δηλώνει αντίθετο.