Την υπαγωγή της σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές ανακοίνωσε η Air Berlin, ύστερα από πολλά έτη ζημιών, αλλά και καθώς ένας εκ των βασικών μετόχων της, η Etihad Airways, αποφάσισε να αποσύρει τη χρηματοδοτική στήριξη. Η χρεοκοπία της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας έρχεται σε μία περίοδο, κατά την οποία χιλιάδες Γερμανοί απολαμβάνουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές εντός και εκτός χώρας και λίγο πριν από τις εκλογές του Σεπτεμβρίου.
Υπό τις συνθήκες αυτές, η γερμανική κυβέρνηση αποφάσισε να χορηγήσει δάνειο γέφυρα ύψους 150 εκατ. ευρώ στην εταιρεία, ώστε να συνεχιστούν οι πτήσεις της για ακόμη τρεις μήνες. Όπως έγινε γνωστό έχουν ήδη αρχίσει διαπραγματεύσεις για πώληση ενεργητικού της στην Lufthansa, ενώ πληροφορίες θέλουν και άλλες εταιρείες να έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον.
«Η κυβέρνηση, η Lufthansa και άλλοι εταίροι υποστηρίζουν την Air Berlin στις προσπάθειες αναδιάρθρωσης» και τα αεροσκάφη της θα συνεχίσουν τις πτήσεις τους, αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας.
«Υπό τις συνθήκες αυτές, εργαζόμαστε αδιάκοπα για να εξασφαλίσουμε το καλύτερο για την εταιρεία, τους πελάτες και τους εργαζομένους μας», δήλωσε ο επικεφαλής της Air Berlin Τόμας Βίνκελμαν.
Το συνδικάτο ver.di έκανε λόγο για ισχυρό πλήγμα και ανακοίνωσε ότι προτεραιότητά του είναι «η διάσωση των θέσεων εργασίας».
Η προοπτική της πτώχευσης αναφερόταν εδώ και καιρό συχνά από τα μέσα ενημέρωσης.
«Άγνοια» δηλώνει το Βερολίνο
Ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας Αλεξάντερ Ντόμπριντ δήλωσε ότι θεωρεί ότι η πιθανή πώληση τμημάτων της Air Berlin στη Lufthansa και άλλες αεροπορικές εταιρείες δεν θα προκαλέσει προβλήματα δημιουργίας καρτέλ. «Δεν πρόκειται για μεταβίβαση της Air Berlin ως συνόλου στη Lufthansa, τμήματα της εταιρείας θα πάνε στη Lufthansa και υπάρχουν ενδιαφερόμενοι για άλλα τμήματα της εταιρείας, άρα δεν περιμένουμε προβλήματα καρτέλ», δήλωσε στους δημοσιογράφους.
Από το 2008, οι ισολογισμοί της Air Berlin βρίσκονταν πάντα, εκτός ενός έτους, στο κόκκινο.
Η κατάστασή της επιδεινώθηκε πρόσφατα. Χρεωμένη με 1 δισ. ευρώ, κατέγραψε ιστορικές απώλειες το 2016 (782 εκατομμύρια ευρώ). Εδώ και μήνες αντιμετωπίζει αλυσιδωτές ματαιώσεις ή καθυστερήσεις πτήσεων εξαιτίας προβλημάτων με τις εταιρείες που έχουν αναλάβει τη διαχείριση των αποσκευών, πράγμα που αποτελεί περαιτέρω σκληρό πλήγμα στην εικόνα της.
Η τύχη της εταιρείας, η οποία τροφοδοτείται εδώ και χρόνια με φρέσκο χρήμα από την Etihad, βρισκόταν στην κόψη του ξυραφιού εδώ και πολύ καιρό και η προοπτική πτώχευσης αναφερόταν συστηματικά από τα μέσα ενημέρωσης.
Ωστόσο, ο υπουργός δήλωσε ότι η γερμανική κυβέρνηση πληροφορήθηκε την κατάσταση της Air Berlin τη νύκτα της Παρασκευής.