MAN: Διπλάσια κέρδη από τις πωλήσεις φορτηγών

Πριν την εφαρμογή των νέων κανόνων προστασίας του περιβάλλοντος στην Ε.Ε.
Πέμπτη, 02 Νοεμβρίου 2006 11:28

ΥΠΕΡΔΙΠΛΑΣΙΑ αύξηση σημείωσαν το τρίτο τρίμηνο της χρήσης, τα καθαρά κέρδη της τρίτης μεγαλύτερης βιομηχανίας κατασκευής φορτηγών αυτοκινήτων της Ευρώπης, MAN AG, καθώς οι πελάτες της αγόρασαν νέα αυτοκίνητα που πληρούν τους νέους κανόνες προστασίας του περιβάλλοντος.

Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν στα 321 εκατ. ευρώ (414 εακτ. δολ.) ή 1,38 ευρώ ανά μετοχή από 114 εκατ. ευρώ ή 62 σεντς ανά μετοχή πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση στο Web site της εταιρείας, που εδρεύει στο Μόναχο. Τα κέρδη της διαμορφώθηκαν υψηλότερα των προβλέψεων των 11 οικονομικών αναλυτών που ρωτήθηκαν από το Bloomberg News και εκτιμούσαν ότι αυτά θα διαμορφωθούν στα 173,3 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις της ΜΑΝ σημείωσαν αύξηση 18%, φθάνοντας στα 3,3 δισ. ευρώ.

Η Volvo AB, η Scania AB και η MAN αύξησαν τα κέρδη τους, καθώς οι νέοι κανόνες της Ε.Ε. για την προστασία του περιβάλλοντος, ενθάρρυναν τις πωλήσεις φθηνότερων φορτηγών, πριν από την εφαρμογή του την 1η Οκτωβρίου. Ο ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της MAN, Hakan Samuelsson, πούλησε τμήματα που δεν σχετίζοντο με τα φορτηγά, τους κινητήρες, τις τουρμπίνες ή την παροχή βιομηχανικών υπηρεσιών και μείωσε το κόστος παραγωγτής για να αντλήσει κεφάλαια με στόχο την εξαγορά της Scania, που ανακοινώθηκε τον Σεπτέμβριο.

Η MΑΝ έχει αποκτήσει τώρα το 14,54% των μετοχών με δικαίωμα ψήφου της Scania, της δεύτερης μεγαλύτερης βιομηχανίας παραγωγής φορτηγών αυτοκινήτων της Σουηδίας, από 14,3% που κατείχε παλαιότερα. Τον περασμένο μήνα η ΜΑΝ αύξησε το ύψος της επιθετικής της προσφοράς στα περίπου 10,6 δισ. ευρώ από 9,6 δισ. ευρώ. Η Scania απέρριψε τις προσφορές της ΜΑΝ, λέγοντας ότι μεγαλύτερος δυνητικός στόχος της είναι να παραμείνει ανεξάρτητη.

Η Volkswagen AG, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης και ο μεγαλύτερος μέτοχος της ΜΑΝ και της Scania, πιέζει για μία τριμερή συνεργασία η οποία θα περιλαμβάνει και το σκέλος κατασκευής φορτηγών αυτοκινήτων στη Βραζιλία, με στόχο τη δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας κατασκευής εμπορικών αυτοκινήτων της Ευρώπης. Η Volkswagen έδωσε στις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες διορία μέχρι την επόμενη σύσκεψη του διοικητικού συμβουλίου στις 17 Νοεμβρίου για να βρεθεί λύση.

Σήμερα ο Samuelsson αναθεώρησε προς τα πάνω την πρόβλεψη για τις πωλήσεις στο σύνολο της χρήσης στο 10% από το 8% που προέβλεπε τον Αύγουστο, λέγοντας ότι τα λειτουργικά κέρδη, θα αναρριχηθούν στα επίπεδα ρεκόρ του 1 δισ. ευρώ, από τα 700 εκατ. ευρώ που ήταν πέρυσι.

Ο ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της Volvo, Leif Johansson, είπε στις 24 Οκτωβρίου ότι αναθεωρεί προς τα πάνω την πρόβλεψη για τις πωλήσεις φορτηγών το 2006, στα 290.000 οχήματα από τα επίπεδα ρεκόρ των 277.000 φορτηγών αυτοκινήτων το 2005. η Volvo, η δεύτερη σε μέγεθος βιομηχανία κατασκευής φορτηγών αυτοκινήτων της Ευρώπης, εμφάνισε 34% υψηλότερα κέρδη το τρίτο τρίμηνο, φθάνοντας στα 3,93 δισ. σουηδικές κορώνες (544 εκατ. δολ.).

Ο Samuelsson δημιουργεί εργοστάσιο συναρμολόγησης στην Πολωνία και ένα joint venture στην Ινδία, για να πετύχει τον στόχο αύξησης των πωλήσεων διεθνώς σε ποσοστό 47% μέχρι το 2010, στα 100.000 φορτηγά αυτοκίνητα. Εργοστάσιο κοντά στην Κρακοβία της Πολωνίας, προγραμματίζεται να λειτουργήσει το 2007 με δυναμικότητα παραγωγής 15.000 φορτηγών αυτοκινήτων ετησίως.

Η βιομηχανία έχει πει ότι μερίδιο 1/3 του joint venture ύψους 150 εκατ. ευρώ με την Force Motors Ltd. τη ς Ινδίας θα αποτελέσει το κλειδί αύξησης των πωλήσεων φορτηγών αυτοκινήτων εκτός της Γερμανίας τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Το συνεταιριστικό εργοστάσιο θα παράγει 24.000 αυτοκίνητα ετησίως.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα