Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Σε ισχύ μπαίνει από αύριο, 8 Σεπτεμβρίου 2017, η σύμβαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για την επεξεργασία θαλάσσιου έρματος στα πλοία, και η οποία αναμένεται να κοστίσει συνολικά περί τα 100 δισ. δολάρια. Η σύμβαση προτού τεθεί σε ισχύ και για περισσότερα από 10 χρόνια «πέρασε από 40 κύματα», εξαιτίας του πολυδιάστατου και εξαιρετικά πολύπλοκου χαρακτήρα του project, αφού έπρεπε να ληφθούν υπ’ όψιν αμέτρητες παράμετροι και να αναπτυχθεί μια τεχνολογία από το μηδέν.
Υπήρχαν διαφωνίες μεταξύ των κρατών-μελών του ΙΜΟ, καταγράφηκαν σταδιακά μεγάλες αλλαγές στο τεχνικό κομμάτι, ενώ και η διαφορετική αντιμετώπιση του ζητήματος από την αμερικανική ακτοφυλακή που έθεσε διαφορετικά standars, καθυστέρησε ουσιαστικά κατά πολύ τις διαδικασίες.
Ολόκληρο το άρθρο στη «Ναυτεμπορική»