Σε τρεις άξονες οι προτεραιότητες για τα ΕΛΤΑ

Αγορά ενέργειας, εκτελωνισμός και διακίνηση δεμάτων
Δευτέρα, 30 Οκτωβρίου 2017 13:54
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΛΑΧΟΣ

Τα έσοδα από την είσοδο στην αγορά της ενέργειας, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, Γιάννη Ζαρολιάγκη, θα ανέλθουν στα 70 εκατ. ευρώ σε μια τριετία, με τις αιτήσεις να έχουν ξεπεράσει τις 3.000.

Από την έντυπη έκδοση

Του Φάνη Ζώη
[email protected]

Η επέκταση των ΕΛΤΑ στην αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας, με τα έσοδα που αναμένεται να προκύψουν να είναι σημαντικά για την ενίσχυση της εταιρείας, η βελτίωση των υπηρεσιών εκτελωνισμού και η περαιτέρω διείσδυση στην αγορά δεμάτων περιλαμβάνονται στις προτεραιότητες της διοίκησης των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ).

Τα έσοδα από την είσοδο στην αγορά της ενέργειας, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, Γιάννη Ζαρολιάγκη, θα ανέλθουν στα 70 εκατ. ευρώ σε μια τριετία, με τις αιτήσεις να έχουν ξεπεράσει τις 3.000.

Παράλληλα, επισημαίνει ότι υπάρχουν θετικές προοπτικές στον εκτελωνισμό δεμάτων, προαναγγέλλοντας στροφή του οργανισμού στο δέμα. Ωστόσο, «αγκάθι» παραμένει η μη κάλυψη των οφειλών του ελληνικού Δημοσίου από την αποζημίωση της «Καθολικής Υπηρεσίας».

Υπενθυμίζεται ότι η δραστηριοποίηση του Οργανισμού στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας ξεκίνησε στις 24/04/2017, με το προϊόν «Ηλεκτρική Ενέργεια ΕΛΤΑ» για νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

ΑΠΕ-ΜΠΕ
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο των ΕΛΤΑ, Γιάννη Ζαρολιάγκη, τα έσοδα του Οργανισμού από την είσοδο στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας θα ανέλθουν στα 70 εκατ. ευρώ σε μια τριετία.

Μέχρι σήμερα οι αιτήσεις έχουν ξεπεράσει τις 3.000, με αυξητική τάση. Σε πρώτη φάση, οι περισσότεροι πελάτες ήταν εργαζόμενοι και συνταξιούχοι του οργανισμού, αλλά πλέον στο πελατολόγιο των ΕΛΤΑ έχουν προστεθεί και αρκετές συνδέσεις επαγγελματικές και μέσης τάσης.

Επίσης, θετικές προοπτικές για την άντληση εσόδων, σύμφωνα με τη διοίκηση, υπάρχουν και στον εκτελωνισμό δεμάτων. Η υπογραφή, στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, της Κοινής Υπουργικής Απόφασης σχετικά με τις «Τελωνειακές διαδικασίες για τις ταχυδρομικές αποστολές, μέσω του Φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας» ικανοποιεί ένα πάγιο αίτημα και δημιουργεί το κατάλληλο πλαίσιο για ενέργειες ανάπτυξης των εισερχομένων, από το εξωτερικό, δεμάτων, αλλά και την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που στέλνουν εγχώρια προϊόντα στο εξωτερικό.

Ήδη, παρατηρείται άνοδος εσόδων από τον εκτελωνισμό προϊόντων στο αεροδρόμιο Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος».

Ακόμη, διευρύνεται η συνεργασία με την αγορά της Κίνας και ειδικότερα με κινεζικές εταιρείες, με αντικείμενο την αποστολή και εκτελωνισμό δεμάτων και μικροδεμάτων από την Κίνα στην Ελλάδα και στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο πλαίσιο της ραγδαίας ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Με άξονα τα παραπάνω βαρύτητα θα δοθεί στη διακίνηση δεμάτων «πόρτα - πόρτα», με ταχύτητα και αξιοπιστία, όπως και στη βελτίωση των υπηρεσιών στο γκισέ.

Είναι κοινώς αποδεκτό ότι η πτώση στο επιστολικό ταχυδρομείο, παγκοσμίως, θα συνεχιστεί, αναφέρει ο κ. Ζαρολιάγκης προσθέτοντας: «Έτσι, προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, με στοχευμένη διαδικασία και οργάνωση, ικανή να ανταποκριθεί στις προβλέψεις ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου και στις ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων για πώληση και προώθηση των προϊόντων τους στο εσωτερικό και εξωτερικό της χώρας».

Σύμφωνα με μελέτη, μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις θα χρειαστεί να προχωρήσουν σε μια τεράστια αύξηση των αστικών logistics (urban logistics), ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν την ανοδική τάση του ηλεκτρονικού εμπορίου τα προσεχή έτη.

Μάλιστα, η έκθεση προβλέπει άνοδο της τάξης του 69% του όγκου δεμάτων στην Ευρώπη έως το 2021. Σύμφωνα με την εταιρεία Cushman & Wakefield, «βάσει πληθυσμού και αγοραστικής δύναμης, το Λονδίνο αποτελεί τη μεγαλύτερη και πιο ώριμη αγορά e-commerce της Ευρώπης.

Αυτή τη στιγμή οι τρέχουσες ανάγκες για urban logistics φτάνουν τα 870.000 τ.μ. Εκτιμάται ότι, έως το 2021, οι ανάγκες αυτές θα υπερβούν το 1,2 εκατ. τ.μ. (άνοδος 42%)».

Επίσης, η μελέτη προβλέπει ότι η ανάγκη για χώρους urban logistics θα υπερδιπλασιαστεί, στο μέλλον, σε Μαδρίτη και Βαρκελώνη.

Τα ΕΛΤΑ, σύμφωνα με τον κ. Ζαρολιάγκη, εμμένουν στην αξίωση των 50 εκατ. ετησίως για την «Καθολική Υπηρεσία», αποστέλλοντας τη σχετική τεκμηρίωση στους αρμόδιους φορείς. Η θεσμοθέτηση της αποζημίωσης της «Καθολικής Υπηρεσίας» από το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης αποτέλεσε ένα μεγάλο και πολύ θετικό βήμα.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα