ΤΟ ΠΡΩΤΟ κτίριο αποκλειστικά με προϊόντα Gucci στο Τόκυο, σε μια προσπάθεια να αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά ειδών πολυτελείας της Ιαπωνίας, ύψους 1,17 τρισ. γιέν (10 δισ. δολ.) εις βάρος των άλλων ανταγωνιστικών της σημάτων, όπως το Louis Vuitton, ανοίγει η PPR SA.
Αύριο ανοίγει το κατάστημα οκτώ ορόφων από καφέ γυαλί της Gucci στο Τόκυο
H PPR, ιδιοκτήτρια της τρίτης μεγαλύτερης εταιρείας ειδών πολυτελείας στον κόσμο, ανοίγει αύριο το κτίριο έκτασης 3.283 τ.μ. στην εμπορική περιοχή Γκίνζα. Η εταιρεία που εδρεύει στο Παρίσι, χρειάστηκε έξι χρόνια για να επιλέξει την περιοχή και δαπάνησε άγνωστο ποσόν για την κατασκευή του καταστήματος, σηματοδοτώντας τη σοβαρότητα της Ιαπωνίας, ως τη μεγαλύτερη αγορά των προϊόντων Gucci στον κόσμο.
«Υπάρχει ακόμη περιθώριο ανάπτυξης στην Ιαπωνία με τα νέα, υψηλής ποιότητας προϊόντα που θέλουμε να παρουσιάσουμε», ανέφερε ο ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας, Francoise-Henri Pinault, σε συνέντευξη που παραχώρησε, συμπληρώνοντας: «Εχουμε μακροπρόθεσμο στόχο για την οικονομία της Ιαπωνίας και ακόμη έχουν πολλή δουλειά».
Οι ευρωπαϊκές εταιρείες ειδών πολυτελείας, διευρύνουν τα καταστήματά τους στην Γκίνζα, την αντίστοιχη περιοχή της 5ης Λεωφόρου στη Ν. Υόρκη, για να προσελκύσουν πλούσιους πελάτες στην Ιαπωνία, όπου η ζήτηση για αγαθά συρρικνώνεται. Η αγορά ειδών πολυτελείας συρρικνώθηκε περίπου 3% το 2005 από 1,21 τρισ. γιέν πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με τον Noboru Ikeuchi, ερευνητή του Yano Research Institute στο Τόκυο.
«Οι φίρμες πολυτελείας διέρχονται περίοδο αλλαγής στην Ιαπωνία», είπε ο Ikeuchi, συμπληρώνοντας: «Οι δαπάνες των καταναλωτών αλλάζουν και μερικοί καταναλωτές βαρέθηκαν τα ακριβά είδη και προτιμούν να ξοδεύουν στην εκπαίδευση, τη φυσική τους κατάσταση και τη διασκέδαση».
Με το κατάστημά της στην Γκίνζα η Gucci Group θα μπορέσει να προσελκύσει αγοραστές και να αυξήσει τις πωλήσεις της, καθώς οι μεγαλύτερες εταιρείες ειδών πολυτελείας στον κόσμο μάχονται για την επιβίωσή τους.
Περίπου 50 μέτρα πιο κάτω από το κτίριο των οκτώ ορόφων καλυμμένων με καφέ τζάμι της Gucci, βρίσκεται η ναυαρχίδα της Hermes International SCA με ένα άγαλμα λευκού αλόγου και μια σημαία στην κορυφή του.
Η Hermes, που παράγει τις δερμάτινες τσάντες Kelly και Birkin, άνοιξε πάλι το κατάστημά της εμβαδού 1.510 τ.μ. στις 28 Οκτωβρίου, μετά την επέκτασή του. Η εταιρεία, διαθέτει 40 καταστήματα στην Ιαπωνία, συμπεριλαμβανομένων καταστημάτων σε πολυκαταστήματα και σχεδιάζει να ανοίξει ένα ακόμη στην περιοχή Σιζουόκα στις 17 Οκτωβρίου. Η Gucci διαθέτει δύο ακόμη μεγάλα καταστήματα στο Τόκυο και διαθέτει άλλα 54 σε ολόκληρη την Ιαπωνία.
Η LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA, η μεγαλύτερη εταιρεία ειδών πολυτελείας στον κόσμο άνοιξε πάλι το μισθωμένο ακίνητο στο πολυκατάστημα Ματσούγια στην Γκίνζα στις 8 Σεπτεμβρίου, επεκτείνοντας τις πωλήσεις της στα 1.230 τ.μ. Επίσης η LMVH διαθέτει ένα ακόμη κατάστημα εκεί κοντά εμβαδού 1.600 τ.μ., το μεγαλύτερο κατάστημα για τα προϊόντα Louis Vuitton που διαθέτει η εταιρεία στην Ιαπωνία, μεταξύ των 52 καταστημάτων που έχει στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.
Η επέκταση γίνεται σε μια περίοδο που οι τιμές των ευρωπαϊκών ειδών πολυτελείας κινούνται ανοδικά στην Ιαπωνία, αποτέλεσμα της ισχυροποίησης του ευρώ έναντι του γιέν, κάτι που ενδέχεται να βλάψει τις πωλήσεις. Το ενιαίο ευρωπαϊκό νόμισμα βρίσκεται φέτος 7,4% υψηλότερα του γιέν, αγγίζοντας τα επίπεδα ρεκόρ των 150,73 γιέν στις 31 Αυγούστου. Σήμερα, στις 2:25 μ.μ. στο Τόκυο, το γιέν διαπραγματεύθηκε στα 149,54 έναντι του ευρώ.
Χθες η LVMH ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει τις τιμές λιανικής των προϊόντων με το σήμα Louis Vuitton στην Ιαπωνία κατά μέσον όρο 2,5%, εξ αιτίας της ισχυροποίησης του ευρώ έναντι του γιέν. Οι αυξήσει των τιμών θα ισχύσουν από τις 13 Νοεμβρίου. Αυτή είναι η δεύτερη φορά που η εταιρεία αυξάνει τις τιμές πώλησής της στην Ιαπωνία, μετά από αύξηση 4% κατά μέσον όρο τον Απρίλιο.
Το τρίτο τρίμηνο οι πωλήσεις της PPR σημείωσαν αύξηση 5,8%, φθάνοντας στα 4,26 δισ. ευρώ (5,4 δισ. δολ.) από 4,03 δισ. ευρώ, πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με ανακοίνωσή της στις 26 Οκτωβρίου, καθώς ο κόσμος αγόρασε περισσότερα είδη Gucci, Yves Saint Laurent και Bottega Veneta.
«Εάν τα είδη πολυτελείας καταφέρουν να διατηρήσουν το επίπεδο των πωλήσεών τους στην Ιαπωνία, θα τα πάνε υπέροχα», κατέληξε ο Ikeuchi της Yano Research.