Προς Μέση Ανατολή στρέφεται στρατηγικά ο Α.Σ. Ζαγοράς Πηλίου

Ανάπτυξη: Υλοποιεί επένδυση 0,5 εκατ. ευρώ για την είσοδο και στη χυμοποίηση μήλων
Παρασκευή, 25 Αυγούστου 2017 17:09
UPD:17:09
facebook/ Zagorin

Από την έντυπη έκδοση 

Του Γιώργου Χατζηλίδη 
[email protected]

Στις αγορές της Μέσης Ανατολής στρέφει το βλέμμα του ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς Πηλίου, που παράγει τα μήλα «Ζαγορίν», προετοιμάζοντας παράλληλα τη δυναμική είσοδό του, εντός του 2018, στον κλάδο της χυμοποίησης.

Βέβαια, ο Συνεταιρισμός Ζαγοράς προ ολίγων μηνών έκανε τα πρώτα βήματά του στη μεταποίηση, παράγοντας για πρώτη φορά πετιμέζι από τα μήλα της Ζαγοράς, προϊόν που κυκλοφορεί προς το παρόν στη Θεσσαλία και αναμένεται να λανσαριστεί στη λιανική της υπόλοιπης χώρας το ερχόμενο φθινόπωρο.

Ωστόσο, το πρότζεκτ στο οποίο ποντάρει πολλά ο Συνεταιρισμός, όπως αναφέρει στη «Ν» ο γενικός διευθυντής του Διονύσης Βαλασσάς, είναι η δημιουργία εργοστασίου για τη χυμοποίηση του μήλου, επένδυση ύψους περίπου 500.000 ευρώ που αναμένεται να τεθεί σε τροχιά υλοποίησης στις αρχές του 2018, προκειμένου το φθινόπωρο του ίδιου έτους να κυκλοφορήσει στην αγορά φρέσκος, διαρκείας λίγων ημερών, χυμός μήλου Ζαγοράς.

Στόχος του Συνεταιρισμού είναι η παραγωγή και άλλων προϊόντων μήλου, κομπόστας και μαρμελάδας, ενώ επόμενο φιλόδοξο σχέδιο, σε βάθος τριετίας, είναι η είσοδος στην αγορά ελαιόλαδου για την οποία προβλέπεται επένδυση άλλων 500 χιλ. ευρώ.

Βασικό όπλο στο φιλόδοξο εγχείρημα για είσοδο στη μεταποίηση, και δη στη χυμοποίηση μήλου, είναι το δυνατό όνομα του Συνεταιρισμού, οποίος έχει πάνω από 100 χρόνια λειτουργίας και παραμένει brand oriented.

Οι βάσεις τέθηκαν το 1996

Κομβική χρονιά για την ανοδική πορεία του Συνεταιρισμού ήταν το 1996, όταν αφενός δημιουργήθηκε το brand «Ζαγορίν» με την τοποθέτηση του μικρού αυτοκόλλητου πάνω στο μήλο και αφετέρου το προϊόν αναγνωρίσθηκε ως ΠΟΠ - το πρώτο μήλο στην Ευρώπη που έλαβε την πιστοποίηση ονομασίας προέλευσης.

Πυλώνας οι εξαγωγές

Οι εξαγωγές αντιστοιχούν περίπου στο 25%-30% του κύκλου εργασιών του Α.Σ. Ζαγοράς και κατευθύνονται κυρίως σε Ισραήλ, Αίγυπτο και Κύπρο, αλλά και στα Βαλκάνια (Αλβανία, Βουλγαρία, Ρουμανία). Σύμφωνα με τον κ. Βαλασσά, βασικός εξαγωγικός στόχος του Α.Σ. Ζαγοράς είναι το άνοιγμά του στην αγορά της Μέσης Ανατολής και συγκεκριμένα σε Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κατάρ και Σαουδική Αραβία λόγω κυρίως των γευστικών προτιμήσεων των εκεί καταναλωτών, που προτιμούν πιο γλυκιές ποικιλίες όπως τα «Ζαγορίν», σε αντίθεση με τους Βορειοευρωπαίους που προτιμούν τις πιο υπόξινες γεύσεις.

Ανοδικά ο τζίρος

Ο Α.Σ. Ζαγοράς, που αριθμεί 700 μέλη-παραγωγούς, έκλεισε τη χρήση 2016-2017 με τζίρο 15 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη.

Η ετήσια παραγωγή, ανάλογα με τη σοδειά, κυμαίνεται μεταξύ 10-15 χιλιάδες τόνους μήλα, που αντιστοιχούν στο 85%-90% της συνολικής δραστηριότητας του Συνεταιρισμού, καθώς ο Α.Σ. Ζαγοράς παράγει επίσης αχλάδια, κάστανα, κεράσια και ακτινίδια.

Η φετινή σοδειά αναμένεται να είναι μειωμένη κατά περίπου 10%, στους 11.500 - 12.000 τόνους, έναντι 13.000 τόνων πέρυσι, τάση που ισχύει σε όλη την ευρωπαϊκή παραγωγή μήλου λόγω του παγετού που «χτύπησε» κατά την ανθοφορία της περασμένης άνοιξης.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα