Εξωδικαστικός: 120 επιχειρήσεις έχουν υπαχθεί στον Μηχανισμό

Τετάρτη, 20 Σεπτεμβρίου 2017 22:41
UPD:22:42
Eurokinissi/ΛΥΔΙΑ ΣΙΩΡΗ

Μέχρι στιγμής 120 επιχειρήσεις έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία υπαγωγής τους στον Εξωδικαστικό Μηχανισμό Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων (Ν.4469/2017) και οι φάκελοί τους έχουν σταλεί προς τους πιστωτές, ενώ οι αιτήσεις 750 εταιρειών «βρίσκονται σε ώριμο στάδιο» για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Όπως τόνισε ο ειδικός γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Φώτης Κουρμούσης ο Φορέας ευελπιστεί ότι μέσα στον Οκτώβριο θα γίνουν και οι πρώτες ρυθμίσεις, δηλαδή να καταλήξει η διαδικασία.

Μιλώντας σε εκδήλωση που διοργάνωσαν ο Οργανισμός Διαιτησίας και Διαμεσολάβησης (ΟΔΔΕΕ) του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και ο Σύνδεσμος Γερμανόγλωσσων Νομικών Βόρειας Ελλάδας, στο «Goethe Institute» στη Θεσσαλονίκη, με θέμα: «Ο Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων, σε λειτουργία - Πρώτα συμπεράσματα», τόνισε ότι μέσα στον μήνα από τη λειτουργία της πλατφόρμας κατατέθηκαν 6.500 αιτήσεις.

Υπογράμμισε ότι «μέχρι τη ψήφιση αυτού του νόμου, δεν μπορούσες να διαπραγματευτείς με το δημόσιο, δεν υπήρχε αυτή η δυνατότητα», όπως αντίθετα συμβαίνει εδώ και δεκαετίες σε πολλές χώρες της Ε.Ε., ενώ πλέον «μπορεί να καθίσει στο ίδιο τραπέζι» η αιτούσα εταιρία, είτε με την εφορία, είτε με το ασφαλιστικό ταμείο, ή και με άλλους πιστωτές, και να συζητήσει μαζί τους ρύθμιση της οφειλής της, και να πετύχει ενδεχομένως και «κούρεμα» σημαντικού ποσού με βάση την «έκθεση βιωσιμότητας» της.

«Εγώ δεν θα συνιστούσα να μην υποβάλει ο οφειλέτης τη μελέτη βιωσιμότητας, γιατί αλλιώς βάζεις τους πιστωτές να κάνουν μελέτη και διαπραγματεύεσαι με αυτό που αυτοί θα κάνουν. Δεν το θεωρώ καλή διαπραγματευτική πρακτική» είπε ο κ. Κουρμούσης και συνέχισε: «Εμείς, λέμε (στον αιτούντα) γράψε μέσα στην πλατφόρμα, όχι μόνο τις τρέχουσες οφειλές, αλλά και τι οφειλές θα έχεις σε τρία χρόνια, ώστε να πετύχεις καλύτερο κούρεμα παλιών οφειλών».

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού Προώθησης Εναλλακτικών Μεθόδων Επίλυσης Διαφορών (ΟΠΕΜΕΔ), διαπιστευμένος διαμεσολαβητής, Νικόλαος Κανελλόπουλος, υπογράμμισε ότι «αυτός ο νόμος αρχίζει και δημιουργεί ρίζες, είναι πραγματικότητα» και ότι πρωτοπορεί γιατί «θέτει τον οφειλέτη προ των υποχρεώσεων του, αλλά και προ των προοπτικών του στο μέλλον».

«Ο νόμος αυτός, θέτοντας τον οφειλέτη προ των ευθυνών του απέναντι στους πιστωτές, του ζητά να δει το μέλλον οργανωμένα, πρώτον να κάνει μια έκθεση βιωσιμότητας, να ελέγξει ο ίδιος με κάποια επιστημονικά κριτήρια εάν είναι βιώσιμος και ποιες προσδοκίες έχει από την επόμενη μέρα» είπε ο κ. Κανελλόπουλος. «Το δεύτερο που κάνει αυτός ο νόμος, είναι ότι θέτει απέναντι του όλους τους πιστωτές, όλους ως ενιαίο σύνολο, και ζητά την καλύτερη λύση που θα δώσει τη δυνατότητα στην εταιρία να επιβιώσει, και στους πιστωτές να λάβουν ένα ορισμένο συμφωνημένο ποσό» πρόσθεσε.

Στην εκδήλωση διευκρινίστηκε ότι ο υπαγόμενος στον Εξωδικαστικό Μηχανισμό, πρέπει να είναι συνεπής προς το σχέδιο της ρύθμισης που οικειοθελώς συμφώνησε με τους πιστωτές του, διαφορετικά, σε περίπτωση αποτυχίας της διαπραγμάτευσης, επανέρχεται στο προηγούμενο καθεστώς απαιτήσεων από τους πιστωτές του, με τη διαφορά όμως, ότι κατά τη διαδικασία έχουν ήδη υποβληθεί από τον ίδιο στοιχεία της οικονομικής του κατάστασης, τα οποία ίσως δεν γνώριζαν οι πιστωτές και ενδεχομένως θα απαιτήσουν έναντι των οφειλών τους.

Πηγή: ΑΜΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα