Thai Air: Απροσδόκητες ζημίες, εξ αιτίας του κόστους των καυσίμων

Πέμπτη, 23 Νοεμβρίου 2006 10:17

ΖΗΜΙΕΣ εμφάνισε απροσδόκητα για πρώτη φορά το τρίμηνο σε χρονικό διάστημα πλέον του έτους η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ταϊλάνδης, Thai Airways International Pcl, καθώς το υψηλότερο κόστος των καυσίμων περιόρισε τα κέρδη από την αυξημένη ζήτηση για ταξίδια, σε συνδυασμό με το πιο ισχυρό μπατ. Πτωτικά κινήθηκαν οι μετοχές.

Η κρατική αεροπορική εταιρεία, είχε ζημίες 1,5 δισ. μπατ (41 εκατ. δολ.) το τέταρτο τρίμηνο της χρήσης, από 2,35 δισ. μπατ κέρδη το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Bloomberg. Οι πωλήσεις της το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, αυξήθηκαν 2,1%, φθάνοντας στα 44,5 δισ. μπατ.

Ο Απινάν Σουμανασένι, πρόεδρος της Thai Air, από την 1η Μαΐου, δεν κατάφερε να καλύψει το υψηλότερο κόστος των καυσίμων με τις προσαυξήσεις. Η Singapore Airlines Ltd., η Korean Air Lines Co. και άλλες ασιατικές αεροπορικές εταιρείες, εμφάνισαν επίσης χαμηλότερα κέρδη την περίοδο, εξ αιτίας των τιμών των καυσίμων σε επίπεδα ρεκόρ.

Οι μετοχές της Thai Air σημείωσαν απώλειες 1%, στα 48 μπατ, στις 10:44 π.μ. στην Μπανγκόκ. Συνολικά φέτος οι μετοχές της αεροπορικής εταιρείας έχουν σημειώσει άνοδο 9,1%, έναντι ανόδου 1,9% του δείκτη του Χρηματιστηρίου SET.

Oι ζημίες, ήταν οι πρώτες που εμφάνισε η εταιρεία μετά το τρίτο τρίμηνο του 2005, περίοδο όπου οι ζημίες της ανήλθαν στα 4,78 δισ. μπατ, οι υψηλότερες ζημίες σε τριμηνιαία βάση, σε χρονικό διάστημα πλέον των πέντε ετών. Αυτή η ζημία ώθησε το διοικητικό συμβούλιο της Thai, να πάρει τη διοίκηση από τον πρώην πρόεδρό της, Κανόκ Αμπχιραντί.

Κατά μέσον όρο, οκτώ οικονομικοί αναλυτές που ρωτήθηκαν από το Bloomberg News, προέβλεπαν ότι η εταιρεία θα εμφάνιζε το τέταρτο τρίμηνο ζημίες 2,05 δισ. μπατ. Τα αποτελέσματα το τέταρτο τρίμηνο, προέκυψαν από την αφαίρεση των στοιχείων του εννεαμήνου, από τα αντίστοιχα του συνόλου της χρήσης, που ανακοίνωσε σήμερα η αεροπορική εταιρεία.

Ο Ρατζ Τάντα-Νάντα, αντιπρόεδρος της Thai Air, υπεύθυνος σχέσεων με τους επενδυτές, αρνήθηκε να επιβεβαιώσει τους υπολογισμούς του Bloomberg, λέγοντας ότι η εταιρεία δεν ανακοινώνει κέρδη για το τέταρτο τρίμηνο.

Το κόστος καυσίμων της Thai Air το τέταρτο τρίμηνο, αυξήθηκε 19%, φθάνοντας τα 16,37 δισ. μπατ, από 13,73 δισ. μπατ, το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Bloomberg.

Tα καύσιμα αεροσκαφών που διαπραγματεύονται στη Σιγκαπούρη, ήταν κατά μέσον όρο το τρίτο τρίμηνο στα 85,84 δολ. το βαρέλι, περίπου 15% υψηλότερα από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg. Η τιμή της κηροζίνης άγγιξε τα επίπεδα ρεκόρ των 93 δολ. το βαρέλι στις 8 Αυγούστου. Από τότε, η τιμή της έχει υποχωρήσει 19%, και χθες έκλεισε στα 74,90 δολάρια.

Χρήση του 2006

Στο σύνολο της χρήσης, η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε ότι τα κέρδη της ήταν 8,99 δισ. μπατ ή 5,29 μπατ ανά μετοχή, από 6,78 δισ. μπατ ή 4 μπατ ανά μετοχή, πριν από ένα χρόνο και διαμορφώθηκαν χαμηλότερα των προβλέψεων των οκτώ οικονομικών αναλυτών που ρωτήθηκαν από το Bloomberg News και εκτιμούσαν ότι αυτά θα κυμανθούν κατά μέσον όρο στα 12,5 δισ. μπατ.

Οι πωλήσεις από τα εισιτήρια επιβατών, τη μεταφορά εμπορευμάτων και άλλες δραστηριότητες της Thai Air, αυξήθηκαν 10%, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, φθάνοντας στα 178,6 δισ. μπατ. Το κόστος του πετρελαίου και των καυσίμων αυξήθηκε 30%, φθάνοντας στα 60 δισ. μπατ. Επίσης η αεροπορική εταιρεία εμφάνισε κέρδη από το συνάλλαγμα, ύψους 6,18 δισ. μπατ, από 1,47 δισ. μπατ που είχε εμφανίσει το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα οικονομικά της στοιχεία.

Η αεροπορική εταιρεία θα καταβάλλει μέρισμα 1,65 μπατ ανά μετοχή.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα