Η Boeing κέρδισε την Airbus στην αερομαχία του Ντουμπάι

Παραγγελίες: Συμφωνία 15,1 δισ. δολ. με την Emirates για 40 αεροσκάφη 787-10
Δευτέρα, 13 Νοεμβρίου 2017 14:47
REUTERS/SATISH KUMAR

Ο σεΐχης Αχμέντ μπιν Σαΐντ Αλ Μακτούμ (αριστερά), πρόεδρος της Emirates Airline, και ο Κέβιν Μακάλιστερ (δεξιά), εκτελεστικός αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των Eμπορικών Aεροσκαφών της Bοeing, υπογράφουν τη συμφωνία των 15,1 δισ. δολαρίων σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν στο Ντουμπάι.

Από την έντυπη έκδοση

Της Νατάσας Στασινού
[email protected]

Tη μάχη των παραγγελιών δίνουν για ακόμη μία φορά οι αεροναυπηγικοί κολοσσοί Boeing και Airbus στη διεθνή αεροπορική έκθεση «Dubai Airshow». Το εμιράτο του Ντουμπάι έδωσε χθες σαφές προβάδισμα στην αμερικανική εταιρεία με μία παραγγελία-μαμούθ, αφήνοντας ωστόσο ένα παράθυρο για μεγάλο deal και με την ευρωπαϊκή εταιρεία. Για την Airbus, που ταλανίζεται αυτό το διάστημα από πολύκροτο σκάνδαλο διαφθοράς και νέες γαλλογερμανικές αντιπαραθέσεις για τη διοίκησή της, μία μεγάλη παραγγελία από τις αεροπορικές της Μέσης Ανατολής θα μπορούσε να προσφέρει την απαραίτητη ανάσα.

Η αεροπορική εταιρεία του Ντουμπάι Emirates ανακοίνωσε χθες ότι υπέγραψε προκαταρκτική συμφωνία για την αγορά 40 αεροσκαφών της Boeing αξίας άνω των 15 δισ. δολαρίων. Και τα 40 είναι 787-10, δηλαδή η μεγαλύτερου μεγέθους εκδοχή του 787 Dreamliner. Με βάση τις τιμές καταλόγου η αξία τους είναι 12,5 δισ. δολάρια, αλλά συμπεριλαμβανομένου του συνοδευτικού εξοπλισμού ανέρχεται στα 15,1 δισ. δολάρια. Οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται από το 2022.

Ο σεΐχης Αχμέντ μπιν Σαΐντ αλ Μακτούμ, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Emirates, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος της Boeing επελέγη έναντι του A350 της Airbus. Όλοι περίμεναν ότι θα ανακοινώσει παράλληλα συμφωνία για αγορά αεροσκαφών A380 της ευρωπαϊκής αεροναυπηγικής βιομηχανίας, η οποία μάλιστα θα ήταν μεγαλύτερη εκείνης με την Boeing, αλλά κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Σύμφωνα με πληροφορίες οι σχετικές διαπραγματεύσεις εξακολουθούν να είναι σε εξέλιξη.

Η Emirates είναι μέχρι στιγμής ο μεγαλύτερος αγοραστής των Α380, έχοντας αγοράσει 142 από τα 320 που βρίσκονται στον αέρα ή είναι έτοιμα για παράδοση. Το μεγαλύτερο επιβατικό αεροσκάφος που έχει κατασκευαστεί ποτέ δεν έχει την απήχηση που η εταιρεία προσδοκούσε. Η τελευταία παραγγελία για το συγκεκριμένο μοντέλο έγινε πριν από δύο χρόνια, όταν η ιαπωνική ANA αγόρασε μόλις τρία αεροσκάφη. Τον Ιούλιο η Airbus αποφάσισε μάλιστα να περιορίσει την ετήσια παραγωγή των Α380 στα 12 αεροσκάφη, όταν έως και το 2015 κατασκεύαζε 28 ετησίως.

Οι τελευταίες πληροφορίες ήθελαν την Αirbus να εξασφαλίζει μία κολοσσιαία παραγγελία για 36-38 αεροσκάφη A380 από την Emirates, με υπολογιζόμενη αξία υψηλότερη των 16 δισ. δολαρίων. Όπως μετέδωσε το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, το deal δεν έχει ναυαγήσει, αλλά για να οριστικοποιηθεί θα πρέπει η Airbus να κάνει υποχωρήσεις. Συγκεκριμένα πηγές του αερομεταφορέα του αραβικού κόλπου ανέφεραν ότι ο αεροναυπηγικός κολοσσός θα πρέπει να επαναγοράσει ορισμένα από τα παλαιότερα Α380 που έχει σήμερα στον στόλο της η Emirates, ή να βρει νέα εστία γι’ αυτά.

Η Airbus έχει απόλυτη ανάγκη από τη συγκεκριμένη συμφωνία, καθώς στη μάχη των παραγγελιών έχει μείνει φέτος πολύ πίσω από την ανταγωνίστριά της. Από τις αρχές του έτους η Boeing έχει εξασφαλίσει σχεδόν το 68% των νέων παραγγελιών παγκοσμίως. Το πλέον δημοφιλές μοντέλο της είναι το αεροσκάφος στενής ατράκτου 737, το οποίο έχει εξασφαλίσει 442 παραγγελίες μέχρι σήμερα, ενώ το δεύτερο δημοφιλέστερο είναι το 787 Dreamliner με περίπου 100 παραγγελίες. Υπενθυμίζεται ότι την Πέμπτη ο κινεζικός οργανισμός China Aviation Supplies Holding Company ανακοίνωσε την παραγγελία 260 αεροσκαφών στενής ατράκτου της Boeing και επιπλέον 40 αεροσκαφών ευρείας ατράκτου, στο πλαίσιο της επίσκεψης του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στην Κίνα.   



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα